Ga naar inhoud

centrale vergrendeling


Gast M52_the_2nd

Aanbevolen berichten

Gast M52_the_2nd

Hallo,

Mag ik als gast jullie even een vraagje stellen.

Na een groot onderhoud bij de dealer doet de afstandbediening voor de cv het niet meer.

Het alarm geeft wel zijn gebruikelijke piepje, motor loopt, alles doet t etc.

De centrale vergrendeling werkt wel als je de deur met de sleutel opent.

Ik vermoed dat het iets mechanisch is of heeft iemand een beter idee.

Ze zijn al bijna 2 dagen aan het zoeken :foto: en ik wil rijden!

Alle hulp is welkom.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, je mag hier geen vragen stellen....geintje hoor. ^_^ Welkom op het forum.

Heb je al eens in het instructie boekje gekeken? Hier staat in omschreven hoe je afstandsbediening opnieuw kan herinitialiseren. En ik vind, dat wanneer de dealer het probleem veroorzaakt heeft, zij het ook mogen oplossen. Die beurt zal ook niet gratis zijn geweest. :foto:

Link naar reactie
Gast M52_the_2nd

Wagen en boekje staan cq liggen bij de dealer en ze zijn op dit moment (hoop ik) druk bezig met het oplossen. Maar het duurt me te lang dus ik dacht ga zelf even op onderzoek uit.

Neem aan dat ze ook in het boekje kijken maar ik zal ze het eens voorstellen.

Omdat het alarm wel reageergd ging ik er vanuit dat dat wagen de sleutel wel herkend, maar we kunnen het allicht proberen.

Bedankt.

Link naar reactie
Gast M52_the_2nd

Het is een amerikaanse Z3M coupe uit 99.

Het zendertje zit niet in de sleutel maar er los bij (dit is bijna zeker origineel), dus dan blijkt het herinitialiseren niet te werken volgens de dealer. Zit wat in.

Het zendertje werkt wel want het alarm gaat er wel af, alleen de cv werkt niet.

Niets met de spiegel gedaan, ze hebben wel de rechter deur open gehad voor een nieuw motortje vd ruit.

Link naar reactie
Gast M52_the_2nd

Ja, was net van plan even op een amerikaans forum te gaan kijken.

Het is inderdaad een s52 motor.

Even voor de goede orde, de pk berekening in US is anders SAE ipv DIN dus de s52 motor heeft 250pk ipv 240 zoals elders vermeld.

Nog steeds te weinig, weet ik.

Het belangrijkste is echter het koppel wat niet veel scheelt waardoor ie even snel op de 100 zit als een s50.

Had hiervoor een 2.8 maar ben hier erg blij mee.

Link naar reactie
Het is een amerikaanse Z3M coupe uit 99.

Het zendertje zit niet in de sleutel maar er los bij (dit is bijna zeker origineel), dus dan blijkt het herinitialiseren niet te werken volgens de dealer. Zit wat in.

Het zendertje werkt wel want het alarm gaat er wel af, alleen de cv werkt niet.

Niets met de spiegel gedaan, ze hebben wel de rechter deur open gehad voor een nieuw motortje vd ruit.

Een origineel alarm gaat volgens mij ook inderdaad met de sleutel en geen losse zender... Het in de handleiding beschreven herinitialisatie stukje werkt inderdaad alleen op de sleutels en het daarbij behorende alarm/CV

Het is vreemd dat je CV wel met de sleutel werkt, want dat geeft aan dat alles mechanisch werkt. Het zou dan dus moeten zitten in de controlunit van het alarm; deze ontvangt wel de signalen (alarm gaat eraf) maar geeft blijkbaar niets meer door aan de CV.

Als dit niet via het standaard systeem gaat maar bv via een andere extra draad én ze zijn in een deur bezig geweest, gok ik erop dat ze toch daarmee de storing hebben veroorzaakt.

Succes!

Link naar reactie

meestal wordt de regelunit van het optionele alarm doorverbonden met het relais van de standaard CV en komt er dus geen extra draad naar de deur. Maar je weet het nooit zeker, misschien heeft de garage wel de CV even losgehad?

Link naar reactie
meestal wordt de regelunit van het optionele alarm doorverbonden met het relais van de standaard CV en komt er dus geen extra draad naar de deur. Maar je weet het nooit zeker, misschien heeft de garage wel de CV even losgehad?

Klopt, maar dan zou het alleen maar in de ontvangsunit kunnen zitten omdat het met de sleutel wel werkt. Aangezien het alarm wel werkt ontvangt de unit wel signalen maar is de verdere doorgifte verstoord.

Vreemd probleem dus..... B)

Link naar reactie
Gast M52_the_2nd

Heb contact gehad met Canada en het blijkt dat de losse zender origineel is.

Het is was een optie, de wagens werden in US e.d. standaard zelfs verkocht zonder remote voor cv of alarm.

De garage denkt dat er storing is ontstaan door het loshalen van de accupolen, en gaat nu iets ( ik geloof de ontvangst of controle unit waar jullie het al over hadden) vervangen om te zien of het daarmee opgelost is.

Ivo en superduper, bedankt voor het meedenken zover, jullie horen nog of het gelukt is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.