Ga naar inhoud

Windscherm modificatie


Aanbevolen berichten

Ik heb een stukje Lexan in mijn windscherm gezet, in plaats van het zwarte gaas (dat het achteruitzicht te veel belemmerde, vond ik).

Gewoon de rubber strip eruitwippen, Lexan ruitje zagen, inklemmen, klaar.

IMG_1310.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mooi gedaan. Zit dat ruitje stevig genoeg voor een ritje snelweg? Er kan behoorlijk druk op komen te staan (van achteren!). Omdat het nu een dicht vlak is kan de lucht niet weg en drukt vol op het plaatje. Heb je hem verlijmt of zit hij alleen in de rubber sponning?

Verder top!!

Link naar reactie

Mooi gedaan hoor. Echt een verbetering! B)

Dit is eigenlijk het enige wat ik minder vind aan de Z3. Gezien alle goede punten kan ik er ruimschoots mee leven B) Het windscherm. Ik heb zo'n windscherm (ik denk origineel BMW) wat je over de rolbeugels schuift. Het werkt, maar ik vind het niet echt mooi-en het zicht wordt er ook niet beter op. Ik ben al weken op zoek (googelen enzo) naar een alternatief maar ben er nog geen tegen gekomen....

iemand ideeen?

Link naar reactie

Ik heb wel een fraaie gezien op de site van auco in duitsland

kijk hier maar

klik vervolgens op BMW, kies daarna Z3 en als laatste klik "aussen-ausstattung"

Wellicht dat we een inkoopactie kunnen opzetten want ik heb ook wel zin in zo'n windscherm. Heeft iemand van de andere forumleden soms ervaring met auco?

Link naar reactie

Heb al veel spullen bij Auco gekocht, Hebben goede spullen daar en voor een groepsinkoop zijn ze altijd in.

Dit windschot had ik voor mijn Schnitzer beugels gekocht.

Daar past het helaas net niet op, hebben een iets andere vorm. Met iets te veel spanning gemonteerd en dus nu ingescheurd helaas B)

Link naar reactie
Mooi gedaan. Zit dat ruitje stevig genoeg voor een ritje snelweg? Er kan behoorlijk druk op komen te staan (van achteren!). Omdat het nu een dicht vlak is kan de lucht niet weg en drukt vol op het plaatje. Heb je hem verlijmt of zit hij alleen in de rubber sponning?

Verder top!!

Ik heb er nog niet harder dan 120 mee gereden, maar ik verwacht geen problemen. De ruit zit niet gelijmd maar gewoon ingeklemd met dezelfde T-vormige rubberstrip waarmee ook het oorspronkelijke gaas vastzat. Dat zit aan de achterkant, dus de wind drukt het scherm alleen maar vaster.

Het zagen van Lexan met een decoupeerzaag is niet lastig. Acrylglas is veel goedkoper, maar daar komen sneller barsten in bij het zagen. In elk geval geen grove tanden gebruiken. (Deze tip heeft mij € 10 gekost. :rolleyes: )

Link naar reactie
Ik heb wel een fraaie gezien op de site van auco in duitsland

kijk hier maar

klik vervolgens op BMW, kies daarna Z3 en als laatste klik "aussen-ausstattung"

Wellicht dat we een inkoopactie kunnen opzetten want ik heb ook wel zin in zo'n windscherm. Heeft iemand van de andere forumleden soms ervaring met auco?

Deze ziet er idd wel goed uit: WINDSCHOTT Z3 - FÃœR ÃœBERROLLBÃœGEL Daar heb ik ook wel trek in. :rolleyes:

Ik zie dat er wel drie verschillende versies bestaan. Hoe kom ik erachter welke versie ik nodig heb? :m:

Er staat:

Silent and unwinded cruising by unimpeded visibility in the rear. High and effectiv.

Our special developed acrylic windbreakers are made of high quality safety glass. Easy and quick mounting.

Installation with a special quick lock, made of stainless steel, on the rollbar.

version 1 : for standard roll bars with part for compartment

version 2 : for standard roll bars without part for compartment (sound system)

version 3 : for steel-/chrome roll bars designed as the origin bars, without part for compartment, without holes for steelbows, with round quick locks 50mm or 60mm

Storage bag not included.

Versie twee is toch voor een auto die geen opberg vakje meer heeft? (omdat er bv een subwoofer geinstalleerd is.)

Link naar reactie
Ik heb wel een fraaie gezien op de site van auco in duitsland

kijk hier maar

klik vervolgens op BMW, kies daarna Z3 en als laatste klik "aussen-ausstattung"

Wellicht dat we een inkoopactie kunnen opzetten want ik heb ook wel zin in zo'n windscherm. Heeft iemand van de andere forumleden soms ervaring met auco?

Deze ziet er idd wel goed uit: WINDSCHOTT Z3 - FÃœR ÃœBERROLLBÃœGEL Daar heb ik ook wel trek in. :m:

Ik zie dat er wel drie verschillende versies bestaan. Hoe kom ik erachter welke versie ik nodig heb? B)

Er staat:

Silent and unwinded cruising by unimpeded visibility in the rear. High and effectiv.

Our special developed acrylic windbreakers are made of high quality safety glass. Easy and quick mounting.

Installation with a special quick lock, made of stainless steel, on the rollbar.

version 1 : for standard roll bars with part for compartment

version 2 : for standard roll bars without part for compartment (sound system)

version 3 : for steel-/chrome roll bars designed as the origin bars, without part for compartment, without holes for steelbows, with round quick locks 50mm or 60mm

Storage bag not included.

Versie twee is toch voor een auto die geen opberg vakje meer heeft? (omdat er bv een subwoofer geinstalleerd is.)

Correct!!, versie 1 opbergvak, versie 2 zonder (bijv met soundsysteem) versie 3 voor andere, chromen roll bars :rolleyes:

Link naar reactie

Heeft iemand van de deelnemers van zondag zo'n windscherm van Auco?

Ik probeer deze week of ik het nog kan halen a.s. zondag, wellicht kom ik samen met m'n zoon. Moet alleen mijn vrouw nog overtuigen :rolleyes::m:

Link naar reactie
Heb al veel spullen bij Auco gekocht, Hebben goede spullen daar en voor een groepsinkoop zijn ze altijd in.

Dit windschot had ik voor mijn Schnitzer beugels gekocht.

Daar past het helaas net niet op, hebben een iets andere vorm. Met iets te veel spanning gemonteerd en dus nu ingescheurd helaas :huh:

kheb gisteren een mail gestuurd naar Auco, en ze vertelden me dat dit windschot wel zou passen voor de schnitzer beugels:

danke für Ihr Interesse an unserem Roadsterzubehör.

Für die Schnitzer-Bügel bieten wir das Windschott Version 3 an :

das sind die Windschotts, die speziell für die Schnitzer-Bügel gebogen

sind.

Is dit het type dat jij had Pierre?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.