Ga naar inhoud

software update


WMB

Aanbevolen berichten

software update

Vraag over de software update via BMW.nl: op die site kan je op basis van het chassisnummer software update downloaden, In mij geval waren er updates beschikbaar voor communicatie met de telefoon. Updates gedownload, op een geformatteerde usb-stick gezet, usb-stick in de usb-poort in het dashboard kastje, en vervolgens gebeurt er niets. Bij sommige BMW's zit er in het idrive menu > instellingen de optie: software update. Bij mijn Z4 niet.

 

Is er een manier om de updates wel zelf te installeren, of ben ik veroordeeld tot de dealer?

aangepast door WMB
Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Pagina  188 van de handleiding gaat over wielen en banden... (ja, het is echt de officiële BMW handleiding van de E89 Z4 uit 2009).

En zoals ik al schreef staat er in Menu > Instellingen geen optie Software update. Mogelijk hebben nieuwere versies die optie wel, mijn Z4 niet. Ik was juist benieuwd of er een mogelijkheid was wel zelf de software te updaten.

aangepast door WMB
Typefout
Link naar reactie

^ Beste WMB inderdaad staat er ook in mijn handleiding banden op 188. Er staat op pag. 96 iets gemeld over gegevens overdracht via de usb van het handschoenen kastje. Deze is bedoeld voor het overzetten van bv muziek bestanden en er wordt doorverwezen naar pag. 149 waar een heel verhaal over muziek staat. Met deze usb kan je ook route bestanden plaatsen in je navigatie (is een moeizaam proces omdat het alleen het formaat aan kan van my route app) en je plaatst hier ook de navigatie updates via een usb stick. Die kan je kopen via de stealer maar ook via bv www.bwmtweaks.nl in Maarsen. Dit bedrijf doet meer zaken oa her coderen van bv inklappende spiegels, snelheid in je centrale display etc. De naam is Richard Homan in Maarsen. Niet duur en wel goed. Kijk op zijn site voor de mogelijkheden onder kopje e89. Aangezien mijn e89 een duitse import was heeft hij hem ook Nederlands geleerd en de juffrouw is nu een aangename Belgische geworden hahaha ipv een deutsche grundige soldat.

Richard is niet duur en kan heel veel zoals bijvoorbeeld ook rijdens kap open tot 50 km per uur.

 

Op pagina 154 staat de beschrijving van de usb poort in de arm steun. Deze kan je alleen gebruiken voor extra muziek bronnen zoals iPod/iPhone/mp3 players. Mijn iPhone werkt met spotify via die poort. Ook zit er een aux plug voorjack aansluitingen maar die gebruik ik niet.

 

Toentertijd heb ik aan Richard ook gevraagd of het zinvol was om een nieuwe technische software update van de auto (2011)  te plaatsen en zijn simpele opmerking was ja dat kan via de binnen OBD poort links bij de deur, maar waarom zou je. Als alles werkt dan werkt het en blijf er dan vanaf. Hij gaat alleen software updates doen wanneer er bepaalde storingen in de diverse modules plaats hebben gevonden op basis van de verschijnen fouten bij het uitlezen van de auto tijdens storingen. Dat was voor mij een reden om het lekker te laten zitten. Geen storingen en de auto rijdt super.

 

Overigens vinden instelling coderingen ook plaats via deze OBD poort en lap top. Je kan dit soort instellingen ook via Carly doen maar daar lees hele uiteenlopende ervaringen mee, van super tot volledig verziekt systeem.

 

De software versie waren Karin over praat is volgens mij de kaartversie, maar dat weet ik niet zeker, maar er zijn expert hier die dat wel weten.

 

Dus samenvattend:

 

OBD voor software wijzigingen,

 

handschoenen usb navigatie update, navigatie routes en muziek verzamelingen,

 

usb midden en aux voor aansluiten externe muziek bronnen,

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.......

 

pampus

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.