Ga naar inhoud

z3 2.8 coupe en Z3 M coupe


Gast Z3

Aanbevolen berichten

Hallo heren, momenteel rijdt ik in een 2.8 coupe. Ik overweeg om er een M coupe bij te kopen. Heeft 1 van jullie ervaring met de verschillen tussen een 2.8 en een M? De 2.8 heeft afegzien van de motor af fabriek al diverse M onderdelen. Mij is niet duidelijk of er nog andere verschillen zijn die van belang zijn of waar ik op moet letten bij de aanschaf. Graag advies van de experts.

Alvast bedankt,

Z3.

Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

exterieur:

-andere bumpers voor en achter

-andere kieuwen

-andere spiegels

-nummerplaat boven tussen de lampen bij de ///M

-dubbele uitlaat links en rechts bij de ///M

-andere velgen

Interieur:

-andere stoelen

-ander stuur

-andere klokkenwinkel

-andere middenconsole

Verder

-andere motor

-ander onderstel/assen

-andere remmen

enz, enz

Kortom een :m: is toch echt wat anders dan een 2.8 :rolleyes:

Link naar reactie

Dank voor de snelle reactie. Datgene wat je aangeeft was mij reeds bekend (dom van mij), waar het mij voornamelijk om gaat is het verschil in techniek en rij eigenschappen. Zoals je aangaf, ondermeer de remmen, assen en de motor. Waar moet ik specifiek op letten als ik M ga kopen. :rolleyes:

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie

Voor een ///M is met name goed onderhoud van belang (dus boekjes ingevuld) en dat ie niet op het circuit gebruikt is, dan met name als je de nieuwere S54 motor wil hebben goed opletten of ie de nieuwe lagers en oliepomp al heeft.

Verder zijn de schijven/remmen vrij snel versleten en gaan de banden ook sneller eraan dan bij de andere ZZZ. Hier dus extra aandacht aan schenken.

Tenslotte is het altijd handig er eentje in D bij de dealer te kopen met europlus garantie. :rolleyes:

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb eerst een 2.8i gehad en nu een ///M roadster. Het verschil is echt heel groot. Om in te rijden zou ik bijna zeggen dat het totaal verschillende auto's zijn. De motorkracht van de //M hoef ik denk ik niet verder toe te lichten...321 PK versus 192 PK is een heel groot verschil... Verder is het onderstel, remmen, sturen heel anders... Alles is op sportiviteit afgestemd. Iemand die al eens hard heeft geremd met een ///M model weet wat ik bedoel...met je neus op de voorruit!

Als je het kan (en wil!) betalen zou ik altijd voor de ///M gaan. Is gewoon een beleving apart!

Duurder onderhoud: Met name banden en remmen, de rest valt allemaal wel te overzien hoor.

Gr,

Niels

Link naar reactie

Heren,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zker kijken voor een M. Hebben jullie nog meer adviezen of opmerkingen, dan hoor ik dat graag. Jullie horen nog van mij wat het geworden is.

Veel rijplezier.

Link naar reactie
Hallo heren, momenteel rijdt ik in een 2.8 coupe. Ik overweeg om er een M coupe bij te kopen.

Ik vraag het nog maar eens een keer: Ik heb een aardige opleiding, heb een prima betaalde baan, maar wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?? :rolleyes:

Link naar reactie
Beste Rob,

Ik weet niet wat je fout doet, maar ik heb geen kinderen en dan houd je weleens geld over om leuke dingen voor jezelf te doen, zoals een Z3 coupe.

Dat zijn héle leuke dingen! Tja, zo zal het werken. Hoe dan ook: alvast heel veel plezier gewenst (ook) met de Z3M. En als je 'm hebt: fotootjes graag. :rolleyes:

Link naar reactie
Beste Rob,

Ik weet niet wat je fout doet, maar ik heb geen kinderen en dan houd je weleens geld over om leuke dingen voor jezelf te doen, zoals een Z3 coupe.

Dat zijn héle leuke dingen! Tja, zo zal het werken. Hoe dan ook: alvast heel veel plezier gewenst (ook) met de Z3M. En als je 'm hebt: fotootjes graag. :lol:

Rob ksie jouw ook leuke dingen doen net terug uit Engeland twee motoren waarvan een een echte HD(softail :rolleyes: ) z3L&B :lol: hoe doe je dat :D welkom terug,ga je de duizend nog halen voor 24:00 zet 'm op

Link naar reactie
Beste Rob,

Ik weet niet wat je fout doet, maar ik heb geen kinderen en dan houd je weleens geld over om leuke dingen voor jezelf te doen, zoals een Z3 coupe.

Dat zijn héle leuke dingen! Tja, zo zal het werken. Hoe dan ook: alvast heel veel plezier gewenst (ook) met de Z3M. En als je 'm hebt: fotootjes graag. :lol:

Rob ksie jouw ook leuke dingen doen net terug uit Engeland twee motoren waarvan een een echte HD(softail :rolleyes: ) z3L&B :lol: hoe doe je dat :lol: welkom terug,ga je de duizend nog halen voor 24:00 zet 'm op

Dag Huub, ach ja, eerlijk gezegd ook wel een beetje jaloers natuurlijk, een 2.8 en een M... :D

Drie motoren zelfs, heb ook nog een H-D Liberator 1942... :D

Nee, die 1000 posts ziten er niet in, vanavond.

By the way, Liverpool was fantastisch, wist niet dat het zo'n leuke stad is. :lol:

Link naar reactie

Ik heb nog een vraag aan Pierrez 101 of iemand anders die er verstand van heeft,

Bij een ander onderwerp op het forum gaf iemand de productie-aantallen van de coupe's, te weten:

Z3 M-coupe 3.2 S50-Motor 2999

Z3 M-coupe 3.2 S52-Motor 2180

Z3 M-coupe 3.2 S54-Motor 794

Mij gaat het niet om de aantallen, maar wel om het motor type. In een eerdere reactie op mijn vraag, gaf Pierrez aan: "... dan met name als je de nieuwere S54 motor wil hebben goed opletten of ie de nieuwe lagers en oliepomp al heeft".

Mijn vraag is: Hebben de S50 of S52 motoren dan de voorkeur (zijn ze beter?) en hoe kan je zien of de S54 de modificatie heeft? Kan iemand mij wellicht vertellen in welke jaren de diverse motortype's zijn geproduceerd.

Link naar reactie

De S50 en S54 zijn beide top motoren, alleen heeft de S54 wat aanloopproblemen gekend bij de modellen tot jaar 2002, dus alle ZZZ uitvoeringen met de S54.

Je kunt bij de dealer nagaan of ie de aanpassingen heeft gehad. Verder is de S54 nog ietsje krachtiger dan de S50 :drank:

Link naar reactie

Bedankt voor het advies. Ik ben momenteel bezig met een met een S54 motor. Volgens de dealer, met uitdraai van de historie van de auto in de hand, is er geen terugroepaktie meer van toepassing op deze auto. Alle benodigde modificaties zijn reeds uitgevoerd of al direct in de fabriek uitgevoerd. Ik houd jullie op de hoogte.

PS: De rit van 15 mei, staat deze ook open voor (nog) niet leden?

Link naar reactie
Dit forum kent geen leden :D , dus iedereen met een Z3 (of iets dat er op lijkt, zoals een porsche boxster :D ) is van harte welkom.

het zou wel fijn zijn al je je registreerd voor dit forum, zodat we weten met wie we "van doen hebben" ;)

Link naar reactie

Op verzoek van Ivo, heb ik mij hierbij registreerd. Ik rijd in een BMW z3 coupé 2.8. Gekocht en afgeleverd op 5 augustus 1999 en ben dus eerste eigenaar van deze auto. Momenteel ben ik bezig voor een BMW M coupé. Nogmaals zeg ik dank voor al het advies wat jullie mij gegevens hebben

Link naar reactie

Van harte welkom, je zult veel plezier hebben aan zo'n M coupe :D

Wel ruig zo'n ding nieuw kopen, zou ik echter nog niet doen als ik de lotto zou winnen, zeker nu met twee jaar garantie (en daarna nog een jaartje europlus) is me 35-40% verdienen en een auto van een jaar oud kopen toch liever :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.