Ga naar inhoud

Radeloos wegens waterlekkage


Jan B

Aanbevolen berichten

Beste forumleden ik heb waterinsijpeling via de voorkant of onderkant aan de voet van het wateropvangbakje naast de hooofdsteun van de bestuurderskant, de afloop is open want als ik water op de achterruit giet zie ik langs de binnenkant het water in het opvangbakje lopen en komt het aan de onderkant van de de deurdorpel uitgelopen juist voor het achterwiel , er blijft geen water in het opvangbakje staan en toch loopt er water onder het bakje uit waardoor het tapijt van de bak waar het dak inlicht nat wordt. Weet iemand hier de oorzaak van? Ik heb ook al gezocht bij waterlekken op het forum, maar niets gevonden.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je aansluiting van softop en carrosserie is verdroogd. Dit is een kitlaag, en door veroudering droogt die uit en gaat het lekken.

waarschijnlijk is je bekleding en schuimrubber onder de stoel ook nat.

Het enigste wat helpt is softop loshalen, alle oude kit verwijderen en opnieuw afkitten.

het drogen van de auto zal wel langer duren, ik heb toen alles eruitgehaald.

Link naar reactie

Onder de stoel is alles droog, kan het ook Zijn dat er iets met het bakje niet ok is want ik zie het water er in lopen maar het komt er op de een of andere manier ergens onderuit? Ik kan er ook zo moeilijk aan,

Link naar reactie

Ik zou je hoedenplank bekleding even verwijderen, dan met een tuinslang met zijn tweeën kijken de een met de slag over de aansluiting, de ander binnenin evt. met een goede zaklamp en evt een klein spiegeltje kijken waar er water vandaan komt.

is je bekleding onder de stoel, droog, maar ook het schuimrubber onder je bekleding?

Kan je controleren door je stoelen in de hoogste stand te zetten, de overgangsnaad van de bekleding te zoeken, dan met je hand ertussen friemelen net zolang todat je het schuim en of bodemplaat voelt. Als het schuim droog is

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Als je waterlekkerij wilt opsporen, dan van laag naar hoog werken. Dus met de slang zo laag mogelijk water toevoegen en dan langzaam hogerop totdat je water ziet komen waar het niet zijn moet. Op dat niveau naar de lek zoeken.

Link naar reactie

Als ik water langs de binnenkant rechtstreeks in het bakje giet dan komt het ergens van voor of onder het bakje uit, maar ik begrijp niet hoe dat kan. Het probleem is volgens mij echt het bakje want de afloop is open. Is er ergens een rubbertje of dichting die het bakje afsluit?

Link naar reactie

Is het bakje zelf niet gebarsten? Heeft er iets klem ingezeten dat je weet? Doe er eventueel een kurk o.i.d. onderin en voorzichtig met een gietertje bakje met water vullen totdat.... Waterslang maakt er vermoedelijk een te groot waterballet van om de plek op te sporen.

Link naar reactie

Heb vandaag nog eens water op de softtop gegoten, terwijl ik door de achterruit naar het bakje kijk zie ik het water er mooi inlopen en dan aan de onderkant waar het bakje op de carrosserie staat zie je het water verschijnen, het rubberen lapje dat het water in het bakje moet geleiden zit volgens mij goed. Als ik hetzelfde ritueel aan de passagierskant doe zie ik net hetzelfde, behalve dat er daar onder het bakje geen water uitkomt.

Hoe ziet dat clipje er uit? Ik zie niet dadelijk een verschil tussen linker en rechterkant.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Op 25 november 2015 om 20:21, Jan B zei:

Heb vandaag nog eens water op de softtop gegoten, terwijl ik door de achterruit naar het bakje kijk zie ik het water er mooi inlopen en dan aan de onderkant waar het bakje op de carrosserie staat zie je het water verschijnen, het rubberen lapje dat het water in het bakje moet geleiden zit volgens mij goed. Als ik hetzelfde ritueel aan de passagierskant doe zie ik net hetzelfde, behalve dat er daar onder het bakje geen water uitkomt.

Hoe ziet dat clipje er uit? Ik zie niet dadelijk een verschil tussen linker en rechterkant.

Hallo Jan, is je probleem ondertussen opgelost?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.