Ga naar inhoud

Spindel hoogteverstelling vast

rmassuger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb voor mijn Z andere stoelen gekocht. Bij de bestuurdersstoel ontbrak de motor voor de hoogteverstelling.

Die ben ik nu aan het monteren maar zag dat de schroef van de bevestiging van het gietijzeren stuk ook ontbrak. Ik zou verwachten dat de spindel in het gietijzeren profiel gaat als ik er met de hand aan draai. De spindel en guitijzeren houder kan ik echter niet los van elkaar draaien.

Is dat altijd of is de motor zo krachtig dat die kan wat ik met de hand en een tang niet kan ? Iemand ervaring met de hoogteverstelling ?

IMG_20160827_202717.jpg

IMG_20160827_202653.jpg

• Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Denk dat je het beste aan de as van de motor kunt draaien want er zit een overbrenging tussen de motor en de spindel. Ofwel motor draait snel en de spindel langzaam maar is daardoor erg sterk. Je zit er normaal op moet je denken.

Geplaatst:

Inderdaad, had ik nog niet echt over nagedacht. Zou ik de motor ook direct op 12v kunnen aansluiten om te testen ?

Geplaatst:

Dat kan maar kun je het het huis, waar de spindel in draait, niet gewoon terug draaien?

Geplaatst:

Dat heb ik geprobeerd en dat lukt niet. Ik had ook verwacht dat als ik het spinder huis zou ronddraaien de spindel in het huis zou lopen. Volgens mij zou dit soepel moeten kunnen aangezien de stoel op zijn kop staat en er dus nauwelijks gewicht op de verstelling staat.

Geplaatst:

Ik ken het systeem niet, maar ik zou me voor kunnen stellen dat er een blokkering op zit, zodat niet het volledige 'stoelgewicht' de as van de motor kan laten verdraaien.

Geplaatst:

Als die zo vast zit zal dat ook wel de reden zijn dat ze hem losgekoppeld hebben.

Misschien kun je beter de rest ook omzetten.

Geplaatst:

Hoi, heb nog even het asje erin gezet. en inderdaad als je het jasje draai komt de spindel wel in beweging. Ronlittle had het dus bij het rechte eind ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen