Ga naar inhoud

Goed adres voor velg renovatie?


Sjaakie

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn styling 42 op laten knappen: randen weer polijsten en harten laten spuiten/ poedercoaten. Wie weet een goed adres? Velgen dokter Uden zijn goede maar ook veel slechte recensies over. Piet Dam in Strijen draait alleen af en polijst niet. Wat is jullie ervaring met alleen polijsten zonder blanke lak? Als je zelf veel poetst is dat dan een probleem? Ik ben bang voor beschadigingen in de blanke lak waardoor na verloop van tijd de gevreesde witte aanslag/ corrosie.

Sjaakie

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb onze style 42 laten opknappen bij www.wheelcare.nl Niet duur en heel fraai. Blank alu velgranden die ik in de winter niet gebruik maar tijdens opslag in de bijenwas zet. In de zomer poetsen met Belgom.

aangepast door IBMW
Link naar reactie

@IBMW: bedoel je met blank la velgranden gepolijst en daarna blanke lak er overheen of alleen gepolijst?

Nee, geen blanke lak...gewoon pure alu...maar wel regelmatig poetsen met Belgom. En buiten de zomerperiode eraf natuurlijk

Link naar reactie

Dat ziet er goed uit. Heb je de harten ook laten poedercoaten? Is binnenkant van de velg ook gepolijst en onbehandeld of heb je daar wel blanke lak?

Aan de harten heb ik niets laten doen. Die zijn op zich prima. De binnenkanten wil ik ook nog laten behandelen maar ik moet nog informeren wat de mogelijkheden zijn en wat dan het beste is. Dat komt wel als de wielen er na dit seizoen van de auto afgehaald worden... :petje:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Het is Wheelcare geworden. Ik vind het zeer geslaagd. Demontage met een zuurbad voor de boutjes zodat ze weer mooi glimmen. Harten nat gelakt en daarna blanke poedercoat. Velg ook zilver poedercoat. Daarna de rand afgedraaid en gepolijst. Hiermee is de gehele velg beschermd met poedercoat behalve de gepolijste rand die ik zelf bij hou.

mijn "oude set" ( 4 maanden oud) is dus in de verkoop. Zie topic te koop.

IMG_0415_zpshmx83mhy.jpg

IMG_0414_zpsvw5lhime.jpg

aangepast door Sjaakie
Link naar reactie

Ziet er echt weer prachtig uit!

Ik heb mijn styling 42 wielen in april '15 laten spuiten en polijsten bij de Velgendokter in Uden. Ik ben zeker tevreden met het resultaat, maar vond alleen ik dat de kleur aluminium van de spaken niet 100% gelijk aan het origineel was. (iets donkerder/minder fris en gelijk aan de kleur van mijn Z3 Artic-silver). Inmiddels wel weer aan gewend. Ik gebruik mijn Z3 het hele jaar door dus heb je randen wel in de blanke lak staan.

7 jaar geleden al eerder de randen bij de Velgendokter in Uden laten afdraaien en coaten met blanke lak. Nu dus de spaken ook laten spuiten. Dit was na 17jaar wel de moeite, al waren ze nog niet eens echt slecht.

Mag ik vragen wat bij jou de kosten waren? (bij mij 545euro voor alle 4)

Link naar reactie

Ziet er echt weer prachtig uit!

Ik heb mijn styling 42 wielen in april '15 laten spuiten en polijsten bij de Velgendokter in Uden. Ik ben zeker tevreden met het resultaat, maar vond alleen ik dat de kleur aluminium van de spaken niet 100% gelijk aan het origineel was. (iets donkerder/minder fris en gelijk aan de kleur van mijn Z3 Artic-silver). Inmiddels wel weer aan gewend. Ik gebruik mijn Z3 het hele jaar door dus heb je randen wel in de blanke lak staan.

7 jaar geleden al eerder de randen bij de Velgendokter in Uden laten afdraaien en coaten met blanke lak. Nu dus de spaken ook laten spuiten. Dit was na 17jaar wel de moeite, al waren ze nog niet eens echt slecht.

Mag ik vragen wat bij jou de kosten waren? (bij mij 545euro voor alle 4)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
On 12-8-2015 at 18:18, IBMW said:

P.S. Zo komen ze terug van wheelcare...inclusief verwijderen en monteren velghart (elektrolytisch gescheiden).

Foto550-7V43BZ7S.jpg

 

Eerder heb ik op dit forum al het resultaat van de firma Wheelcare laten zien. Zo ziet de buitenkant er nog steeds uit maar nu wil ik in de komende lente de binnenkant ook aanpakken. Daar is enige corrosie te zien wat ik zelf weg wil schuren. Maar dan de vraag:  Wordt het blanke lak, zilvere lak of zwarte lak ?

De blanke lak zou volgens Wheelcare dan van Spies & Hecker (Helacryl) of van PPG (Aluclear) moeten komen.

Welke kleur zouden jullie kiezen?

Link naar reactie

Velgen zien er mooi uit.

Ik zou zilver kiezen, zwart worden ze vanzelf als je ze niet schoonmaakt. Ik heb gegoogled naar die blanke lak maar vind niks, ben wel benieuwd wat zo over aluminium heen kan en jaren mooi blijft zitten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.