Ga naar inhoud

Hardtop-vraag van toekomstig Z3-bezitter


Gast Rob

Aanbevolen berichten

Goedendag!

Na ca. 30 jaar reguliere auto's te hebben gereden haal ik a.s. woensdag mijn eerste roadster op, een Z3 1.8 van augustus 2000, het "nieuwe" type.

Geen 2e auto, maar voor dagelijks gebruik. Voor de winter, tijd genoeg dus, zou ik graag een hardtop willen kopen. Op internet kom ik niet verder dan een site van Wiesman. Ik heb de volgende vragen:

Waar kan ik als niet-technische leek een hardtop (incl. achterruitverwarming) in de juiste kleur (topas in mijn geval) kopen en laten monteren, dus inclusief de voorbereiding? Zelf ben ik a-technisch.

Op hoeveel euro's moet ik ongeveer rekenen?

Is een hardtop te bestellen bij de BMW-dealer en betaal ik dan héél veel geld?

Kan ik met Wiesman een afspraak maken, of zijn zij "slechts" importeur?

Alvast bedankt voor uw antwoord!!

Rob.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Rob, je kunt natuurlijk altijd bij BMW terecht met in de kleur spuiten ben je daar denk ik ca 2500 euro kwijt.

Verder kun je op marktplaats.nl of de Z3 sites kijken of er iets te koop wordt aangeboden, als je hem niet in jouw kleur krijgt moet je rekenen op 300-500 euro voor het spuiten, ligt eraan waar je het laat doen.

Waar je op moet letten is dat je de hardtopbevestigings set erbij krijgt anders moet je bij BMW nog eens op euro 325 rekenen.

Wiesmann kun je zo terecht, in Dulmen bij Venlo over de grens.

Interessant is de jaarlijkse inkoopactie die een Duits forum ieder jaar tegen de winter bij Wiesmann organiseert, ben je voor ca 1650 euro helemaal klaar incl inbouw en juiste kleur. kijk maar eens hier: http://www.zroadster.de/forum/dcboard.php?...ype=search#5303

Heeft Arno (Not to fast) ook gedaan, heb je nog ff tijd om te sparen. :rolleyes:

Overweging:

Als je de auto echt veel in de winter wil rijden is een hardtop wel OK, vooral als je niet altijd in een overdekte garage parkeert, anders zou ik het niet doen, de achterruit van de softtop heeft er veel onder te lijden. Zou in ieder geval het achterruitbeschermdoek bij BMW kopen.

groeten,

Pierre

Link naar reactie

Pierre en webmaster, hartelijk dank voor jullie vlotte hulp. Mijn vragen zijn adequaat beantwoord! Ik hoop met eventuele andere vragen bij jullie te mogen aankloppen, want nogmaals: dit is mijn eerste roadster. Nogmaals dank!

Rob.

Link naar reactie

Hoi Rob,

Pierre heeft gelijk.

Ik rijd mijn Z3 ook door in de winter en heb inderdaad bij de zgn 'Sammelbestellung' mijn hardtop gekocht. (€ 1611,-- incl).

BMW is veel duurder en IMHO niet mooier... Wiesmann is eleganter en heeft een grotere achterruit.

Het beschadigen van het achterrruitje is dmv een stuk doek eenvoudig te voorkomen. Ik heb de hardtop bij Wiesmann laten monteren, (inderdaad net de grens over) en die bescherming werd door de monteurs daar automatisch keurig toegepast.

Link naar reactie

Arno, ook jij bedankt voor je reactie. Een voorlopig laatste vraag nog: Wiesman in Dulmen, over de grens bij Venlo, zegt Pierre. In de internationale gele gids op internet lijkt Dulmen niet te bestaan, dus Wiesman is (voor mij althans) onvindbaar. Een eigen site schijnen ze niet te hebben. Hoe zijn zij bereikbaar? Hebben jullie nadere gegevens om ze te kunnen bereiken?

Nog twee dagen, dan heb ik de Z3. Spannend!

Met vriendelijke groet, Rob.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.