Ga naar inhoud

BMW Z3 lak


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Dit lijkt me handig om te weten voor de toekomst, mocht je plannen hebben om iets met lak te gaan doen.

Ik ging de ruitenwisser sproeiers in m'n carroseriekleur spuiten (zwart 2)

Dus ging een busje lak halen.

Handig hoor. Je geeft je kleur nr (668) en dan maken ze lak voor je in een spuitbus)

Blijkt dat mijn lak (en ik denk jullie ook) uit 2 delen bestaat. Een kleurlaag en dan een blanke lak voor de glans.

Goed om te bedenken dat het dus best zo zou kunnen zijn dat je eerst moet schuren tot op de kleurlaag als je iets opnieuw wil spuiten... :rolleyes:

Alsje gaat polijsten is dan ook goed om te bedenken dat je dus door de laklaag heen kan gaan als je het te vaak doet. Bij een normale lak zie je dat je dicht bij het eind (te ver) bent als het onderliggende metaal eronderdoor komt. Bij deze 2 lagen zal zie je het pas als het te laat is.....

Marc, zou dit bij jou auto gebeurd kunnen zijn? Meestal worden rode auto's gepolijst om de verkleuring die je met rood hebt tegen te gaan.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Klopt precies wat je zegt Leonardo, iedere auto is in meerdere lagen kleur én blanke lak gespoten. Bij de auto wordt meestal gebruik gemaakt van glanzende blanke lak, maar er is ook gewoon "doffe" blanke lak te koop. Eigenlijk gewoon een beschermlaagje, bij het verwijderen van poetskrasjes haal je in principe een deel van de blanke lak eraf. :rolleyes:

Lakstiftjes zijn ook te koop in combinatie met blanke lak.

Owja, bij Marc is idd de blanke laklaag eraf gekomen.

Link naar reactie
Klopt precies wat je zegt Leonardo, iedere auto is in meerdere lagen kleur én blanke lak gespoten. Bij de auto wordt meestal gebruik gemaakt van glanzende blanke lak, maar er is ook gewoon "doffe" blanke lak te koop. Eigenlijk gewoon een beschermlaagje, bij het verwijderen van poetskrasjes haal je in principe een deel van de blanke lak eraf. ^_^

Lakstiftjes zijn ook te koop in combinatie met blanke lak.

Owja, bij Marc is idd de blanke laklaag eraf gekomen.

Nou volgens die verfman is het niet "gewoon" om 2 lagen te hebben. Blijkbaar zijn d'r meer auto's met 1 dan met 2 lagen. Of misschien zijn dat juist alleen de oude auto's...

Misschien is ie meer gewend om verf voor oude autootjes te mengen. ^_^

Link naar reactie

hmmm, klinkt bekend. Die keren dat ik eens wat gespoten heb (spoilertjes, bumpers enzo) ging ik er oom altijd met blanke lak overheen ^_^

Link naar reactie

Volgens mij is het sinds een jaar of 15 heel normaal dat lak uit twee lagen bestaat, metallic lak al helemaal

Nee, ik heb de lak er niet afgepoetst, en vorige eigenaars al helemáál niet ^_^ (eerste eigenaar een slopersbedrijf , tweede eigenaar te rijke luie echtgenote)

Ook volgens de spuiter gewoon een fabrieksfout, waarschijnlijk te lang gewacht met het spuiten van de blanke lak (storing in de spuitstraat ofzo)

Link naar reactie
Volgens mij is het sinds een jaar of 15 heel normaal dat lak uit twee lagen bestaat, metallic lak al helemaal

Nee, ik heb de lak er niet afgepoetst, en vorige eigenaars al helemáál niet ^_^ (eerste eigenaar een slopersbedrijf , tweede eigenaar te rijke luie echtgenote)

Ook volgens de spuiter gewoon een fabrieksfout, waarschijnlijk te lang gewacht met het spuiten van de blanke lak (storing in de spuitstraat ofzo)

Ja, dat zal het zijn geweest. Die verfman zei ook al dat je een kwartier moet wachten voor je de blanke lak gaat spuiten. niet langer, niet korter....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.