Ga naar inhoud

Alarm gaat af bij ONTgrendelen


Put

Aanbevolen berichten

Sinds 2 dagen gaat mijn alarm af bij het ONTgrendelen van de auto. Door de auto weer op slot te doen en weer van slot te halen, stopt het alarm meestal weer. Maar soms gaat het gewoon door en gaat het niet meer uit. Ook niet door het starten van de auto. Veel geduld en wat knoppen op de sleutel indrukken later, gaat het dan wel uit. Zo ongeveer als de rest van de buurt al wakker is....?

 

Ik heb dit forum afgezocht naar dit specifieke probleem, maar kan dit niet vinden. Het alarm gaat nooit spontaan af en ook niet bij inschakelen, enkel bij uitschakelen. De auto start gewoon wel als het alarm afgaat. Het kofferbakslot werkt ook gewoon zoals het hoort.

 

ik heb (bij wijze van test) de motorkap sensor losgestrokken en de schakelaars van de deurvangers met een houten blokje vastgezet. Vervolgens weer getest, maar zelfde resultaat. 

 

Het betreft het af-fabriek alrm van mijn Z3M roadster uit 1998. Ik schakel alarm in en uit met de sleutel van de auto.

 

iemand enig idee of tips om dit probleem te tackelen? P.s. Lostrekken van de sirene is voor mij geen optie. Ik wil een werkend alarm.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het probleem eenduidig vast kunnen stellen. Het probleem zijn de NiCd's in de sirene. Bij wijze van test de sirene opengezaagd en de min pool van de (gecorrodeerde) NiCd's los geknipt. Sirene weer aangesloten. Probleem is verholpen. Dus vervangen van de sirene door een exemplaar met verse NiCd's en alles werkt weer naar behoren.

Link naar reactie

Helaas,

mijn bewering hierboven blijkt NIET WAAR. 

Het probleem doet zich nog steeds voor. Alarm gaat af bij ontgrendelen en is met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. 

Sirene lostrekken is de enige optie dan. 

HELP! Iemand met een vergelijkbare ervaring?

Link naar reactie
15 uren geleden, Put zei:

HELP! Iemand met een vergelijkbare ervaring?

Waarschijnlijk niet, anders hadden we er nu wel van gehoord.

 

9 uren geleden, Horus zei:

Auto uitlezen is een weg om er achter te komen lijkt me!

Dat gaat nog niet meevallen, want voor het uitlezen van het alarm moet zelfs de dealer gaan graven naar een computer.

 

Wat je nog zou kunnen doen is andere sensoren tijdelijk losmaken. Mijn theewater stelt voor: de kantelsensor links achter in de kofferbak.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Tja zei:

Dat gaat nog niet meevallen, want voor het uitlezen van het alarm moet zelfs de dealer gaan graven naar een computer.

 

De dealer zal vast wel een computer beschikbaar hebben om jouw hoofdmodule uit te lezen (GM5), want daar zitten je D(iebstall)W(arn)A(nlage) instellingen in. Maar met INPA kan ie het zo zien!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Kantelsensor blijkt niet het probleem.  Ik denk dat het ontgrendelen ervoor zorgt dat er een spanningsdip ontstaat. Omdat de Back-up batterij van de sirene niet meer werkt, kan ik me voorstellen dat in een alarm resulteert. Ik zal op termijn de sirene eens vervangen door een nieuw exemplaar. Mocht dit soelaas bieden, laat ik het jullie horen.

Link naar reactie

Hoe doe je dat, dat ontgrendelen; met de sleutel in de deur? Of met de AB? Ik denk dat het alarm uitsluitend via de AB schakelt. Als je met de sleutel in de deur morrelt, zou het alarm wel eens af kunnen gaan...

Of.. heb ik dat mis?

Link naar reactie
37 minuten geleden, Horus zei:

Hoe doe je dat, dat ontgrendelen; met de sleutel in de deur? Of met de AB? Ik denk dat het alarm uitsluitend via de AB schakelt. Als je met de sleutel in de deur morrelt, zou het alarm wel eens af kunnen gaan...

Of.. heb ik dat mis?

Dat klopt. Ik heb vorige week getest bij de bergingsgarage van de auto met de valet sleutel...en hij zet niet de alarm af, je moet de AB gebruiken. Anders moet jij de auto dichtdoen met de sleutel in de deur en niet met de AB.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.