Ga naar inhoud

middenconsole


napoje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Speciaal voor rob... met plaatjes!  :lol:

Napoje, wat aardig. Dat zou nu toch moeten lukken? ;)

Ik neem het risico maar niet, is beter voor m'n huwelijk... :lol: Als 't meezit zit de aluminium console er de 15e in, gemonteerd door mijn dealer. B) Maar ontzettend bedankt voor jullie moeite en het aanbod van Aad! :m:

Link naar reactie
Weet iemand ergens een beschrijving hoe het hout van het middenconsole af te halen? Ik kan in de TIS en de ebd niets vinden.

Mijn middenconsole heb ik van de week gedemonteerd en gedeeltelijk vervangen, de console is nu veranderd in de M uitvoering met de 3 meters: (klok, olietemperatuur en buitentemperatuur) Alles bij de dealer gehaald, 2 hands vaak belachelijke prijzen

Als eerste gaat de radio eruit aan de bovenzijde van het gat zie je 2 parkers zitten losdraaien, onderzijde van het gat zie je 2 rechthoekige lipjes zitten die buig je een beetje naar boven en tegelijk druk je tegen de drie draaiknoppen waarna deze unit los komt van de console , Tip !!!! Het is nu gemakkelijk om de verlichting te verwijderen (Als de console verwijdert is) in de unit van de drie draai knoppen daar zitten n.l. 2 lampjes nr: 61 13 8 353 797 in gemonteerd. Aan de zijkant bij het gaspedaal zitten 2 parkers evenals aan de andere zijde, onder de asbak zit een parker, stoelen naar voren plaatsen dan zie je aan het einde van de console links en rechts 1 parker, alle schakelaars er uit halen en stekkers verwijderen versnellings pook afhalen handrem zover mogelijk aanhalen, en vanaf de achterzijde de console MET BELEID omhoog en naar achteren trekken, dat allemaal moet lukken.

Als de console er uit is en je kijkt aan de binnenzijde zie je een heleboel parkers zitten, verwijderen en alles ligt uit elkaar en kan je de nieuwe opbouwen.

foto%202.jpg

Mijn auto heeft geen contra stekker voor de originele draadboom dus zelf 2 amp stekkers gemonteerd. Voor de kabelboom gekozen , is netter en ga van 15 draden naar 6 draden

foto%209.jpg

Aansluiting is gerealiseerd, 4 draden van de klok gebruikt, 2 +1 draad door het schut bord naar olie temp. en buitentemp.

foto%2011.jpg

De 2 lampjes deden het nog wel van de dashboardverlichting, maar nu alles uit elkaar is, is het vervangen vrij simpel, dus maar vervangen

foto%205.jpg

oude console.

foto%2019.jpg

nieuwe console

foto%2026.jpg

Aanpassing console.

Link naar reactie

Een avondje werk, alles voorbereid voor de installatie en het werkt prima . Olie temp. tussen 100-110 graden. Temperatuurmeter in de auto geeft zelfde waarde als temperatuuraanwijzing op het dak van het hoofdkantoor van BMW in Rijswijk als ik daar langs rij.

De olie temp. voeler fungeert eveneens als peilstok heb ik bij Brezan automaterialen gekocht. ( VDO). foto's volgen.

img41.jpg

Hier een detail foto van de peilstok waar ik een stekker aan heb gemaakt zodat het gemakkelijk blijft je olie te peilen...

img39.jpg

... hier zie je de peilstok op zijn plaats waar hij hoort.

img38.jpg

En hier heb ik een plekje gevonden voor mijn buitentemperatuur sensor.

Link naar reactie
Een avondje werk, alles voorbereid voor de installatie en het werkt prima . Olie temp. tussen 100-110 graden. Temperatuurmeter in de auto geeft zelfde waarde als temperatuuraanwijzing op het dak van het hoofdkantoor van BMW in Rijswijk als ik daar langs rij.

De olie temp. voeler fungeert eveneens als peilstok heb ik bij Brezan automaterialen gekocht. ( VDO). foto's volgen.

img41.jpg

Hier een detail foto van de peilstok waar ik een stekker aan heb gemaakt zodat het gemakkelijk blijft je olie te peilen...

img39.jpg

... hier zie je de peilstok op zijn plaats waar hij hoort.

img38.jpg

En hier heb ik een plekje gevonden voor mijn temperatuur sensor.

....gevonden :lol: Bedankt voor de tip !!

Link naar reactie

Wie kent een goedkoper adresje voor een alu middenconsole (voor type '96 t/m '99) dan bij autobarthobraat ( 219 euro) ?? Voor zover ik het weet, is dit bij de bmw dealer niet te koop... en wordt het alu gedeelte erop geplakt of is het echt een onderdeel ??

middenconsole%20alu%20z3.jpg

z3 groeten,

ray

Link naar reactie
Wie kent een goedkoper adresje voor een alu middenconsole (voor type '96 t/m '99) dan bij autobarthobraat ( 219 euro) ?? Voor zover ik het weet, is dit bij de bmw dealer niet te koop... en wordt het alu gedeelte erop geplakt of is het echt een onderdeel ??

middenconsole%20alu%20z3.jpg

z3 groeten,

ray

Als je bij het begin van dit topic was begonnen had je dit kunnen lezen:

"Ik heb het al eens gemeld, vergelijk de prijzen eens met die van de dealer dan valt Braath al af die is duurder dan de dealer.

Mat chroom

Nogmaals:

Paneel schakelaar : 80 euro

Paneel Radio : 76 euro

Totaal : 156 euro

Eventueel hokeysticks voor de deuren per set : 73 euro

Handgreep (handrem) : 56 euro

Dus de dealer valt best mee, en je weet zeker dat het goed is.

Groeten André"

Link naar reactie

X-ray: ik zou gewoon ff de moeite nemen om het Forum een beetje door te spitten. Dat gaat je geld besparen qua aanschaf van producten. Hoewel :) ...het gaat je geld kosten qua hebberigheid :lol::lol::lol:

stelregel: Alles is goedkoper dan Braat.

Cabriocare heeft leuke dingen maar is niet altijd even goedkoop. Je kan er in ieder geval wel langs gaan.

Als je via internet wil kan je natuurlijk altijd op ebay kijken en marktplaat en speurders in de gaten houden.

Auco.de doet ook in interieurs.prijzen weet ik niet.

Je kan de verschillende autodemontage bedrijven afgaan. enz enz.

Link naar reactie

@Rob

Ik had jouw info van de dealer al eerder gezien, maar dacht dat dit de prijzen waren voor het model na 1999. Ik had vroeger (5jr geleden) al eerder bij de dealer gevraagd of dit leverbaar was voor mijn model, maar toen kreeg ik nee te horen ?! Sanituning website ook al eerder gezien (natuurlijk via het Z3forum !!) maar ook daar zie ik geen alu middenconsole voor het model 1996-1999, alleen na 1999 (of mijn duits is zo slecht dat ik het niet begrijp ?!) Vandaar mijn vraag op het forum.....

@DJLeonardo

thanx voor de links.... ik weet 't.... zo'n hobby/ziekte gaat je geld kosten !! :):lol:

Link naar reactie
@Rob

Ik had jouw info van de dealer al eerder gezien, maar dacht dat dit de prijzen waren voor het model na 1999. Ik had vroeger (5jr geleden) al eerder bij de dealer gevraagd of dit leverbaar was voor mijn model, maar toen kreeg ik nee te horen ?! Sanituning website ook al eerder gezien (natuurlijk via het Z3forum !!) maar ook daar zie ik geen alu middenconsole voor het model 1996-1999, alleen na 1999 (of mijn duits is zo slecht dat ik het niet begrijp ?!) Vandaar mijn vraag op het forum.....

@DJLeonardo

thanx voor de links.... ik weet 't.... zo'n hobby/ziekte gaat je geld kosten !! :):lol:

Duidelijk, X-Ray.

Ik heb geen antwoord op je vraag of de alu console verkrijgbaar is voor de modellen van voor '99. Maar als de dealer 't zegt... Zou wel jammer zijn, want 't staat schitterend.

Misschien weet iemand anders dit??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.