Ga naar inhoud

wat betekent dit waarschuwingslampje concreet?


Aanbevolen berichten

hallo allen

ik heb het forum doorzocht maar niets gevonden, bij deze dus....

deze middag begon plotseling dit lampje te branden motor.jpg

heb het even opgezocht in de handleiding en daar staat het volgende " slechtere waarden van de uitlaatgassen. Door uw BMW dealer laten controleren"

mijn vragen - kan iemand mij vertellen wat dit eigenlijk juist betekend?

- kan dit kwaad als je daar mee verder blijft rijden ( ik kan niet onmid. naar een garagist, morgen een kijkoperatie aan schouder, dit is dus

ook de reden waarom ik geen ritten heb meegedaan en ik ook moet afzeggen voor de limborit)

- en natuurlijk, wat is de oplossing/herstelling

gr Eddy

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

alvast bedankt voor de tips en de steun,

ik dacht/hoopte eigenlijk een beetje dat het mogelijk iets te maken had met de katalysator omdat er "slechtere waarden v.d.uitlaatgassen" bijstaat

maar in die richting zou het dus niet gaan?

"motormanegment storing" staat niet vermeld in het boekje

proberen zo snel mogelijk naar de garage te gaan, maar met die schouder maakt het er niet makkelijker op

zo, nu richting ziekenhuis en dan zien we wel de komende dagen

groeten

Link naar reactie

Eddy, dat lampje heeft bij ons ook wel eens gebrand, vooral kort nadat de auto uit de winterslaap is gekomen. Is later na een langere rit vanzelf weer uit gegaan en op ritten erna niet meer gaan branden....

Link naar reactie

Aangezien je toch niet mag rijden, kan het dus nog even wachten toch?

Wellicht dat iemand in jouw buurt met een tool je auto uit kan lezen.

Ik heb een dergelijke melding ook al eens gehad met de Volvo, bleek achteraf niet echt ernstig te zijn, kon het bij de garage laten resetten en het was over.

Link naar reactie

Ik heb 2 obd2 lezertjes. Als je van Hasselt tot hier "halle" geraakt wil ik ze gerust eens uitlezen.

Sommige kan ik ook wel wissen, omdat het wel eens waarde aflees fout betreft.

Of omdat ik het heuvel zelf snel kan oplossen.

Indien het iets ingrijpender is, dan ga ik enkel zeggen waar het probleem ligt of zou kunnen liggen.

Maar daarom niet altijd oplossen.

Link naar reactie

@Brokkepiloot, ik wil gerust eens langs komen, dat is maar iets van een 80km, maar stel dat het nu net 80km te veel is :)

het zal zo wie zo toch enkele weken moeten wachten, alvast bedankt :thumbup: ik hou je op de hoogte

Link naar reactie
  • 5 weken later...

zo, hier zijn we terug, met de schouder gaat het vrij goed en vandaag voor de eerste keer alleen weer met de zzz gereden, normaal mag

het nog niet, maar goed, we doen het dan heel voorzichtig

afgelopen maandag naar een garagist (vrouwtje nog gereden) en de zzz laten uitlezen, bleek het de 'nokkenassensor' te zijn, deze gereset en

gaan rijden, maar na ongeveer 40km ging het lampje opnieuw branden en dus vanochtend de auto binnen gebracht voor een nieuwe sensor.

Morgen kunnen we hem gaan halen en dan maar eens uitgebreid testen met het mooie weertje :clapping: en hopelijk is het dan in orde.

Hou jullie op de hoogte,

gr

Link naar reactie

^ ja idd. Sander, ieder om beurt :lol:

vandaag dus de zzz gaan halen en daarna nog een rit gemaakt van ongeveer 170 km en alles prima, geen lampje meer

probleem opgelost, iedereen bedankt voor de hulp

gr

Link naar reactie

yep, alleen jammer dat de meeste ritten alweer voorbij zijn

binnenkort weet ik of de vrouw vrij is in het weekend v.d. krentenweggerit, dan zijn we er zeker bij :thumbup:

aangepast door rscl
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.