Ga naar inhoud

Aandrijving kap


Michiel

Aanbevolen berichten

Wie weet raad :blush: ???

Ik heb ff zoiets van: het is ook altijd wat.............. Heb ik net de ophanging van de uitlaat voor elkaar :D en nu begeeft plotseling de aandrijving van m'n kap het :D . Toen ik de boel probeerde te sluiten klonken er 2 ferme knallen :lol: uit het achteronder (duidelijk iets wat mechanisch de geest gaf) en draaide de zaak dol. Er zat notabene niets in de weg!! Heb nu dus een geheel handbediende kap :blush: . Werkt op zich reuze-soepel, maar ik vind het toch wat lullig, omdat het ding nu eenmaal elektrisch moet kunnen werken (uh: schakelaar verwijderen vind ik geen goede oplossing :D ).

Heeft iemand van jullie :lol: zoiets al eens meegemaakt en kan ik met enig graafwerk er een beetje bijkomen?

Michiel.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niet fijn!.. :lol::blush:

Ik weet niet hoed goed je Duits is, maar op de diverse Duitse fora wordt er wel over het mechanisme geschreven.

Anders ff wachten op Keijzzzer, die is mechanisch goed op de hoogte van de ZZZ...

Schakelaar verwijderen is uiteraard geen optie, "Als 't d'r op zit mot 't werke!" :blush:

Link naar reactie
Niet fijn!.. :o ;)

Ik weet niet hoed goed je Duits is, maar op de diverse Duitse fora wordt er wel over het mechanisme geschreven.

Anders ff wachten op Keijzzzer, die is mechanisch goed op de hoogte van de ZZZ...

Schakelaar verwijderen is uiteraard geen optie, "Als 't d'r op zit mot 't werke!" ^_^

Zou je graag van dienst zijn maar zelf heb ik een QP en van kappen al dan niet elektrisch ben ik niet op de hoogte :m:

Misschien dat de ETK uitkomst biedt, is waarschijnlijk wel op te zien hoe het mechanisme werkt en waar het fout gegaan is.

Meestal zitten in zulke dingen iets wat als eerste de geest geeft om verdere schade te voorkomen, kortom kan meevallen.

JCK

Link naar reactie

Ik heb eens in de TIS gekeken en de meeste reparatieinstructies gaan of over de gasveer of over de hydraulische cylinders die het geheel aandrijven. Aangezien je een paar knallen hoorde lijkt mij dat een of beide gasveren los zijn geschoten. Ik weet niet of je toegang hebt tot een TIS maar anders moet je dat even melden, dan maak ik een paar PDFjes voor je.

Link naar reactie
Ik weet niet of je toegang hebt tot een TIS maar anders moet je dat even melden, dan maak ik een paar PDFjes voor je.

Toegang tot TIS heb ik niet. Althans niet dat ik me ervan bewust ;) ben. Wellicht is het ergens op het net toegankelijk, maar dan weet ik 't niet :m: .

Alle inzicht in het mechaniek en de bereikbaarheid ervan is dus ^_^ zeeeeeer welkom.

Bij voorbaat dank!!

Michiel.

Link naar reactie
Ik weet niet of je toegang hebt tot een TIS maar anders moet je dat even melden, dan maak ik een paar PDFjes voor je.

Toegang tot TIS heb ik niet. Althans niet dat ik me ervan bewust ;) ben. Wellicht is het ergens op het net toegankelijk, maar dan weet ik 't niet :m: .

Super, vertel eens: ik zie op het Forum veel uit de TIS. Wat is het en waar haal je die TIS vandaan? Lijkt me een geweldige bron van informatie. Is die toegankelijk voor iedereen???

Link naar reactie

Wil je ook officiele BMW dealer worden Rob? :D :rolleyes: ;)

Maar als je vraagt bij de dealer wil hij meestal ook wel printjes maken hoor. Als ik iets wil dan kom ik ook altijd met een uitdraaitje, communiceert wat makkelijker om te zeggen dat je plugje 514-600-320 wil dan het 'zwarte dopje met die ribbeltjes wat altijd afbreekt als je dan niet kan gebruiken'.

Ikzelf heb eens een keer zo'n cdtje gekregen van een BMW monteur.

Link naar reactie
Ik heb hier een zipfile neergezet met daarin PDFjes over de onderdelen van de softtop. Het is een beetje alles wat ik kon vinden zodat je zelf kan zoeken.

Super, you're the dude :D , man!!

Uit plaatjes en een blik in het inwendige blijkt dat de kop (met kogelgewricht) van de hydraulische cylinder op de onderste gang van het schroefdraad is afgebroken (kerfwerking dus). Da's zo te zien dus mooi balen ;) , want dat gaat, vrees ik, een compleet nieuwe cylinder kosten :rolleyes: .

Iemand toegang tot ETK(?) en een idee van de prijs?

Michiel.

Overigens nog even een avondritje gemaakt van Zutphen naar Zwolle via de westelijke IJsseldijk B) en terug via de oostkant: wat een avond :lol: !!

M.

Link naar reactie
Overigens nog even een avondritje gemaakt van Zutphen naar Zwolle via de westelijke IJsseldijk :D en terug via de oostkant: wat een avond :rolleyes: !!

M.

Dan ben je langs mijn dorpje gekomen, Michiel.

Ik heb vanmiddag wat Veluwe gedaan. Heerlijk. ;)

Link naar reactie
Dan ben je langs mijn dorpje gekomen, Michiel.

Ik weet 't, Rob: mooi dOrp. Mocht je dus rond 20.15 het idee gehad hebben dat het ging :rolleyes: onweren.......... het was Eisenmann himself ;) die zich op de dijk uitleefde .

Michiel.

Link naar reactie
Ik heb hier een zipfile neergezet met daarin PDFjes over de onderdelen van de softtop. Het is een beetje alles wat ik kon vinden zodat je zelf kan zoeken.

Super, you're the dude :D , man!!

Uit plaatjes en een blik in het inwendige blijkt dat de kop (met kogelgewricht) van de hydraulische cylinder op de onderste gang van het schroefdraad is afgebroken (kerfwerking dus). Da's zo te zien dus mooi balen :D , want dat gaat, vrees ik, een compleet nieuwe cylinder kosten :D .

Iemand toegang tot ETK(?) en een idee van de prijs?

Michiel.

Overigens nog even een avondritje gemaakt van Zutphen naar Zwolle via de westelijke IJsseldijk B) en terug via de oostkant: wat een avond :lol: !!

M.

Kop van de cilinder is te vervangen, alleen niet via bmw je zou is kunnen informeren bij festo in delft( leveren alles op het gebied van pneumatic, dit is wel hijdraulic maar dat maakt in dit geval niets uit) die verkopen of weten waar je het aan kan schaffen.

Link naar reactie

Mannen: zeer bedankt voor de info en suggesties. Ik zal de boel idd eerst maar eens uitbouwen en kijken of ik (evt via m'n eigen TD) iemand kan vinden die een reparatiemethode weet.

Zoals gezegd is de kap op zich wel functioneel: gaat nu razendsnel open :m: en dicht. Maar ja, voor de "dicht"-beweging moet ik ;) wel uitstappen, want zover ben ik op de sportschool nog niet met de torso- en biceps-oefeningen. Kanonne, wat is dat boven je macht en helemaal als er ook nog zo'n klap-windscherm in de weg ligt :D .

Michiel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.