Ga naar inhoud

softtop lekt


brady

Aanbevolen berichten

Heb altijd weer bewondering voor de mannen die dit allemaal maar durven!

Uit elkaar halen zou me redelijk lukken, maar terugplaatsen ho maar...

Ben ook niet zo goed met rubbers :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb altijd weer bewondering voor de mannen die dit allemaal maar durven!

Uit elkaar halen zou me redelijk lukken, maar terugplaatsen ho maar...

Ben ook niet zo goed met rubbers :schater:

:schater::schater::schater::schater::schater::schater:

Link naar reactie

hahahaha :schater:

heb me hier al krom gelachen met jullie

maar ik moet toch wel zeggen dat ik dat met die rubbers bijstellen morgen zeker ga proberen

had het al geprobeert met siliconen spuit voor het herstellen van rubbers

maar dat hielp niet veel

blij dat ik in zo'n tof forum ben terechtgekomen :unsure:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

gedaan wet water binnen :D

heb die plastieken profieltjes eruitgesneden , heel voorzichtig het stiksel losgesneden

dan een plastieken profiel van 2.5 cm en van dezelvde dikte ,en dan het originele nagemaakt

dan deze erweer ingestikt en nu is de druk op de voorzijde van de rubbers veel beter ;) dus geen spetter water meer die binnenkomt en ook minder windgeruis

kosten 3 euro , een uurtje werk en weer droog

had dit veel eerder moeten durven

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • 2 weken later...

o ja en nog iets

de rubbers op de boven hoeken als je ernaar kijkt zie je in het midden een stukje rubber die er net ingelijmd lijkt

na nazicht had ik gezien dat deze een beetje los aan het komen waren heb deze mooi losgemaakt waar de rubber begon los te laten

en met silicone dichtgespoten en moet zeggen dat alles nu mooi droog blijft

op de tweede foto van sledgehammer hierboven zie je het rubbertje zitten is net een grijzer cirkeltje

Link naar reactie

Thnx brady!

Ben 2 weken geleden teruggeweest naar het schadeherstel bedrijf dat in Februari een nieuwe deur in mijn ZzZ geplaatst hadden. Er is later nog wat aan afgesteld en sinds die tijd had ik echt een flinke lekkage, er kwam flink wat water druppelen uit de linkerbovenhoek. Ook had ik het idee dat achter mijn oor meer windgeruis was.

Weer terug gegaan en ze hebben een en ander weer afgesteld en nu is die kant weer helemaal droog. Volgens mij hebben ze alleen maar de deur afgesteld, waarschijnlijk het raam wat meer naar binnen. Ik merk ook dat de deur "strakker" in de rubbers valt.

Ik ga nog maar eens terug om te vragen wat ze nu precies gedaan hebben, kan ik het eventueel ook aan de andere kant afstellen, overigens komt daar maar af en toe een druppeltje uit.

Link naar reactie

Om nog even terug te komen op het 'plastic' dat breekt: als je het dak sluit klappen de hendels met een klap tegen het kunststof aan en daar gaat het logischerwijs op den duur van kapot.

De hendels enigszins voorzichtig volledig met de hand terugbegeleiden en het plastic breekt niet; ik rijd al 4½ jr. in mijn '97 2.8 die altijd buiten staat en hij lekt geen druppel.

En regelmatig de rubbers 'invetten' houdt ze soepel.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Gast Z3-Widebody

Dit zou ook wel eens een oplossing voor mij kunnen zijn, mits het ook op de rubbers van een hardtop mogelijk is.

Van het voorjaar zal ik tevens die ringetjes vervangen op mijn softtop..

Zo kom je toch elke dag weer wat te weten, zonder er naar opzoek te zijn.. :thumbup:

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Beste Sledgehammer, ik ben een nieuwe Z3 liefhebber en net lid van het forum geworden. Ik heb jouw bericht over het verhelpen van de lekkage gelezen en dacht dat wordt de oplossing voor mijn probleem. Ik zie dat de berichten uit 2005 stammen en ik hoop dat je de betreffende foto's nog eens kunt oploaden. Ze zijn n.l. niet meer te openen.:(

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.