Ga naar inhoud

Originele speakers vervangen


Philipetti

Aanbevolen berichten

Originele speakers vervangen

Hallo, 

ik wilde onlangs de speakers voorin mijn Z3 sportline uit 2002 gaan vervangen maar kwam er achter dat deze niet 123 te vervangen zijn aangezien ze in een aluminium bekisting zitten (zie bijgevoegde foto's).

De bekabeling naar de speakers toe is niet 2-aderig maar 6-aderig. Kan iemand mij helpen en laten weten of deze eenvoudig te vervangen zijn?

20221113_084236_resized.jpg

20221113_084259_resized.jpg

20221113_084611_resized.jpg

20221113_084251_resized.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat idee had ik afgelopen zomer ook. Het is geen bekisting maar een klein eindversterkertje, de speaker zit op het aluminium koelelement geplakt of geschroefd (weet het niet precies meer), maar kan er makkelijk af. Echter, als je de losse speaker vervangt moet je waarschijnlijk een hebben met soortgelijke specs. Een modern setje installeren van zeg (50 watt o.i.d.) werkte bij mij niet in combinatie met de originele radio. Hij schakelt dan automatisch uit, en speelt enkel via de achterste speakers. Ik heb ze dus uiteindelijk lekker laten zitten en enkel de tweeters in de deur vervangen, dat geeft al een wat meer crispy geluid. Nb. op Engelstalige fora is hier wel e.e.a. over te vinden.

aangepast door Gentry
Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Dag Philipetti, heb je nog een oplossing gevonden voor je voorspeakers?

 

Ik wil mijn voorspeakers ook vervangen. Heb er al een setje Pioneer TS-G1320F voor klaarliggen. Ik denk eraan om het als volgt op te lossen: het omzeilen van die versterker, scheidingsfilter of wat het ook mag zijn, door het leggen van twee nieuwe speakerkabels vanuit de radio rechtstreeks naar de speakers in de voetenruimte. De tweeters in de deuren doen dan niet meer mee. Dat maakt mij niet zoveel uit. Hoge en middentonen krijg ik immers ook via de speakers achter de stoelen (net ververst, zie andere topic).

 

Ik weet niet of het werkt, het wordt een beetje uitproberen. 

Is dit wellicht een idee waar je wat mee kunt? 

aangepast door MartinvanH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.