Ga naar inhoud

RDC uitschakelen?


Scorpion

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Even niet Z gerelateerd, vandaar in deze rubriek.

 

Mijn 1 serie heeft runflats met RDC bandenspanningscontrole

afgelopen weekend mijn winterbandjes gemonteerd, deze velgen hebben geen rdc sensor. Nu dus continue oranje lampje branden van rdc storing, ook in het scherm een melding. Is er een manier om dit uit te schakelen? Op t internet en in de handleiding niks kunnen vinden.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als dat niet met sensoren in het wiel werkt (TPMS) dan kun je ze uitschakelen door het knopje voor lage bandenspannign lang in te drukken. in de Z zit die middenonder naast de stoelverwarming, waar die in de 1 serie zit durf ik niet te zeggen

Link naar reactie

Dat probleem hadden ze op de zaak ook. En om nu niet iedere keer na het wisselen naar de dealer te moeten om ze aan te melden zetten ze blanco/ ongecodeerde ventielen/ sensors er in en laten die klonen.

d.w.z. ze laten de codes van de zomerwielen kopieren naar de winterwielen zodat het voor de auto lijkt alsof er niks veranderd is. Je moet ze wel steeds op dezelfde plek monteren.

Link naar reactie

Hmm ik heb ook heel even gegoogeled maar ik vond diverse verhalen die over dit onderwerp gingen,conclusie leek een beetje te zijn dat het eruit geprogrameerd kan worden maar misschien problemen geeft.

Beter is het om xtra tpms gevers te kopen.

Link naar reactie
  • Administrator

^ klopt Sander, zover was ik idd ook.

Denk dat ik deze winter nu doorrij zo en voor volgende winter

kijk voor velgen/ banden waar t wel op zit. bv via dparts.nl

Heb geen zin om op deze t achteraf in te bouwen a €260,- voor 4 sensoren

 

Link naar reactie

Is dit niet iets?

 

http://www.ebay.nl/itm/4-x-original-BMW-Z4-E89-RDCi-RDKs-Sensoren-Reifendrucksensoren-36106798872-/262713385899?hash=item3d2af023ab:g:M0IAAOSwmLlX-6aC

 

vergelijk de oem nummers op  etkcc misschien zijn ze hetzelfd als voor jou auto,dan zou je ze kunnen gebruiken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.