Ga naar inhoud

Derde remlicht issues


HenryZ3

Aanbevolen berichten

Derde remlicht issues

De pakking van mijn derde remlicht was lek, dus vervangen, maar blijkbaar heeft het vocht al wat schade aangericht in de houdertjes van de lampjes. Zie foto. Van de vijf waren er al twee 'overleden', tenminste, de lampjes doen het niet meer en er zit roest op.

 

Twee vragen:

- hoe krijg ik die roest er eventueel af? Liefst zou ik ze even in een oplossing van iets leggen waardoor de roest er af gaat. Maar cola lijkt me niet echt goed?

- kan je deze houdertjes nog los aanschaffen?

Een nieuw derde remlicht kost gelijk aardig wat, dus ik hergebruik liever eerst waar mogelijk! 

IMG_0769.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zie foto. Houders inspuiten met contact 60, even laten inwerken en dan schoon borstelen met het rode glasvezel borstel.  Heb ik ook zo gedaan bij bij een buiten lampje met zonnecel. Lampje deed het niet meer, open gehaald en ook roest bij de contacten van het batterijtje. Schoon gemaakt en lampje deed het weer.

Als het niet in een keer lukt, herhalen.

LET WEL OP dat je de kleine stukjes glasvezel niet in je vingers krijgt, jeukt weet ik uit eigen ervaring.

Spul is te verkrijgen bij electronica hobby zaak ( in Groningen OKAPHONE) of Conrad.

32C6BDE0-73D0-4655-A829-2C1AF9508AC3.jpeg

Link naar reactie
23 uren geleden, Scorpion zei:

^dit kost geen drol bij de dealer ,

gewoon nieuw te bestellen

Dat vroeg me dus af, want ik las ergens anders dat deze fittingen niet meer los te bestellen waren.

22 uren geleden, hobbyist zei:

Zie foto. Houders inspuiten met contact 60, even laten inwerken en dan schoon borstelen met het rode glasvezel borstel.  Heb ik ook zo gedaan bij bij een buiten lampje met zonnecel. Lampje deed het niet meer, open gehaald en ook roest bij de contacten van het batterijtje. Schoon gemaakt en lampje deed het weer.

Als het niet in een keer lukt, herhalen.

LET WEL OP dat je de kleine stukjes glasvezel niet in je vingers krijgt, jeukt weet ik uit eigen ervaring.

Spul is te verkrijgen bij electronica hobby zaak ( in Groningen OKAPHONE) of Conrad.

32C6BDE0-73D0-4655-A829-2C1AF9508AC3.jpeg

Zo'n glasvezel borsteltje lijkt me wel handig, ga ik eens opzoeken. Ik heb het nu met WD40 gedaan, ging ook goed.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.