Ga naar inhoud

2/2 weken weg met de Z3


Aanbevolen berichten

Hey Z3-ers,

We hebben net besloten om in augustus/september 2 a 3 weken weg te gaan met de Z3 (roadster = kleine kofferbak) :o Beetje toeren in Frankrijk (en Spanje).

De weg kunnen we wel vinden en de leuke plekjes komen we ook wel tegen, maar … hoe gaat dat met bagage? Tot nu toe hebben we eigenlijk alleen maar gevlogen, en ter plekke een cabriootje van het een of ander gehuurd (helaas hadden nooit een Z3 :( ). Dus een auto vakantie is geheel nieuw voor ons. Als we nu een een of andere enorme bus zouden hebben, dan was het gemakkelijk. Je gooit de bus vol en je ziet maar wat je gaat gebruiken. We gaan echter met de Z3 …. Dus hier wat vraagjes.

Heeft iemand van jullie wel eens een trip gemaakt die langer duurde dan 2, 2,5 weken?

Als we nu eens geen tent meenemen, en geen slaapzakken, zou dat gaan? Of is een rekje nodzakelijk. En zoja…welk rekje B)

Welke items moeten zouden jullie meenemen (en dan heb ik het even niet over schone onderbroeken, een handdoek en de tandenborstel - die hadden we zelf al bedacht B) )

Kortom iedere tip is welkom!

Mijn dank is nu al enorm! :lol:

Groet

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wij zijn verleden jaar 2 weken naar Italië (appartement, dus geen tent en kookgerei e.d.) geweest met de Z3. Twee niet onbenullig grote sporttassen vol met (vakantie)kledij en toiletspullen pasten prima achterin. Ruimte die over is opvullen met schoenen, e.d. Onze ervaring: alles wat we nodig hadden ging zonder enig ruimteprobleem mee. Desnoods zet je nog een kleine tas rechts op de vloer. En heb je het er voor over de reis helemaal met open kap te maken, dan heb je altijd nog extra ruimte in de ruimte waar de kap in verzinkt.

Link naar reactie

Pieter,

Een kleine bagage ruimte heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

Normaal sleep ik 2 grote koffers inclusief handbagage om mijn nek het vliegtuig in.

Hier kan je partner teminste niet extreem veel kleren mee nemen. Op zomer vakantie heb je toch niet veel nodig.

Zelf heb ik een rekje met bijbehorend koffer.

Hoe hebben we geladen:

In bagage ruimte twee tassen

Koffer van het rekje vol met kleren

De ruimte waar het dak in gaat benutten we eventueel voor extra spullen als we rechtstreeks naar onze bestemming rijden.

Achter de stoelen de handdoeken.

gr Ralph

Ps een gum met tandeborstel is eigenlijk al genoeg

Link naar reactie
Wij zijn verleden jaar 2 weken naar Italië (appartement, dus geen tent en kookgerei e.d.) geweest met de Z3. Twee niet onbenullig grote sporttassen vol met (vakantie)kledij en toiletspullen pasten prima achterin. Ruimte die over is opvullen met schoenen, e.d. Onze ervaring: alles wat we nodig hadden ging zonder enig ruimteprobleem mee. Desnoods zet je nog een kleine tas rechts op de vloer. En heb je het er voor over de reis helemaal met open kap te maken, dan heb je altijd nog extra ruimte in de ruimte waar de kap in verzinkt.

Dank, dank Rob,

We gaan van de week eens "proef"-inpakken B)

Het voordeel van onze Z3 is dat er een prachtige geluidsinstallatie in zit. BMW CD wisselaar met 7 speakers. Deze zat er al in, en het geluid is echt fantastisch, helaas neemt de wisselaar bijna 1/5 van de kofferruimte in beslag. :lol:

De Wisselaar eruitslopen lijkt me niet een zinvolle optie. Eens kijken hoever we komen met dat "proef"-inpakken B)

Pieter

Link naar reactie
Wij zijn verleden jaar 2 weken naar Italië (appartement, dus geen tent en kookgerei e.d.) geweest met de Z3. Twee niet onbenullig grote sporttassen vol met (vakantie)kledij en toiletspullen pasten prima achterin. Ruimte die over is opvullen met schoenen, e.d. Onze ervaring: alles wat we nodig hadden ging zonder enig ruimteprobleem mee. Desnoods zet je nog een kleine tas rechts op de vloer. En heb je het er voor over de reis helemaal met open kap te maken, dan heb je altijd nog extra ruimte in de ruimte waar de kap in verzinkt.

Dank, dank Rob,

We gaan van de week eens "proef"-inpakken :lol:

Het voordeel van onze Z3 is dat er een prachtige geluidsinstallatie in zit. BMW CD wisselaar met 7 speakers. Deze zat er al in, en het geluid is echt fantastisch, helaas neemt de wisselaar bijna 1/5 van de kofferruimte in beslag. <_<

De Wisselaar eruitslopen lijkt me niet een zinvolle optie. Eens kijken hoever we komen met dat "proef"-inpakken :blink:

Pieter

De wisselaar eruit halen is toch zo gebeurt? Of zit deze achter de bekleding. Ik heb hem met 4 schroefjes los. Het nadeel is dat je op vakantie juist veel plezier hebt van een wisselaar.

Ik heb thuis een compleet rek incl koffer liggen. Als je die wil lenen dan hoor ik het wel. Wij gebruiken hem nooit.

Link naar reactie
Heej Pieter,

Er zijn originele zachte koffers te koop bij BMW die exact in de kofferruimte passen, zo weet je precies wat je mee kunt nemen.

Misschien een idee.

staan ook veel op ebay, die dingen. Roadster Bags ofzo heten ze ...

Link naar reactie

Dank, jongens (en meisjes) -Superduper en Anne- voor het eventueel uitlenen van een rekje (en koffer). Erg lief! Maar ik heb zo mijn bedenkingen om gaten te boren in onze -nu nog maagdelijk - gladde zwarte kofferbak. Gaan die gaten niet roesten?

Dus stel dat we 3 onderbroeken, twee t-shirts en twee tandenborstels mee willen nemen (en natuurlijk een tube tandpasta), en stel verder dat we de CD-wisselaar willen behouden ... sja dan ligt een extra rekje en bijpassende koffer voor de hand.

Bestaan er (GOEDE) rekjes die je niet hoeft te boren en die de de kofferdeksel beschadigen? - anders kan ik net zo goed gaan boren :m:

Pieter & Simone

Link naar reactie

Met een goede roestbehandeling zal het niet gaan roesten. Zou je voor het orginele rekje gaan, doe het dan voor de looks, en niet voor de functionaliteit.

Er bestaan ook rekjes (ook orgineel) waarbij geen gaten geboord hoeven te worden, en die in de zijkanten van het kofferdeksel geklemd zitten. Bij deze rekjes gaat het juist om de functionaliteit en niet om de looks. :m:

Link naar reactie
Met een goede roestbehandeling zal het niet gaan roesten. Zou je voor het orginele rekje gaan, doe het dan voor de looks, en niet voor de functionaliteit.

Er bestaan ook rekjes (ook orgineel) waarbij geen gaten geboord hoeven te worden, en die in de zijkanten van het kofferdeksel geklemd zitten. Bij deze rekjes gaat het juist om de functionaliteit en niet om de looks.  ;)

Dus je hebt ook originele (ben een beetje een Originalo ;) - sorry Huub) BMW-klem-rekjes?

Ga ik eens even opsnorren. Zit er nog een verschil in voor-facelift-rekjes en na-facelift-klem-rekjes?

Ik vind die boor-rekjes inderdaad mooier, maareh dat boren heh... pffff daar heb ik het maar moeilijk mee hoor :m:

Pieter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.