Ga naar inhoud

z3 2.8 coupe en Z3 M coupe


Gast Z3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat valt wel mee hoor, de 2.8 heeft nog gezelschap van een Golf VR6 en een Opel Speedster, dus hij is niet alleen. Ik vind het model van de z3 qpe zo gaaf, dat ik er geen moment overwogen heb om de 2.8 te verkopen. Zoals ik al een gezegd heb, deze auto heb ik zelf nieuw gekocht en dat maakt hem voor mij uniek.

Link naar reactie

Is idd uniek, we hadden het er tijdens de meeting nog over en konden ons geen ander forumlid voorstellen die hem nieuw gekocht heeft.

Wel een lastige keuze welke auto nu te pakken :)

Vr6 heb ik er ook twee gehad :lmao:

Hoe rijdt zo'n Speedster nu ;)

Link naar reactie

Inmiddels gaat dit onderwerp niet meer over het vergelijk tussen een 2.8 en een M. Het is nu een soort auto-evaluatie geworden. Maakt niet uit, dat maakt het forum juist leuk.

Je vroeg hoe een Speedster rijdt. Om kort te gaan: Legaal karten op de openbare weg.

Het is volledig terug naar de basis, 15 cm met je gat boven de grond op een alu plaat. Als je de kans/mogelijkheid hebt om er in te rijden moet je zeker eens doen.

Link naar reactie
Je vroeg hoe een Speedster rijdt. Om kort te gaan: Legaal karten op de openbare weg.

Het is volledig terug naar de basis, 15 cm met je gat boven de grond op een alu plaat. Als je de kans/mogelijkheid hebt om er in te rijden moet je zeker eens doen.

Tuur, we vinden het vast allemaal wel een goed plan als je stiekem ;) de Speedster meebrengt naar onze volgende meeting...... :) .......

Michiel.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Tuur, heb je wel eens in een Lotus Elise gereden? Dat schijnt het zelfde idee te zijn...

0 tot 100 in 4.9 sec met een viercylindertje.... ;) :)

zo'n opel is voor de helft een lotus want daar gebouwd...

Linkie...

Link naar reactie

Beste allemaal,

Sterker nog de Opel wordt volledig, herstel WERD, volledig door Lotus gebouwd. Alleen de afwerking is op specificatie van Opel. Zelf vind ik de Lotus wat puurder dan de Opel. Maar qua afwerking vind ik de Opel weer beter. De Opel werd gebouwd door Lotus omdat recentelijk is aangekondigd door Opel dat de productie is gestopt. Overigens heeft Opel de speedsters altijd geleverd met een Opel motor (2.2 ongeblazen en een 2.0 turbo). Mochten jullie echte geinteresseerd zijn dan is er ook een Nederland Opel Speedster Forum.

Groetjes,

Tuur

Link naar reactie
Tuur zou je de verschillen tussen de  :offtopic:  en de 2.8 kunnen omschrijven :upsidedown:

:schater: ontopic zeg maar :schater:

:lol: :banaan: qua rijeigenschappen

Link naar reactie

Om kort te gaan:

Een 2.8 is ERG :( en een M VERSCHRIKKELIJK ;).

Mijn bevindingen/mening.

De remmen van een M zijn veel beter. Als ik bij de 2.8 hard moet remmen, heb ik het idee dat ze gaan "faden". Voor de rest is de acceleratie van een M in elke versnelling fenomenaal. Ik vind de stoelen beter zitten (kan illusie zijn). Tenslotte is wegligging van de M vaster dan die van de 2.8.

Ik sluit me dus volledig aan bij datgene dat Peirrez en Niels al aan het begin van deze topic gezegd hebben. Ook mijn advies luidt: Heb je de kans en natuurlijk het geld, koop dan een M. :fez:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.