Ga naar inhoud

Gordel mechaniekje vast


Remmuz

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik soms de gordel aan de stuurkant niet meer kan uittrekken.

Het vreemde is dat het de ene keer probleemloos gaat, en 5 minuten later gaat het weer mis.

Ik weet dat ChrisXL een tijdje terug hetzelfde probleem had, maar ik kon in dat topic niet echt nuttige antwoorden vinden; Is het mechaniekje op 1 of andere manier te repareren of moet er een nieuwe gordel in?

Chris en ik hebben allebei een 97er 2.8, zou het kunnen dat er een slechte serie gordels is gemonteerd?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het enige wat ik kan zeggen is dat gordels niet 1 van de sterke punten van onze Beierse vrienden is. Op mijn vorige (een 5-er uit 98) heb ik 2 keer het oprol mechanisme moeten laten vervangen. Ik voel dat de huidige ook niet lang meer goe dblijft oprollen. Schijnbaar is dat moeilijk. Ik heb gelukkig nog 1,5 jaar garantie dus ik ga hem voordat deze verloopt nog wel een keer laten vervangen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik bedenk net dat de problemen begonnen zijn na het monteren van de speakers achter de stoelen. De gordels lopen ruim om de speakers heen, maar zou het kunnen dat

de magneet invloed heeft op het mechaniek?

Als dat zo is kun je ook een magneetring met magneetkappen over de magneten zetten zodat er nog nauwelijks magnetische straling af komt.

Deze ringen en kappen zijn er diverse diameters.

b.v. kompensatiemagneten

Ook in Nederland te verkrijgen bij de meeste speakerzelfbouw zaken, of betere vakhandelaren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.