Ga naar inhoud

Speedwax of hardwax


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de hardwax ( Canauba van Sonax extreme)

Ik gebruik nu de Speedwax van Sonax, ben er best wel tevreden over, alleen de levensduur van de

waslaag is relatief kort.

En hoe gedraagt zich de was op rubbers, komen er witte strepen op?

Met de Speedwax van Sonax kun je zowel de rubbers als de ruiten er heel mooi mee krijgen, zonder dat

er van die lelijke witte resten achter blijven.

Of heeft iemand nog een andere suggestie?

aangepast door Enigma
Link naar reactie

Wat is relatief kort? ;) Hardwax kost meer tijd. Ik gebruik soms een spuitbus met wax (Bardahl - Showroom Shine Schauraum Glanz). Dat is echt in 5-10 min gedaan en blijft er sowieso wel een maand of meer op zitten. Dat is echt comfortabeler aanbrengen dan die flessen die je langer moet uitsmeren. Ik gebruikte eerst die van meguiars, carnauba wax. Die blijft er wel lang op zitten, maar is een rot karwei.

Ik gebruik 2x per jaar de Deep crystal methode van meguiars (paint clean, polish en carnauba wax). Tussendoor was ik de auto met gewone halfords wax houdende shampoo om de 1-2 weken (excl dak natuurlijk!) en om de 5-6 weken spray ik de auto met de bardahl wax.

Het houdt de rode lak helemaal tip top in orde en op deze manier kost het me maar 2x veel tijd in een jaar, en om de drie wasbeurten een kleine 10 min meer.

Link naar reactie

@bojan

De waardering is erg goed, maar hoe is het resultaat op rubber of kunststof delen?

Bij de Cooper zitten om de wielen en de onderzijde zwarte kunststof delen die met Speedwax erg mooi zwart te houden zijn.

Als je dit niet bij houdt verkleurd dit naar grijs.

Link naar reactie

Ziet er interessant uit die wax. Doen jullie dat trouwens met een doek of met een automatische rotary machine?

Link naar reactie

@enigma , hoe het resultaat op rubber /kunststofdelen is , weet ik niet. Ik gebruik voor elk "onderdeel" een ander product.

Foto-LVGFUVYK-D.jpg

@Guido , die wax doe ik zowel met DAP900 als met de hand. Als ik een wagen een volledige "behandeling" geef en ik heb min dap900 gebruikt voor polijsten en glazen gebruik ik deze ook voor het waxen. Als ik , bvb. mijn ZZZZ gewassen heb en ik wil een waxlaag aanbrengen doe ik het gewoon met de hand.

aangepast door bojan
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb vandaag de Z gepoetst met Canauba wax van Sonax uit de extreme series.

Ze hebben er een applicator bij geleverd waarmee de wax vrij makkelijk is aan te brengen,, het uitpoetsen gaat ook vrij simpel.

Alleen oppassen met rubbers en andere ongelakte delen ( dit blijft k;#%^#), hier voor blijf ik toch bij de Speedwax van Sonax.

Met deze wax zijn alle delen zelfs ongelakte, heel mooi te poetsen, vooral zwarte kunstof delen.

Als ik de verkoper mag geloven dan is deze wax goed voor een maand of 3 à 4 geen poetsplezier, in tegendeel van de Speedwax deze

draagt een week of 2 à 3.

De reden dat ik heb gekozen voor een Sonax product is dat ik geen idee heb of verschillende soorten (merken) wax elkaar kunnen

beïnvloeden.

En uiteindelijk willen we toch maar een ding, een glimmende bolide.

Zal aankomende week kijken of ik een paar foto's kan posten.

aangepast door Enigma
  • Like 1
Link naar reactie

@bojan

De waardering is erg goed, maar hoe is het resultaat op rubber of kunststof delen?

Bij de Cooper zitten om de wielen en de onderzijde zwarte kunststof delen die met Speedwax erg mooi zwart te houden zijn.

Als je dit niet bij houdt verkleurd dit naar grijs.

Kunstof laten spuiten ;) Mijn broertje heeft een Cooper S met de spatbordjes in de kleur van de auto. Ziet cool uit en heeft er verder ook geen last van waxplekken.

Link naar reactie

Dat zal er ongetwijfeld mooi uit zien, maar zou dat nog een optie zijn als deze delen al behoorlijk wat wax gezien hebben?

Heb wel eens van een spuiter gehoord dat delen van kunstof die al behoorlijk wat wax gezien hebben lastig zijn om deze mooi

gespoten te krijgen

Maar van de andere kant vind ik die zwarte delen ook wel weer mooi staan ( mits mooi zwart)

Link naar reactie

Ik gebruik inmiddels alleen nog maar Gyeon CanCoat nadat ik het eerst op mijn eigen wagen heb geprobeerd, blijft inmiddels al een half jaar zitten, zonder dat de beading minder wordt. :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.