Ga naar inhoud

Probleemloos spoorverbreders gemonteerd


Aanbevolen berichten

Eerder heb ik nauwlettend de perikelen rond de spoorverbreders gevolgd. Vandaag is mijn QP voorzien van spoorverbreders 20 mm op de achterwielen. Het overtreft mijn verwachtingen, lekker vet. Voor en achter vallen mijn 18 inch M5 velgen nu 10 mm buiten de spatborden. Bij mijn lokale bandenboer, Waarts banden in Waalwijk heb ik ze besteld, hij heeft er veel ervaring mee tot 100mm !!!! Dus met centreerringen gemonteerd op de as en nieuwe bouten van de juiste lengte had hij ze in 5 minuten gemonteerd. Kost € 135.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Eerder heb ik nauwlettend de perikelen rond de spoorverbreders gevolgd. Vandaag is mijn QP voorzien van spoorverbreders 20 mm op de achterwielen. Het overtreft mijn verwachtingen, lekker vet. Voor en achter vallen mijn 18 inch M5 velgen nu 10 mm buiten de spatborden. Bij mijn lokale bandenboer, Waarts banden in Waalwijk heb ik ze besteld, hij heeft er veel ervaring mee tot 100mm !!!! Dus met centreerringen gemonteerd op de as en nieuwe bouten van de juiste lengte had hij ze in 5 minuten gemonteerd. Kost € 135.

:blink: :fiew: :huh::lol:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

En ik heb de mijne er vandaag weer afgehaald! :m: ;) ;)

De ZZZ moest APK gekeurd worden en vanmorgen met de RDW gebeld:

"Spoorverbredingsringen zijn onder geen voorwaarde toegestaan alleen zogenaamde spoorverbredingsvelgen... " :lol:

Ik vind het géén gezicht meer zonder, maar twijfel toch om ze er weer onder te zetten. Volgens RDW kan de politie als ze je aanhouden een bekeuring geven voor de verbreders en kun je je auto laten staan en afslepen óf ze er ter plekke tussenuit halen...

Nederland letterlijk op z'n smalst... ^_^

Link naar reactie

Dan had je je misschien toch mijn naam moeten gebruiken toen je gebeld hebt, mij is een verhaal opgehangen over zoveel % van de spoorbreedte en mijn ///M heeft gewoon de strenge RDW invoerkeuring met spoorverbreders ondergaan :lol:

Anders toch maar eens het wetsartikel vragen waar dat staat ^_^

Link naar reactie

Tja, wie weet had het geholpen...

Misschien heeft dat % betrekking op die verbredingsvelgen ipv de ringen.

Ik zou het inderdaad wel eens zwart op wit willen zien.

Ik had namelijk al uitgerekend: 3% van 1494 = 44,82 (= > 40mm)

Link naar reactie

Snel ff gezocht, het voertuigsreglement hier heeft het over 2% verbreding van de spoorbreedte die is toegestaan, wordt geen woord gerept over ringen of velgen, je moet voor de flauwekul morgen nog eens bellen en vragen waar dat staat ^_^

Maar helaas 2% is voor jou te weinig kom je met je 40mm boven :lol:

Link naar reactie

Trouwens Arno heb nog nooit gehoord dat ze iemand de brede velgen hebben laten verwijderen als alles mooi binnen de spatborden blijft maar in theorie zou ik dus met de mijne niet door de APK komen, zeker niet met mijn 40mm spoorverbreders erbij, en laat ik nu toevallig begin april geweest zijn op APK met deze velgen en spoorverbreders erop bij de BMW dealer en gewoon goedgekeurd.

(wel geen steekproef)

Trouwens wel een keer met de Z1 een steekproef gehad en deze heeft RH velgen daar zitten spoorverbreders standaard bij, ze gebruiken deze velgen nm voor verschillende steekmaten van verschillende auto's. Ook toen in de steekproef goedgekeurd :lol:

Ik zou eens naar een ander APK station rijden als ik jou was is minder moeite dan die verbreders eraf halen ^_^

Link naar reactie

Voertuigreglement Artikel 5.2.23

De spoorbreedte van personenauto’s mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister.

MAAR:

Daar het in het kentekenregister ontbreekt aan deze gegevens, kan er op de spoorbreedte niet gecontroleerd worden en dus ook niet op afgekeurd worden.

zie RDW

Link naar reactie

De spoorbreedte is de onderlinge afstand tussen de wielen, gemeten vanuit het midden van het loopvlak van de band. Het meten van de spoorbreedte dient te geschieden met een stalen meetmiddel met voldoende bereik, waarbij het midden van het loopvlak van het midden van de andere band op dezelfde as als meetpunt wordt aangemerkt.

(onbegrijpelijke juristentaal...) :lol:

Link naar reactie

"Bevestiging van de wielen:

Soms zijn er opvulplaten tussen wielnaaf en velg gemonteerd om de wielen verder naar buiten te plaatsen. Dat is geen probleem, mits er een deugdelijke bevestiging aanwezig is (de wielbouten moeten dan van voldoende lengte zijn)."

Bron: RDW

Dat klopt dus gewoon niet met wat de RDW telefonisch zei, Arno! :lol:

Link naar reactie
IK vind mijn opvulplaten deugdelijk bevestigd én voorzien van voldoende lange wielbouten... :lol:

Nou, en als ze dan ook nog een beetje vrij ronddraaien en niet meer dan 50 mm uitsteken, moet die RDW je gewoon goedkeuren. ^_^

(En anders komen we met 30 Z3's een beetje psychologische druk uitoefenen...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.