Ga naar inhoud

Tuning 35iS


odaddyo

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Vandaag de offerte binnen gekregen voor de tuning van mijn 35iS. Het is volgens hen een dag werk en kan niet met een standaard mapping. De verwachte performance winst is tussen de 40 en 50 PK en 50 a 60 mn. Kosten zijn niet dusdanig hoog ( 780 euro) en dan halen ze de snelheid begrenzing ook uit de software. 

Wat vinden jullie, is het de moeite waard? Minimaal 390 pk en 500 Nm lijkt me niet slecht alleen vraag ik mij af of ik dat verschil ga merken.

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of het de moeite waard is kan je alleen zelf bepalen, ikzelf vind 340 pk zat, maar mocht het motorkarakter er van opknappen; dip eruit dan kan het de moeite waard zijn.

in het dagelijks leven ga je het verschil alleen in eerste instantie merken.. pk's en snelheid wennen snel

aangepast door vester86
Link naar reactie

Ik vindt dat de IS een vertraagde reactie heeft bij het intrappen van het gaspedaal. Voelt als een soort dal. Hoop dat dat weg is.

Ondertussen ook op zoek gegaan naar andere einddemper voor meer geluid. Iemand tips!

Link naar reactie

offerte van wie?

Er kan veel meer uitgehaald worden als je dat wilt...100 pk extra moet kunnne alleen kom je misschien in de knoei met koeling enzo.

Een dal tja heeft de mijne ook wel wat ja,maar dat is een beetje het karakter van de motor,misschien gaat dat er goeddeels uit.

 

Ik heb er ook wel aan gedacht ,bij ESS kun je op maat getuned krijgen,ik dacht aan 370 pk,en 500NM zonder gaspedaaltuning of any kind (doen ze vaak die tuners en geeft mi een vals beeld)

Maar aan de andere kant 100 k op de klok,en dagelijkse auto ,kweenie of het wijs is om te doen.

 

 

Link naar reactie

offerte van Digicar uit doetinchem:

 

Tarieven overzicht:

 

Omschrijving

 

Aantal

 

Prijs

 

Korting

 

Subtotaal

 

Maatwerk Chiptuning

1

€        495,04 

 

 €        495,04 

Afstelling op 4x4 testbank inclusief datameting

1

€        150,00 

 

 €        150,00 

V-max begrenzer verwijderen

1

€        214,05 

100%

€                  -   

Leenauto

1

€           25,00 

100%

€                  -   

* Totaal prijs is inclusief BTW, kortingen, inbouw, en volledige garantie op onze werkzaamheden. Op de software zelfs zolang u de auto rijdt!

Totaal exclusief BTW

€        645,04 

21% BTW:

€        135,46 

Totaal inclusief BTW:

 

€        780,50 

 

 

 

 

 

Ik vetrouw erop u hiermee een passend aanbod te hebben gedaan.

Mocht u aanvullende vragen hebben omtrent onze werkzaamheden neemt u dan gerust contact met ons op!

 

Persoonlijk vind ik de pk/nm winst ook wat teleurstellen. Ik had gehoopt om een 550nm en 400 pk omdat dat nog binnen de marges is.

Weet niet of ik nog andere moet vragen een offerte te maken.

 

 

 

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

De 35is heeft twee even grote turbo's, ik denk dat dat verklaart waarom "de kleine" z'n werk niet doet, die is er namelijk niet. :rolleyes:

 

500Nm is inderdaad aan de magere kant voor een 35is. Mijne is ook gechipt (maatwerk met rollenbankafstemming). Met 390/400pk op de rollenbank kom je in de praktijk met best wat minder vermogen uit op de weg, door onvoldoende koeling. Hiervoor kun je een extra koeler plaatsen van een BMW 5-serie. Duur, maar dan heb je je rollenbank pk-s ook op de weg met gebruik van originele BMW-delen.

 

Voor de einddemper: Wat voor geluid zoek je? Ik zocht ook naar een iets agressiever geluid en heb de secundaire cats laten vervangen door rechte pijpen. Dat kan zonder storingen (sensoren zitten ervoor).. Lekker rauw geluid en fellere klappen uit de uitlaat bij het opschakelen. Je krijgt er wel iets meer brom bij als je laag in de toeren zit.

Link naar reactie
57 minuten geleden, odaddyo zei:

Hmmm. Tuning is gevoelsmatig nog iets waar ik me meer in moet verdiepen.

 

Wordt de auto zonder kats niet te warm?

kats (katalysatoren) hebben weinig direct met warmte te maken. Wel zorgt het verwijderen van de kats voor minder tegendruk in het uitlaattracject, waardoor je turbo's sneller opspoelen.

 

Ga je je blok tunen dan zal de termische belasting toenemen (oftewel, je blok wordt heter). Die zal je dus beter moeten koelen met een betere/grotere/dikkere radiator en eventueel oliekoeler. Ook kun je, mits passend, een grotere intercooler monteren, waardoor je lucht, na je turbo inlaat, beter gekoeld wordt en je er meer vermogen uit kunt halen.

 

 

Link naar reactie

Ik heb ooit bij een Ibiza de kat laten verwijderen wat als gevolg had dat mijn uitlaatpakking te heet werd en uit uit vloog (keer of 5).

Nou verwacht ik dat niet meteen bij de bmw maar werd ff getriggert.

 

Op het Duitse forum heb ik de artikelen gevonden van Schmickler. Dat is wel serieus tuning. Helaas is mijn Duits niet dusdanig goed dat ik het helemaal kan volgen maar ik begrijp wel dat er veel mogelijk is mits je het geld er aan wil spenderen. 

Dit jaar ga ik voor de weglegging. En dan maar volgend jaar op zoek naar een tuner die in staat is om custom te tunen en om oa. de koeling aan te passen. 

 

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

^ Als je toch zwaar aan het modificeren gaat, kun je ook overwegen er bijvoorbeeld de V10 uit de :m:5 in te lepelen. Dan zit je gelijk op 507 pk :guitar:.

 

hartge-bmw-z4-v10-006_100190941_m.jpg

aangepast door Emi
Link naar reactie
7 uren geleden, odaddyo zei:

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

 

Ja, ik. Stekkertje lostrekken, hooguit 10 minuten werk. Zoek maar eens op Golf T mod. Het doet iets, maar ik ben niet onder de indruk van het verschil.

Link naar reactie
10 uren geleden, Toink zei:

 

Laadlucht.

Ok,nah die hoef je niet van een 5 te nemen hoor er zijn bergen intercoolers te koop,

Wel apart dat de intercooler van een 5 groter zou zijn....misschien om dat die iets zwaarder zijn??

 

Link naar reactie
9 uren geleden, odaddyo zei:

I

Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om de kleppen in de uitlaat zo in te stellen dat ze niet dicht gaan. Bij lage toeren (bijvoorbeeld stationair)  staan ze dicht maar ik wil ze altijd open hebben zodat de uitlaat wat meer brult.

Als je opgelet had dan had je kunnen lezen dat ik en module daarvoor in de verkoop heb,daarmee kun je kiezen of de klep open of dicht is!!

Link naar reactie

Hmm ik zou misschien wel voor de beste kwaliteit gaan,en dat is niet gezegd oem bmw...ga ervan uit dat zij de goedkoopste aanbieder die dingen laten maken,zolang ze maar aan de specs voldoen.

Wagner maakt bv heul mooie interkoelers of bv Evolution racewercks heeft ook mooi spul.

 

Welke koeler van bmw heb je toink? (oem nummer)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.