Ga naar inhoud

Acceleratie tijden 0-100 Z4 3.0


Deejac

Aanbevolen berichten

Met de app speed logica lite kom ik op 5,05 seconden :). GPS meet per second, dus kom in de buurt van de 5,9 seconden. Open heb ik 234 gehaald in de 5 op de GPS. 

aangepast door 2.5si
Opmaak gewijzigd
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Op 8-7-2017 om 09:55 zei Olivier:

^ En dan krijg je een paar maanden de tijd om een antwoord te bedenken :cool:

 

Ja.

 

De Politierechter vindt dat antwoord meestal niet zo relevant.

 

Heeft u de auto rijbewijs nodig voor uw werk?   Euh... ja, is wel handig.

Heeft u voldoende financiële middelen om de boete (van €600) te betalen? Euh...liever niet, Maar eh... ja.

 

Als u geen nu besluit geen bezwaar te maken heeft u binnen 2 weken de acceptgiro in de bus.

Als u binnen 2 jaar op welke manier dan ook weer de fout in gaat bent u uw roze kaartje 2 maanden kwijt.

U kunt gaan.

 

Dan is een Z4 / Z3 niet altijd even handig.

Maar...een motorfiets nog onhandiger.

Van de 2 brommers die ik heb, heb ik de snelste inmiddels verkocht.

 

En ja....ligt allemaal aan mezelf.

 

Het fijne aan de Z4 die ik nu heb, is dat ik veel relaxter rond rijd.

De uitlaatsound is goed onder de legale limieten.

Hopelijk blijft dat gevoel.....:laugh:

 

 

aangepast door PHS
Link naar reactie
Op 26-12-2017 om 19:46 zei PHS:

De Politierechter vindt dat antwoord meestal niet zo relevant.

 

Heeft u de auto rijbewijs nodig voor uw werk?   Euh... ja, is wel handig.

Heeft u voldoende financiële middelen om de boete (van €600) te betalen? Euh...liever niet, Maar eh... ja.

 

Als u geen nu besluit geen bezwaar te maken heeft u binnen 2 weken de acceptgiro in de bus.

Als u binnen 2 jaar op welke manier dan ook weer de fout in gaat bent u uw roze kaartje 2 maanden kwijt.

 

Als ervaringsdeskundige enige opmerkingen:

 

De eerste hoorzitting is met alleen de OvJ, en niet met de Kantonrechter. Een Politierechter komt er in elk geval niet aan te pas.

Het schikkingsvoorstel komt ook van de OvJ na je verhaal gehoord te hebben.. Je kunt dan kiezen dit te accepteren of het bij de Kantonrechter voor te laten komen.

Als je door de Kantonrechter veroordeeld wordt heb je een strafblad, via de OvJ niet.

 

Als je bezwaar maakt tegen het innemen van je rbw met goede argumenten dan heb je hem meestal binnen 14 dagen terug als het de eerste keer is. Bezwaar heeft geen invloed op de hoogte van de boete, het is gewoon een recht dat je hebt. De boete kan trouwens wel ver boven de EUR 600,= liggen, (In mijn geval ongeveer het dubbele!)

 

De proeftijd bedraagt 5 jaar, en geen 2 jaar en heeft betrekking op nieuwe snelheidsovertredingen van > 30 km/h te hard.

De duur van het intrekken van je rbw hangt af van de hoogte van de snelheid en de recidive. Bij 50-70 jm/h te hard min 2 maanden, daarboven 4 maanden of langer.

 

Bij >50 km/h te hard binnen de bebouwde kom krijg je ook altijd een EMG van het CBR aan je broek. Kosten EUR 1.134,= en 2 dagen cursus. (1x hele dag, 2x halve dag).

Link naar reactie
29 minuten geleden zei JK-Z4-3.0i:

Als ervaringsdeskundige enige opmerkingen:

Als je door de Kantonrechter veroordeeld wordt heb je een strafblad, via de OvJ niet.

 

 

Als een ander soort ervaringsdeskundige kan ik je melden dat we dergelijke schikkingen van de OvJ 5 jaar bewaren. M.a.w. je hebt dan 5 jaar een ‘strafblad’. Doel van het bewaren is o.a. recidivebepaling.

Link naar reactie
  • Administrator

Een bewaarde schikking is toch wel iets anders dan een “echt” strafblad. Er zijn tal van beroepen waar een daadwerkelijke veroordeling / strafblad (ongeacht waar het uit voortkomt) je kansen niet vergroot. Dat is bij zo’n bewaarde schikking totaal niet aan de orde. Tenzij je de staande / zittende magistratuur ambieert wellicht...

  • Thanks 1
Link naar reactie

^ Voor de termijn waarbinnen het wordt bewaard in de Justitiële Documentatie maakt het niet uit:

Het OM schikkingsvoorstel

Om de werklast van de rechter te verlichten heeft de wetgever de officier van justitie in bepaalde gevallen de mogelijkheid gegeven om zelf straffen of maatregelen op te leggen. De officier van justitie doet dat als een schikkingsvoorstel of transactie. Het betalen van het transactiebedrag betekent niet dat een aantekening kan worden voorkomen in de documentatie. Er wordt uitsluitend voorkómen dat iemand bij de rechter moet vóórkomen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.