Ga naar inhoud

Inbouw cruisecontrol Z4 2006 2.0


Danlouw

Aanbevolen berichten

Inbouw cruisecontrol Z4 2006 2.0

Beste forumleden,

 

Sinds een weekje ben ik de gelukkige eigenaar van een BMW Z4 2.0 uit het jaar 2006. Omdat mijn Z4 geen cruisecontrol heeft heb ik wat onderzoek gedaan hoe je dit kan installeren. Na wat lezen online kwam ik er achter dat vanaf 2005 de Z4 geen stekker meer heeft om de cruisecontrol "plug&play" aan te sluiten, maar dat dit geen drama is omdat het installeren relatief simpel is. Na het zien van deze video, werd ik helemaal overmoedig en heb ik de benodigde onderdelen maar besteld! (Voor de geinteresseerden 61316940989 voor de schakelaar en 61120411248 voor de kabelboom.)

 

Leuk feitje is dat ik zegmaar niet handig ben, maar wel alles zelf doe. Waardoor ik altijd aan dit soort projecten begin en vervolgens blijkt dat het bij mij nét anders is dan in de instructies, waarna volgt dat mijn auto half uit elkaar ligt en mijn buurman zich afvraagt waarom ik als een debiel sta te schelden op de oprit. Ook deze keer lijkt het weer zo te gaan haha. Het blijkt namelijk dat de ECU van een 2.0 anders ingericht is dan die van de 6 cilinders.. Eindstand: ik heb geen idee waar de blauwe kabel onder de motorkap heen moet. Wie o wie kan mij hiermee helpen en heeft dit al eens gedaan. Als alles geslaagd is zal ik mijn ervaringen en instructies ook delen in dit bericht. 

 

Excuus als dit al besproken is op het forum, ik kan de nodige informatie niet vinden en een bevestiging is altijd prettig met zulke dingen

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hi Danlauw,

 

Mooie upgrade voor je Z. Ik heb dit zelf ook al eens gedaan. Gewoon het retrofitkitje met stekkertjes gekocht bij BMW en alles aansluiten volgens de video die je zelf al hebt toegevoegd. Ze laten trouwens toch ook zien op de video waar de kabels heen moeten onder de motorkap. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.