Ga naar inhoud

Tuning 35iS


odaddyo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

 

Vandaag de offerte binnen gekregen voor de tuning van mijn 35iS. Het is volgens hen een dag werk en kan niet met een standaard mapping. De verwachte performance winst is tussen de 40 en 50 PK en 50 a 60 mn. Kosten zijn niet dusdanig hoog ( 780 euro) en dan halen ze de snelheid begrenzing ook uit de software. 

Wat vinden jullie, is het de moeite waard? Minimaal 390 pk en 500 Nm lijkt me niet slecht alleen vraag ik mij af of ik dat verschil ga merken.

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Of het de moeite waard is kan je alleen zelf bepalen, ikzelf vind 340 pk zat, maar mocht het motorkarakter er van opknappen; dip eruit dan kan het de moeite waard zijn.

in het dagelijks leven ga je het verschil alleen in eerste instantie merken.. pk's en snelheid wennen snel

aangepast door vester86
Geplaatst:

Ik vindt dat de IS een vertraagde reactie heeft bij het intrappen van het gaspedaal. Voelt als een soort dal. Hoop dat dat weg is.

Ondertussen ook op zoek gegaan naar andere einddemper voor meer geluid. Iemand tips!

Geplaatst:

offerte van wie?

Er kan veel meer uitgehaald worden als je dat wilt...100 pk extra moet kunnne alleen kom je misschien in de knoei met koeling enzo.

Een dal tja heeft de mijne ook wel wat ja,maar dat is een beetje het karakter van de motor,misschien gaat dat er goeddeels uit.

 

Ik heb er ook wel aan gedacht ,bij ESS kun je op maat getuned krijgen,ik dacht aan 370 pk,en 500NM zonder gaspedaaltuning of any kind (doen ze vaak die tuners en geeft mi een vals beeld)

Maar aan de andere kant 100 k op de klok,en dagelijkse auto ,kweenie of het wijs is om te doen.

 

 

Geplaatst: (aangepast)

offerte van Digicar uit doetinchem:

 

Tarieven overzicht:

 

Omschrijving

 

Aantal

 

Prijs

 

Korting

 

Subtotaal

 

Maatwerk Chiptuning

1

€        495,04 

 

 €        495,04 

Afstelling op 4x4 testbank inclusief datameting

1

€        150,00 

 

 €        150,00 

V-max begrenzer verwijderen

1

€        214,05 

100%

€                  -   

Leenauto

1

€           25,00 

100%

€                  -   

* Totaal prijs is inclusief BTW, kortingen, inbouw, en volledige garantie op onze werkzaamheden. Op de software zelfs zolang u de auto rijdt!

Totaal exclusief BTW

€        645,04 

21% BTW:

€        135,46 

Totaal inclusief BTW:

 

€        780,50 

 

 

 

 

 

Ik vetrouw erop u hiermee een passend aanbod te hebben gedaan.

Mocht u aanvullende vragen hebben omtrent onze werkzaamheden neemt u dan gerust contact met ons op!

 

Persoonlijk vind ik de pk/nm winst ook wat teleurstellen. Ik had gehoopt om een 550nm en 400 pk omdat dat nog binnen de marges is.

Weet niet of ik nog andere moet vragen een offerte te maken.

 

 

 

aangepast door odaddyo
Geplaatst:

Turbogat had ik eigenlijk niet verwacht vanwege de Biturbo oplossing van de iS. De kleine turbo zou dit enigszins moeten afvangen dacht ik.

Geplaatst:

De 35is heeft twee even grote turbo's, ik denk dat dat verklaart waarom "de kleine" z'n werk niet doet, die is er namelijk niet. :rolleyes:

 

500Nm is inderdaad aan de magere kant voor een 35is. Mijne is ook gechipt (maatwerk met rollenbankafstemming). Met 390/400pk op de rollenbank kom je in de praktijk met best wat minder vermogen uit op de weg, door onvoldoende koeling. Hiervoor kun je een extra koeler plaatsen van een BMW 5-serie. Duur, maar dan heb je je rollenbank pk-s ook op de weg met gebruik van originele BMW-delen.

 

Voor de einddemper: Wat voor geluid zoek je? Ik zocht ook naar een iets agressiever geluid en heb de secundaire cats laten vervangen door rechte pijpen. Dat kan zonder storingen (sensoren zitten ervoor).. Lekker rauw geluid en fellere klappen uit de uitlaat bij het opschakelen. Je krijgt er wel iets meer brom bij als je laag in de toeren zit.

Geplaatst:

Hmmm. Tuning is gevoelsmatig nog iets waar ik me meer in moet verdiepen.

 

Wordt de auto zonder kats niet te warm?

Geplaatst:
57 minuten geleden, odaddyo zei:

Hmmm. Tuning is gevoelsmatig nog iets waar ik me meer in moet verdiepen.

 

Wordt de auto zonder kats niet te warm?

kats (katalysatoren) hebben weinig direct met warmte te maken. Wel zorgt het verwijderen van de kats voor minder tegendruk in het uitlaattracject, waardoor je turbo's sneller opspoelen.

 

Ga je je blok tunen dan zal de termische belasting toenemen (oftewel, je blok wordt heter). Die zal je dus beter moeten koelen met een betere/grotere/dikkere radiator en eventueel oliekoeler. Ook kun je, mits passend, een grotere intercooler monteren, waardoor je lucht, na je turbo inlaat, beter gekoeld wordt en je er meer vermogen uit kunt halen.

 

 

Geplaatst:

Zoek maar eens op het Duitse Z4 forum naar Schmickler 35is e89 tuning dan lees je alle details.

 

Wat vester86 zegt klopt trouwens, zowel over kats als koeling.

Geplaatst:
11 uren geleden, sandere39 zei:

@ toink,koeler? je bedoelt extra voor koeling van de motor,of laadlucht?

 

 

Laadlucht.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ooit bij een Ibiza de kat laten verwijderen wat als gevolg had dat mijn uitlaatpakking te heet werd en uit uit vloog (keer of 5).

Nou verwacht ik dat niet meteen bij de bmw maar werd ff getriggert.

 

Op het Duitse forum heb ik de artikelen gevonden van Schmickler. Dat is wel serieus tuning. Helaas is mijn Duits niet dusdanig goed dat ik het helemaal kan volgen maar ik begrijp wel dat er veel mogelijk is mits je het geld er aan wil spenderen. 

Dit jaar ga ik voor de weglegging. En dan maar volgend jaar op zoek naar een tuner die in staat is om custom te tunen en om oa. de koeling aan te passen. 

 

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

aangepast door odaddyo
Geplaatst: (aangepast)

^ Als je toch zwaar aan het modificeren gaat, kun je ook overwegen er bijvoorbeeld de V10 uit de :m:5 in te lepelen. Dan zit je gelijk op 507 pk :guitar:.

 

hartge-bmw-z4-v10-006_100190941_m.jpg

aangepast door Emi
Geplaatst:
7 uren geleden, odaddyo zei:

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

 

Ja, ik. Stekkertje lostrekken, hooguit 10 minuten werk. Zoek maar eens op Golf T mod. Het doet iets, maar ik ben niet onder de indruk van het verschil.

Geplaatst:
10 uren geleden, Toink zei:

 

Laadlucht.

Ok,nah die hoef je niet van een 5 te nemen hoor er zijn bergen intercoolers te koop,

Wel apart dat de intercooler van een 5 groter zou zijn....misschien om dat die iets zwaarder zijn??

 

Geplaatst:
9 uren geleden, odaddyo zei:

I

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

Als je opgelet had dan had je kunnen lezen dat ik en module daarvoor in de verkoop heb,daarmee kun je kiezen of de klep open of dicht is!!

Geplaatst: (aangepast)

@sandere39 verkocht! Hoeveel moet ik waar naar overmaken? Zit er ook een stand bij waarbij het automatisch gaat?

aangepast door odaddyo
Geplaatst:

nee geen automaat,het is of dicht of open,en bij de start standaard dicht...

 

voor €75 mag jij m hebben!

Geplaatst:

Komt u maar.  Pb me ff de gegevens graag incl de verzendkosten. 

Geplaatst:

Je hoeft inderdaad geen 5-serie koeling erbij te zetten. Maar ik heb liever origineel BMW spul erbij, dan past dit prima. Maakt je dat niets uit, dan is er genoeg spul te koop.

Geplaatst:

Geen non bmw parts. De koeler van de 5 lijkt mij de verstandigste keuze.

Geplaatst:

Hmm ik zou misschien wel voor de beste kwaliteit gaan,en dat is niet gezegd oem bmw...ga ervan uit dat zij de goedkoopste aanbieder die dingen laten maken,zolang ze maar aan de specs voldoen.

Wagner maakt bv heul mooie interkoelers of bv Evolution racewercks heeft ook mooi spul.

 

Welke koeler van bmw heb je toink? (oem nummer)

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Inmiddels al gemapped? Als je in het oosten zit kan je natuurlijk ook even bij Leon langsrijden in Harskamp, die kunnen daar ook wel wat mee. 
Kijk anders ook even op de website van mosselman

Geplaatst:

Ik zou ook eens bij BR Performance gaan kijken. Hebben mijn 525d getuned van 204 naar 306 pk. Nooit enig probleem ermee na 45000 km.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.