Ga naar inhoud

WEGLIGGING!


0907HENR

Aanbevolen berichten

Heren,

In een coupe ;) gooi je soms het gas er goed op.

Nou merk ik dat de auto in de bochten erg instabiel is.

De auto zwabbert als je instuurt, voel niet strak.

Ik heb ook een Alfa gtv turbo, deze is minder verlaagd maar

gaat er als een scheermes doorheen.

Mijn :D is sterk verlaagd, en heeft 18'' wielen. bandenmaat 265 achter voor, ik meen 235 of 225.

Hij is notabene pas uitgelijnd.

Iemand enig idee waar het aan ligt? of is dat coupe-eigen.

Groeten en bedankt! :D

Henri

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kunt de :lmao: ook in mijn ervaring niet lekker in de bochten "zetten". Wat dat betreft is die E30 achteras erg verouderd, vrees ik.

Wat ik de laatste tijd wel meer doe, is minder met het gas spelen in de bochten. Normaal rij ik voorwielaandrijving, en dat werkt net ff anders :smart:

Link naar reactie

Als je hem gooit in de bocht dan krijg je een zware massatransfer die je goed kan voelen met de standaard ophanging (minder met een hardere daar deze de rolneigingen meer beheerst).

Heb je netjes afgeremend en teruggeschakeld voor je instuurt of doe je dit allemaal tegelijk. Hard afremmen maakt de achterkant licht, dus dan insturen geeft kriebels in de buik. Afremmen voor de bocht en al terug zacht gas geven bij het ingaan. Dan druk je die achterkant weer neer en naarmate je aan de apex zit kan je gelijdelijk de snelheid weer opbouwen. Dus een bocht daar begin je aan 100 meter VOOR de bocht en niet bij het insturen.

Het gevoel dat jij beschrijft heb ik ook in de eerste linkse op zolder, smijt je de auto die toch direct stuurt naar de apex dan wordt hij achteraan licht dat hij zelfs wil oversturen. Dit moet je direct opvangen door tegen te sturen (+/- een kwartier op het stuur).

Hoop dat je er iets aan hebt.

Witten Drifter

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Gast_navigator
Het gevoel dat jij beschrijft heb ik ook in de eerste linkse op zolder, smijt je de auto die toch direct stuurt naar de apex dan wordt hij achteraan licht dat hij zelfs wil oversturen. Dit moet je direct opvangen door tegen te sturen (+/- een kwartier op het stuur).

Hoop dat je er iets aan hebt.

Witten Drifter

Nu je het over de eerste linkse in Zolder hebt, laatst bij een Eran cicuitdag kreeg ik bij het uitaccelereren ineens hevig overstuur. Daarna naar links tot tegen de grens aan en daarna een volledige 360. Tractiecontrole was uitgeschakeld (heb een 2.8 coupe) en reed op oude Goodyears. Moet zeggen dat ik me daar niet aan verwachtte, meestal neem ik die bocht vlot en zonder veel problemen.

Uitbreken doet ie in Zolder meer aan de Rea bocht (scherpe rechtse voor de Jacky Ickx bocht) en bij het uitaccelereren van de Villeneuve bocht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.