Ga naar inhoud

Startprobleem / benzinepomp


Barberann

Aanbevolen berichten

Heeft een van jullie een idee / hint waarin de oorzaak van het volgende probleem gevonden kan worden.

Paar weken geleden wilde de Z opeens niet meer starten, geen benzinetoevoer. Garage heeft inmiddels benzinepomp vervangen door een nieuwe OEM (au. €.).

Paar dagen daarna weer hetzelfde probleem. Geen prik op de pomp. Echter door het alarm een keer uit- en aan te zetten, functioneerde de pomp ook weer.

Het batterijtje van de afstandsbediening (zie foto) bleek niet zo goed meer, dus vervangen en rijden maar.

Gister na een tankbeurt weer hetzelfde probleem. Alle controle lampjes aan, startmotor draait, hij sputtert, maar geen benzine toevoer. Meter staat op vol.

Na 1,5 uur de ANWB. Deze constateert:
- zekeringen zijn goed

- benzinepomp werkt niet bij starten

- draden van bezinepomp gemeten, blauwe draad geen spanning, bruine draad geen spanning en opeens wel

- weer starten en lopen als een...

Blijkbaar krijgt de gloednieuwe pomp de ene keer wel en de andere geen prik.

Waar zit dit: in een relais (welk?) of wordt dit veroorzaakt door de startonderbreking. In de Z3 zit standaard eletronische wegrijbeveiliging (EWSII, klasse 1) heb ik opgevraagd bij BMW-KIS

Het diefstalalarm is (of lijkt0 op een Serpistar met een led in middenconsole (handleiding bij Ad Kusters gevonden), maar of dit de brandstofpomp uitschakelt weet ik niet.

Iemand een idee waar we verder moeten zoeken. Want zo durf ik er niet mee naar het buitenland....

 

mvg, Bob

 

2016-08-19 12.52.23.jpg

2016-08-19 12.56.37.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu ik ben niet zo technisch en ik denk dat Sander gelijk heeft, een gammel relais, maar als het alarm de oorzaak is dan zou ik dat alarm met een heel grote boog de pomp in pleuren.

 

Hoewel ik een z3M coupe heb die een OEM alarm heeft (Scm registratie) en tegenwoordig een aardige waarde vertegenwoordigt (per ongeluk een hyp type) gebruik ik het alarm vrijwel nooit, de kans dat een z3 roadster of zelfs een coupe gejat wordt is niet zo groot, teveel aanbod roadsters en teveel mensen die een coupe een ........hok vinden.

 

Nadat het alarm, door tig keer afgaan in mijn parkeer garage, mijn accu leeggehaald had was ik er aardig klaar mee. Gelukkig kan je het alarm in mijn situatie simpel deactiveren. Staat eigenlijk alleen aan als ik ff een boodschapje of zo doe.

aangepast door pampus
Link naar reactie

Ik heb ook een tijdje moete zoeken bij mijn andere wagen . 

Viel zelfs stil tijdens het rijden .... Eenmaal aan de kant , starte hem weer.!!

soms na 5km soms na 500km  ...

( het probleem kwam steeds sneller terug ) ik was het echt kots moe

 

eerst dacht ik ook het alarm enz...

(na lang zoeken en niks te vinden ) -stuk of 5 relais gaan kopen .

En :sHa_biggrin:Probleem gedaan .

 

enkele foto s van de relais

 

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

aangepast door Larsy
Link naar reactie

Bij de zzz heb ik nog niet gekeken waar ze zitten ... Heb mijn zzz ook nog niet lang... ( kben aant werken aan mijn garage +4meter bij zetten).. Dat men zzz ook binnen kan slapen .

 

Heb dus de zzz nog niet goed onderhanden kunnen nemen

Maar even zoeken , zal je ze wel vinden .... 

 

 

 

 

 

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.