Ga naar inhoud

Rubberen biesje rond achterruit laat los.


Put

Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem dat het rubberen biesje rond mijn achterruitje loslaat. Zie foto hieronder.



IMG_5469.jpg



Ik kan niet goed zien hoe dit biesje gemonteerd is op/aan de ruit.


Is dit biesje onderdeel van het ruitje? Zit het daar op gelijmd en heeft het losgelaten of is het onderdeel van een groter rubberen onderdeel en is het afgescheurd?



Is het lijmen van dit biesje met "Bison Mastic Silicone Kit (High Temp Max 300C)" hier misschien een oplossing?



Link:


https://www.karwei.n...duct_b021221532



Alvast bedankt voor jullie reacties!

aangepast door Put
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij wordt de stoffen rand ondef dit rubber gewerkt, die bies zorgt ervoor dat er geen water bij de rits kan komen en voorkomt lekkage. Ik heb dat bissonspul gebruikt om de stoffen rand aan de bies vast te plakken maar denk dat het niet voldoende hechtkracht heeft voor jouw doel. Ik denk eerder aan

pvc lijm of iets dergelijks in combinatie met siliconekit.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Gelukkig is het voor mijn Z3 (nog) niet nodig maar ik zou dan eerder denken om een lijmkit op basis van MS-polymeer (high tack) te gebruiken. Bijvoorbeeld deze: http://www.kitcentrum.nl/nl/webshop/product/94/lijm-lijmkitten/hightack-kit/zwaluw-high-tack-290ml-pst

Maar er zijn natuurlijk vele andere merken en leveranciers die zoiets in hun assortiment hebben.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Dank voor de tips. Ik het ondertussen eerst geprobeerd met hard plastic lijm, maar die breekt gewoon weer los bij het openen van de kap. Dus heb ik het met de genoemde bison gedaan. Dit blijft tot nu toe goed zitten. Heb nog niet veel getest, de hardtop zit er sinds dit weekend weer op....

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Even voor de verslaglegging: ook de Bison blijft niet zitten. 

 

Voor mij maakt het echter niet meer zoveel uit. Ik heb van de winter wat klusjes gedaan en om er wat beter bij te kunnen, de hardtop eraf gehaald. Vervolgens bij een temperatuur van een graad of 5°C de softtop gesloten. KRAK. Ruitje kapot. Toen ik dat hoorde, dacht ik: #$%&^%, ik wist dat ik dat niet bij dit soort temperaturen moest doen. Goed bezig...

 

Nu dus nieuw ruitje (met nieuw biesje) plaatsen.....

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.