Ga naar inhoud

5pitten vervolg


mark
 Share

Aanbevolen berichten

Nou,de kleine beurt had niet geholpen dus vanochtend naar Ekris en ze hebben 'm uitgelezen: blijkt de krukassensor de oorzaak en gelukkig niet de bobines.

De sensor kost €65 maar het arbeidsloon bij Ekris ain't cheap dus totaal ong. €200 denk ik zo,valt op zich al weer mee.

De bougies kosten €13,40 per stuk [x6] maar dat zijn hele goeie met 4''vonkregelaars'' per bougie ipv 2 of 1.

Ze vertelden me net ook dat het c.o.-gehalte te hoog is en dat ze een defecte kat. vermoeden,maar die is 2½ jr geleden nog vervangen;kan die nu al weer defect zijn?? die dingen moeten toch 10jr meegaan.

En is een stuk pijp ipv de kat. een optie? heeft iemand daar ervaring mee,dan hoor ik dat graag.[kan dat icm motormanagement bijv.?]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 3
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

het lijkt wel dat die tuning je auto er niet betrouwbaarder op heeft gemaakt :huh: je had toch ook al eens waterpomp e.d. vervangen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde een tijd lang een katvervanger (kijk maar even met de zoekfunctie) maar het is me afgeraden i.v.m. de tegendruk die dan minder wordt en daar zou de motor niet bepaald lekkerder van gaan lopen. Maar het kan uiteraard wel. Je moet alleen 1 keer per jaar bij de APK een echte kat hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,hij kan nu meer toeren draaien dan origineel maar aan de andere kant heeft een 3.0 hetzelfde blok en 231pk;die 200cc kan toch niet zoveel verschil maken?

De waterpomp en thermostaat zijn inderdaad vorig jaar al vervangen maar dat zijn toch normale dingen;regulier onderhoud.

Op zich valt het wel mee met de betrouwbaarheid,maar nu moet het wel stoppen dat gedoe.

En ik ben niet de enige met dit soort problemen;ik lees net hier dat anderen ook haperende motoren hebben,maar de mijne loopt nu mooier dan ooit,hopelijk blijft dat zo.

En een katvervanger is dus geen optie begrijp ik;maar ik denk niet dat 'ie kapot is,ik heb altijd met alle auto's een te hoog c.o. ,een defecte kat kan een oorzaak zijn maar ik maak me geen zorgen,evt. ga ik naar eps voor een sportkat. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels