Ga naar inhoud

Power Boost Valve


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

hiero

150_150_75_0__boostvalve.jpg

De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat.

Hij neemt de functie van de standaard regelaar over.

Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier:

Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk.

Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.

Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen.

Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen.

In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door.

Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter.

Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.

In combinatie met producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken kan de acceleratie wel met 30% toenemen.

Als men (een) andere nok(ken)as(sen) monteert en men gebruikt tevens een PBV, kan dit buiten het koppel om, 5-8 PK extra geven.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

meer benzine is IMHO slechter mengsel (als motor management niet wordt aangepast) = niet goed.

Truuk van meer vermogen is betere verbranding en dat werkt vaak beter met meer lucht ipv meer brandstof. :huh:

Maar ik denk dat MAC dit beter weet dan ik :foto:

Link naar reactie

Ik had van Braspenning begrepen dat in veel auto's de benzine toevoer tot een bepaald maximum gelimiteerd wordt (dit om aan emissie eisen te voldoen) op zo'n manier dat als de motor meer benzine vraagt, deze gewoon niet gegeven wordt. Ik kan me voorstellen dat de benzine toevoer daarop afgeslteld is. In weze is dit dan een bottleneck. Misschien is in combinatie met chiptuning deze bottleneck weg te halen.

In het gequote stukje wordt naar mijn idee de indruk gewekt dat de benzine toevoer op zichzelf al een bottlneck is bij extreem gas geven. Iets wat sommige mensen hier af en toe wel eens willen doen :foto:

Link naar reactie
Ik had van Braspenning begrepen dat in veel auto's de benzine toevoer tot een bepaald maximum gelimiteerd wordt (dit om aan emissie eisen te voldoen) op zo'n manier dat als de motor meer benzine vraagt, deze gewoon niet gegeven wordt. Ik kan me voorstellen dat de benzine toevoer daarop afgeslteld is. In weze is dit dan een bottleneck. Misschien is in combinatie met chiptuning deze bottleneck weg te halen.

In het gequote stukje wordt naar mijn idee de indruk gewekt dat de benzine toevoer op zichzelf al een bottlneck is bij extreem gas geven. Iets wat sommige mensen hier af en toe wel eens willen doen :foto:

als dat zo is, heb je dus een probleem met je KAT en APK (viergassentest) als je dit dingetje installeert.

Verder zou je dan ook gewoon een grotere brandstofpomp en dikkere benzineleidingen kunnen installeren :huh:

(doen die japtuners, icm geheel gereviseerd/getuned blok, vaak)

Link naar reactie
Ik had van Braspenning begrepen dat in veel auto's de benzine toevoer tot een bepaald maximum gelimiteerd wordt (dit om aan emissie eisen te voldoen) op zo'n manier dat als de motor meer benzine vraagt, deze gewoon niet gegeven wordt. Ik kan me voorstellen dat de benzine toevoer daarop afgeslteld is. In weze is dit dan een bottleneck. Misschien is in combinatie met chiptuning deze bottleneck weg te halen.

In het gequote stukje wordt naar mijn idee de indruk gewekt dat de benzine toevoer op zichzelf al een bottlneck is bij extreem gas geven. Iets wat sommige mensen hier af en toe wel eens willen doen  :foto:

als dat zo is, heb je dus een probleem met je KAT en APK (viergassentest) als je dit dingetje installeert.

Verder zou je dan ook gewoon een grotere brandstofpomp en dikkere benzineleidingen kunnen installeren :huh:

(doen die japtuners, icm geheel gereviseerd/getuned blok, vaak)

Nee, dan moet je nog ff goed lezen.

Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.

Dat betekent dat het dus een variabele benzinedruk geeft. Dus niet gewoon maar meer benzine d'r in gooien. Het geeft dus betere benzine toevoer INDIEN NODIG

Link naar reactie
Wat wil je met dit apparaatje bereiken? Meer power.

Wanneer krijg je deze power? Als je flink op het gas trapt.

Het apparaat treed in werking wanneer je op het gas gaat.

Dus uiteindelijk verbruik je gewoon meer benzine. :foto:

Ik pas in m'n jas, m'n jas past in m'n koffer, dus ik pas in m'n koffer :huh:

Link naar reactie
Wat wil je met dit apparaatje bereiken? Meer power.

Wanneer krijg je deze power? Als je flink op het gas trapt.

Het apparaat treed in werking wanneer je op het gas gaat.

Dus uiteindelijk verbruik je gewoon meer benzine.  :foto:

Ik pas in m'n jas, m'n jas past in m'n koffer, dus ik pas in m'n koffer :huh:

viergassentest (APK) wordt NIET stationair gedaan DJL :lol:

Link naar reactie
viergassentest (APK) wordt NIET stationair gedaan DJL  :(

Oke, wist ik niet. Maar ook niet over na gedacht. Is dat een probleem dan? Is niet gezegd toch?

En zo ja, dan moet daar dus iets op verzonnen worden. Ik zal het eens aan Detmar vragen (APK keurmeester)

Overigens mag veel lawaai maken met een uitlaat ook niet...... :lol: helaas let de APK daar NIET op. tuurlijk, een Eisenmann mag wel...... :D

Ik bedoel alleen: wie is er heilig?

Link naar reactie
Maar ook niet over na gedacht. Is dat een probleem dan? Is niet gezegd toch?

En zo ja, dan moet daar dus iets op verzonnen worden. Ik zal het eens aan Detmar vragen (APK keurmeester)

ik denk idd dat Detmar of Ron (MAC) hier het meest van af zullen weten, ik redeneer ook maar wat ins Blaue hinein :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.