Ga naar inhoud

Snelheidsmeter zwabbert soms op en neer


mmourik52@live.nl

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Ik heb een z3 2.8 van 1998 met 74.000 km op de teller..  Af en toe  valt de naald van de snelheidsmeter naar 0 en gaat die daarna op en neer zwabberen tussen de  0 en de 100 km.    Dat terwijl ik met een vaste snelheid van ongeveer 50/60 km rijdt.    Dat blijft die een tijdje doen.   Als ik mijn z3 een dag later weer gebruik is het probleem er niet meer.

 

Volgens mij kan het alleen aan de snelheidsmeter, de bekabeling of de snelheidssensor liggen. Ik heb het hele traject van sensor tot meter aal een keer nagekeken en gemeten en dat zag er goed. Ook heb ik de sensor schoongemaakt.  De printplaat in de cockpit zag er ook goed en niet geoxideerd uit.

Een bedrijf die printplaten schoonmaakt en repareert, vertelde mij dat dit soort storingen haast nooit aan de printplaat ligt. 

Misschien ligt het dan aan de sensor ? Maar ik weet niet wat erin inwendig  in een sensor zit en of dat inderdaad aan een sensor kan leggen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad en opgelost? Of weet iemand een antwoord?

 

Ben benieuwd

Martin    

   

Link naar reactie
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

heb het ook gezien tijdens mijn allereerste rijtje met de 2.2...alleen maar een keer gebeurd, het was heel raar: plotseling naar nul en dan heel traag naar mijn huidige snelheid...

Geen idee wat het is...

aangepast door Gundun
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.