Ga naar inhoud

5pitten


mark

Aanbevolen berichten

Gisteren tijdens toeren sloeg mijn 2.8 af na remmen voor kruispunt en daarna leek hij op 5 pitten te lopen.

Ik meen me te herinneren dat ik daarover heb gelezen hier op 't forum,weet iemand de oorzaak?

'k heb omdat de onderhoudsindicator op oranje staat gelijk maar afspraak gemaakt voor een beurt,hoewel ik daar liever mee had gewacht tot de apk.

Frustrerend:vriend van mij rijdt in oude galant met dik 2ton op de teller en daar mankeert werkelijk nooit wat aan...feilloos functioneren is voor mij een absolute voorwaarde,anders had ik wel 'n Alfa gekocht.

Kan het aan de ontstekingsmodule liggen dat 'ie nu slecht loopt?

[PAAR UUR LATER]:net boodschappen gedaan en nou loopt 'ie weer als een zonnetje;hadden anderen dat ook niet,dat het probleem spontaan weer verdween?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt;ja,dat was inderdaad wat ik eerder hier op het forum gelezen had.

Maar bij de meesten verdween het probleem dus spontaan en een oorzaak is niet bekend,behoudens de lekke koppakking die jij zelf hebt gehad[kost bij BMW €1200 dus heb je nog geluk bij een ongeluk gehad]?

Heel soms denk ik wel 'ns aan een S2000:241pk en volgens alles en iedereen superbetrouwbaar en nooit problemen.....maar ja ,niet de looks noch de uitstraling van een Z3;maar in zwart met rood leer toch wel mooi.

In een review heb ik gelezen dat de Z3 niet te vergelijken is met ''echt duitse'' BMW kwaliteit omdat amerikanen auto's nou eenmaal flodderiger in mekaar zetten:ik hoop niet dat dat waar is,maar als ik hier op het forum de problemen zo lees zou daar best 's een kern van waarheid in kunnen zitten,of niet?

Link naar reactie

De motor blijft toch echt een Duits stukje meesterwerk. Een Z3 heeft natuurlijk enkele ongemakjes zoals de buitenspiegels, welke auto heeft deze kinderziektes niet? Ik denk dat wanneer je op een s2000-forum terecht komt ook van dit soort problemen tegen zal komen. De motor van Ivodl is gewoon een toevalstreffer geweest, maar hij rijdt er dan ook wel elke dag vele kilometers in.

Link naar reactie

#$%^&*() zooi.

Nu heb ik er ook last van!

AL 2 keer gehad dat als ik de auto 's morgens starte hij een beetje wiebelt oftewel de motor in onbalans draait. Hij pruttlet ook een beetje en d'r komt rook uit de uitlaat. minuutje later is het over. Dit is dus het inmiddels bekende koppakking probleem?

Link naar reactie
#$%^&*() zooi.

Nu heb ik er ook last van!

AL 2 keer gehad dat als ik de auto 's morgens starte hij een beetje wiebelt oftewel de motor in onbalans draait. Hij pruttlet ook een beetje en d'r komt rook uit de uitlaat. minuutje later is het over. Dit is dus het inmiddels bekende koppakking probleem?

Rijden jullie veel korte stukjes? kan nl. ook een vervuilde lamdasonde zijn.....ff schoonblazen dus <_<

Met de km-standen hier (<200.000) lijkt een koppakking onwaarschijnlijk. Tenzij er natuurlijk iets anders (waterpomp, radiator oid) kapot is, zoals bij Ivodl

Link naar reactie
Met de km-standen hier (<200.000) lijkt een koppakking onwaarschijnlijk. Tenzij er natuurlijk iets anders (waterpomp, radiator oid) kapot is, zoals bij Ivodl

mee eens, ik zou het eerder in de ontsteking zoeken. Zeker met de extreem vochtige nachten/ochtenden de laatste dagen.

Begin idd eens met alle 6 de bougies na te lopen (elektrode afstand, witte aanslag, vettig?) en eventueel vervangen.

Vervolgens ff kijken of alle kabels "vonken", anders ff inspuiten met contactspray, anders vervangen. Doet hij het weer goed, dan ff wat silicone of andere vochtverdrijver gebruiken op problemen in toekomst te voorkomen.

Link naar reactie

Net Detmar gesproken. Volgens hem zijn de koppakking en de lambda sonde het probleem niet. Bij de koppakking moet de temp oplopen (doet ie niet) en bij de Lambda sonde zou ie d'r ook last van moeten hebben als ie warm is, en dat is niet het geval.

Hij dacht meer aan een autochoke probleem. Hij krijgt te veel benzine (vandaar de rook)

Binnekort even langs voor een check-up......

Link naar reactie

Ik rij inderdaad veel korte stukjes,het probleem doet zich maar af en toe voor,alleen als 'ie warm is!

Morgen krijgt hij een beurt,dus hopelijk daarna verleden tijd,van rook heb ik geen last.

Link naar reactie

iets in mij vermoedt dat dat het is!

want het is al bijna 2jr. geleden dat 'ie nwe. bougies heeft gehad;nou,hopelijk is het daarmee morgen opgelost.

fijn dat jullie meedenken en tips geven!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.