Ga naar inhoud

Airbag lamp - foutmelding


kmk4444

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden.

Vandaag erg slecht nieuws gekregen bij de garage; het airbag lampje dat al ongeveer een jaar brand is niet alleen vanwege het "matje in de bijrijdersstoel".

Weer iets nieuws aan het leren; blijkbaar hebben we te maken met een BYTEFLIGHT systeem. Interessant! haha! In de tussentijd bestudeer ik dit op Bimmerfest. Iemand schrijft hier over een connector van de Accu in de kofferbak- en die hebben ze vorige week vernieuwd en misschien niet goed aangesloten?

Nu zijn er nieuwe foutmeldingen en ik kan nergens on-line de juiste problemen vinden; Helaas de print in het Grieks gekregen.. balen...

VIN: LC48643 System Version: 3.48.20.13322 Data Version: R3.48.20.13322

CODE:

S 0188 - Η επικοινωνια δεν ειναι δυνατη με Δορυφορος πορτα μπροστα αριστερα

S 0190 - Η επικοινωνια δεν ειναι δυνατη με Δορυφορος πορτα μπροστα δεξιά

009913 - SBSR: Συστημα αναγνωρισης καταλμψμς καθισματος στο οδηγου διακοπτο

Vertaling:

S 0188 - The communication is not possible with sattelites door front links

S 0190 - The communication is not possible with sattelites door front rechts

009913 - SBSR: Identification system seats in instructions are muted

Ik heb niet alles begrepen - maar de garagist sprak over een nummer op het Airbag aansturing systeem maar vind dit nummer niet op realOEM.com; 69776962888.

De concrete vraag: Heeft iemand een idee wat de volende stap is met deze errors? Nieuwe airbags in de deuren of is er een ander onderdeel dat waarschijnlijk de boosdoener is?

Hartelijk dank!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo,

ik heb hier een beetje mijn twijfels over. Als je met inpa de storing registers uitleest zal de computer met alle mogelijke modules proberen te communiceren. Ook met de modules die niet zijn geïnstalleerd. Op de modules die niet zijn geïnstalleerd krijg je de communicatie error. Bij de z4 zitten in de a stijlen geen airbags, dus daar krijg je volgens mij deze melding door. niks aan de hand dus.

oplossing, koop zo een stekker op e-bay. schuif de stoel naar voren, trek de stekker van de stoel los, schuif de nieuwe stekker erop. Je moet dan wel nog het storing register wissen met inpa anders blijft het lampje branden. je hebt dan wel nog een ander probleem omdat de gordel waarschuwing af gaat omdat de computer denkt dat er iemand op de stoel zit. Dit is ook met inpa op te lossen. In 1 an de modules (welke ben ik zo snel even kwijt) kun je de SBR (seat belt reminder) parameter van de bestuurder en bij rijder activeren / deactiveren. Dat moet je dan wel ook nog even doen anders zit je met die vervelende piep.

succes ermee,

remko

Link naar reactie

Remko,

Geweldig bericht; dank je voor de uitgebreide uitleg; heb je misschien wat aanwijzingen naar wat voor een stekker ik moet zoeken?

oplossing, koop zo een stekker op e-bay.

Marcel,

Had je dit probleem met de Z3 of met een Z4? Ik zal anders maandag de garagist te Utrecht even bellen.

Link naar reactie

Ik heb de stekker op ebay.de gekocht. Zoeken op "bmw airbagmodul e85". Als je op YouTube zoekt, zijn er ook filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe je de stekker moet installeren. Dat is dan voor een e46, maar dat is exact hetzelfde.

Link naar reactie

Remko,

Geweldig bericht; dank je voor de uitgebreide uitleg; heb je misschien wat aanwijzingen naar wat voor een stekker ik moet zoeken?

Marcel,

Had je dit probleem met de Z3 of met een Z4? Ik zal anders maandag de garagist te Utrecht even bellen.

http://auto-diversen.tweedehands.net/bmw-onderdelen/airbag-storing-sensor-module-t-b-v-stoelmat-passagierstoel.html Probleem had ik met mijn z3. Verder niet veel uit te leggen. Hoe de zender te installeren zie je elders op de site (kan ik niet beter verwoorden) en staat op de bijsluiter.

Link naar reactie

Beste allemaal; Ik heb die sensor besteld - morgen ga ik eens bij de garage kijken of de batterij juist is geplaatst.

De sensor-truck-dingetje wordt verzonden en heb ik gekocht hier handleidingen van de firma staan hier

Dat zou dan twee vliegen in één klap zijn. èn de SRS opgelost èn die sensoren weer aan de praat - ik houd jullie op de hoogte!

Hartelijk dank!

P.S. Reden voor deze stress is om de auto 100% in orde te krijgen voor import in Zwitserland en de daarbij horende technische keuring!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie
  • 2 weken later...

UPDATE:

Vandaag dat adaptertje ingebouwd bij de garage. Dat is 1 seconde werk.

Vervolgens de signal warning seat belt passenger gedeactiveerd (want door die sensor denkt de auto dat er iemand op de stoel zit)

De stroomkabel van de airbag was niet goed aangesloten op de batterij.

Auto geheel laten hercoderen.

Airbag lampje uit, en iedereen blij!

Remco, deels door jouw input is mijn wagen nu helemaal top! Hartelijk dank!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.