Ga naar inhoud

Eisenmann uitlaat


Gast Gast_Bob

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Bob

Ik heb een prijs opgevraagd van een Eisenmann uitlaat in Duitsland. Nu kreeg ik een prijs van een uitlaat met 2 x 76 mm. Je hebt echter ook uitlaten met 2 x 60 mm.

Behalve de diameter wat is verder het verschil?? Is er een verschil in geluid of kracht.

Bij die 2 x 76 mm moeten ze een stukje uit de achterspoiler frezen. Eigenlijk wil ik dit niet omdat ik het een vreselijk gezicht vind als een auto eruitziet alsof er een 3 l motor in zit terwijl het maar een 1.9 motor is....

Hoor graag...

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Behalve de diameter van de pijpen heb je ook de keuze tussen verschillende sound klasses. De meeste mensen hier hebben de 'sound' want er was geloof ik ook nog een type raceoid, en die was echt te erg...

Die 60mm moet er nog wel zijn volgens de site, en er was zelfs ook nog een 70mm. 76 is inderdaad fors, en dar uitsnijden is erg nodig ander smelt de boel weg. Ik geloof dat Michiel daar last van had gehad. Let dus op bij montage dat ze minimaal 10mm rondom vrij laten om problemen te voorkomen.

Link naar reactie

Bij mij hebben ze ook lopen snijden terwijl dat volgens mij niet nodig was :angry: Hiervoor had ik een remus 76 en daar had ik aan beide kanten bijna een centimeter over dus dat had bij deze ook zo kunnen zijn...

Zal achteraf gezien voor de 70 gaan, minder opzichtig.

Wat betreft het geluid: Het is een erg groot verschil en best even wennen. Heb je al eens een eisenmann horen brullen? zo nee, dan is er straks vast wel iemand die een link post naar de beschikbare filmpjes :lmao:

Voorbeeld van 76 mm (ook lekker om een uur naar die sneeuw te kijken gezien de temperatuur buiten :fiew: )

Witte_Deken_06.jpg

Link naar reactie
Gast Gast_Bob

Bedankt voor de foto. Dit zegt meer dan 1000 woorden.

Dus in de basis wil ik gaan voor 2 x 60 mm.

Ik vind het wel lastig hoe om te gaan met het onderdeel "geluid". Ik wil eigenlijk gewoon een beschaafde roffel meer niet.

Is er geen bedrijf in Nederland die doet hetgeen Eisenmaan doet??

Link naar reactie

Je kan natuurlijk gewoon naar EPS gaan.. Daar kunnen ze het geluid maken wat jij wil.(zeggen ze)

Ik krijg wel de indruk dat ze voornamelijk gewend zijn om uitlaten te maken die vooral heel HARD geluid produceren. Bovendien klinkt roestvrij staal wat metalig. Ik hou daar zelf niet van.

Wat je ook kan doen (ga ik zelf ook doen) is een katalysator-vervanger laten maken, een holle buis op de plek waar normaal de kat zit. Dan krijg je meer respons op de gas. En omdat de kat ook als demper fungeert krijg je wat meer geluid wat voornamelijk hoorbaarder wordt in de auto zelf. Dus heb je meer beleving van je uitlaat. De standaard uitlaat van een 2.8 vind ik zelf heel mooi klinken van buiten maar hoor je bijna niet als je binnen zit. Dus dat komt goed uit. Hou er wel rekening mee dat je voor iedere APK keuring de echte kat d'r even onder moet schroeven, maar dat moet niet moeilijk zijn. Sommige garagehouders doen dat gratis als je je onderhoud toch al bij hun doet.

Eisenmanns zijn voor mensen die beduidend meer geluid willen. Een mooi geluid, dat wel, maar ook harder.

Link naar reactie
Je lan natuurlijk gewoon naar EPS gaan..

uitl01.jpg

aan dat plaatje te zien weet ik wel uit welke hoek dat geluid gaat waaien :)

BMW Z3 (01-'97-up). Compleet uitlaatsysteem vanaf de katalysator met aan de achterzijde een elegante ovale uitgang. Het geluid is donker, niet overheersend. Prijskaartje van dit weldoordachte product 575,-euro exclusief BTW

Koop daar toch lekker een ijscoman voor...

Link naar reactie
Wat je ook kan doen (ga ik zelf ook doen) is een katalysator-vervanger laten maken, een holle buis op de plek waar normaal de kat zit. Dan krijg je meer respons op de gas. En omdat de kat ook als demper fungeert krijg je wat meer geluid wat voornamelijk hoorbaarder wordt in de auto zelf. Dus heb je meer beleving van je uitlaat. Hou er wel rekening mee dat je voor iedere APK keuring de echte kat d'r even onder moet schroeven, maar dat moet niet moeilijk zijn. Sommige garagehouders doen dat gratis als je je onderhoud toch al bij hun doet.

en als ze je aanhouden?

Link naar reactie

Al eens van een audi a3 cabriolet gehoord? Nou, bij EPS wel hoor. :schater:

DSCN1724.jpg

Toegegeven, u ziet het het niet aan het plaatje, maar dit is toch echt het vooronder van een Audi Cabriolet. Voordat we deze foto konden nemen, waren we al geruime tijd aan het sleutelen om deze 2,3 liter 5 cilinder van een spaghetti spruitstuk te voorzien. Hij past erin, maar je moet zelfs de tapeinden uit de kop draaien om hem te kunnen monteren. Na deze inspanning wacht de beloning: de 5 pitter pakt van onderaf een stuk beter op, en dat kan hij best gebruiken! (We hebben dit spruitstuk zowel voor de 5 cilinders met en zonder katalysator)

RDW: AUDI S3; 154 KW QUATTRO

Link naar reactie
Wat je ook kan doen (ga ik zelf ook doen) is een katalysator-vervanger laten maken, een holle buis op de plek waar normaal de kat zit. Dan krijg je meer respons op de gas. En omdat de kat ook als demper fungeert krijg je wat meer geluid wat voornamelijk hoorbaarder wordt in de auto zelf. Dus heb je meer beleving van je uitlaat. Hou er wel rekening mee dat je voor iedere APK keuring de echte kat d'r even onder moet schroeven, maar dat moet niet moeilijk zijn. Sommige garagehouders doen dat gratis als je je onderhoud toch al bij hun doet.

en als ze je aanhouden?

Dan pikken ze je kentekenbewijs in omdat je auto niet meer aan de papieren voldoet. In ruil daarvoor krijg je wel gratis een geel papiertje voor terug.. :)

Het is gewoon illegaal en je draait hiermee ook een heel pak milieunormen de nek om. NIet dat ik hierom deze auto rij (want dan had ik beter een Lupo 3l oid kunnen nemen), maar je moet het niet overdrijven...

Ik moet zeggen dat het eisenmann geluid wat we hebben best beschaafd is. Geen snerpende rally krijs, maar een donker gerommel wat ook onmiddelijk overstemd wordt door een beetje CRX B) Dus zo aso ben je helemaal niet. Ik vertrek elke dag rond 7:00 van huis en heb nooit klachten gehad.

Link naar reactie

Als ze je aanhouden? Laat me toch niet lachen! :) Weet je hoeveel herrieschoppende koekblikken rondracen hier? Die houden ze toch ook niet aan? En dan kom ik met me beschaafde autootje aan..... nee hoor, geen zorgen.

En het milieu gaat me ook aan het hart. Maar ik heb jaren altijd netjes afval gescheiden, het licht uitdoen als je de kamer uitgaat, al die dingen. Vervolgens kom je d'r achter dat het afval gewoon weer bijelkaar wordt gemieterd en de lampenwinkel aan de overkant de hele nacht 50 lampen laat branden. En dan mag ik zeker niet genieten van een beetje meer auto?. Verplicht dan roetfilters op diesels en de rest van het vervuilende werkverkeer heeft toch wel katalysators? Nee, ik voel me daar niet schuldig over.

En zodra de eerste betaalbare fuel cel auto op de markt komt (die er niet als een Prius uitziet) zal ik de eerste zijn die 'm koopt B)

Link naar reactie
Dus in de basis wil ik gaan voor 2 x 60 mm.

Ik vind het wel lastig hoe om te gaan met het onderdeel "geluid". Ik wil eigenlijk gewoon een beschaafde roffel meer niet.

Het staat hierboven al in een post van SuperDuper: ik heb idd wat problemen gehad met smelten B) van het achterschort. Maar niet omdat het 2x76 was. Het zat zo:

de 2x60 schijnt echt niet meer geleverd te worden (die wilde ik, originalo, ook) en dus werd het next best 2x70. En dat kan prima, als de boel maar iets lager gemonteerd wordt. Hou minstens 10 mm. vrije ruimte aan en het gaat goed. Bij 7 mm krijg je smeltschade. Als je die 10 mm niet haalt met de originele rubbers, zijn er andere oplossingen, bijv. door ontzettend-originalo :) -ford-rubbers te monteren oid. Heb ik inmiddels gedaan en alles ok.

Qua geluid is de Eisenmann Sound-versie precies wat je zoekt....... niet ordinair en wel een mooie roffel. Hoewel een 4-cylinder Forummer dit nog maar eens moet bevestigen, want over smaak valt niet te twisten en bij mij zit-ie op een 2.8.

Michiel.

Link naar reactie
De standaard uitlaat van een 2.8 vind ik zelf heel mooi klinken van buiten maar hoor je bijna niet als je binnen zit.

Eisenmanns zijn voor mensen die beduidend meer geluid willen. Een mooi geluid, dat wel, maar ook harder.

Dat is heel goed gezegd, vind ik. De stationaire ronk van Sledge's 1.9 met Eisenmann vind ik heel mooi klinken, maar ikzelf ben ontzettend blij met de stilte binnen in mijn 2.8 met originele uitlaat. En ik denk dat mijn omgeving meestal liever niets hoort dan een ronkende motor. Landweggetjes, bos, avond in de stad, woonwijkje... Als ik flink gas geef, brult ie toch wel!

Maar dit is een tamelijk unieke mening hier op dit forum... :) Moet kunnen...

Link naar reactie
Als ze je aanhouden? Laat me toch niet lachen! B) Weet je hoeveel herrieschoppende koekblikken rondracen hier? Die houden ze toch ook niet aan? En dan kom ik met me beschaafde autootje aan..... nee hoor, geen zorgen.

En het milieu gaat me ook aan het hart. Maar ik heb jaren altijd netjes afval gescheiden, het licht uitdoen als je de kamer uitgaat, al die dingen. Vervolgens kom je d'r achter dat het afval gewoon weer bijelkaar wordt gemieterd en de lampenwinkel aan de overkant de hele nacht 50 lampen laat branden. En dan mag ik zeker niet genieten van een beetje meer auto?. Verplicht dan roetfilters op diesels en de rest van het vervuilende werkverkeer heeft toch wel katalysators? Nee, ik voel me daar niet schuldig over.

En zodra de eerste betaalbare fuel cel auto op de markt komt (die er niet als een Prius uitziet) zal ik de eerste zijn die 'm koopt B)

Ik zal mijn neef even vragen wat hij allemaal kwijt was met zijn Golf VR6 zonder kat. Lag ergens in de buurt van de € 200,- incl boete en herkeuring door de RDW.

Hij was aangehouden tijdens een routine controle en ze keerde de hele auto ondersteboven. Hij moest ter plekke iets van de wielkast afslijpen omdat er (oude) sporen op de banden zaten van aanlopen.

Maar goed, we gaan :) ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.