Ga naar inhoud

Bougie's


Aanbevolen berichten

Vanmorgen lucht/olie/brandstof filter vervangen + olie en bougie's. Loopt weer heerlijk, ook is hij stationair rustiger gaan lopen. Woensdag op APK, en ik heb er het volste vertrouwen in. :D

Sledge.. succes met de keuring. Moet vast allemaal goed verlopen. :blush:

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die hoeft toch niet vervangen te worden? Maar ik zou het toch wel graag een keer willen doen. Gewoon onder aflaten en boven bijvullen? En welke soort olie? ATFIII?

volgens BMW hoeft het nooit vervangen te worden, maar da's natuurlijk flauwekul, smeereigenschappen verslechteren, ook bij synthetische oliën. ik hou 40.000km aan. Grote inbus losdraaien, en van de zijkant bijvullen tot de olie eruit loopt, wijst zich vanzelf...... versnellingsbakolie = ATFIII, diff. = 75W90 Hypoid dacht ik, GEEN ATF iig

Link naar reactie

Wat een techneuten allemaal. Ik vond het al knap dat ik eigenhandig mijn oranje pinkers heb verwijderd (oventruuk)....olie verversen en dat soort zaken durf ik eigenlijk niet zelf aan..ik zou trouwens niet eens weten waar ik de bougies kan wisselen... :lol: ...Verdien ik mijn Z nog wel? :D

Link naar reactie

Ik zou de bougies niet zelf gaan verwisselen tenzij je een monteurs opleiding hebt of gewoon niet zuinig op je auto bent..... Motorische dingen kan je best een hoop fout aan doen. Het gaat misschien wel, maar een expert weet vaak toch iets meer dan jij, hoe handig je ook bent.

Je zou denken, oh draai die dingen d'r ff uit. Maar vergeet niet dat al het vuil wat er af komt bij het los halen, direct in je motor blok valt. niet doen dus.

waarom zou je voor een paar tientjes arbeidsloon per uur het risico lopen? Je hoeft heus niet naar de dealer voor 70 euro/uur. D'r zijn zat goede garages voor veel minder.

Link naar reactie

Je weet nooit zeker of die "goede" garage wel zo keurig alle regeltjes volgt. Dingen waar ik geen verstand van heb, of waar ik het materiaal niet voor heb, ga ik absoluut niet zelf aanzitten. Maar aangezien ik de beschikking heb tot een perslucht pistool, kan ik de plekken rondom de bougie's mooi schoonspuiten. En ik weet zeker dat zoiets bij een groot aantal garage's niet gebeurd, zelfs de betere. :lol:

Link naar reactie

Hier kan ik me wel in vinden. Je weet nooit wat zo'n garage allemaal uitvreet waar jij niet bij bent. Meestal gaat het toch om het snel cashen. Dat er dan wat vuil in de motor komt zal ze niet zo interesseren is mijn ervaring.

Link naar reactie

Tja als er écht geen verstand van hebt dan moet er niet aan gaan beginnen. Maar zoals Sledge al zei: Ik weet zeker dat ik zuiniger en preciezer ben dan menig monteur. Bijvoorbeeld bij olie verversen: Welke garage wacht tot het carter bijna helmaal leeg is? Meestal wachten ze een paar minuten, terwijl er nog een halve liter olie in het blok zit..... :muur: Je moet je er gewoon de tijd voor nemen :D 't is tenslotte een hobby

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.