Ga naar inhoud

Interesse peiling: toeren-zeilen-toeren


Aanbevolen berichten

Dit is een interesse peiling om te kijken of er mensen naast het rijden in een Z, ook interesse hebben in zelen.

Ik denk hierbij aan het IJsselmeer.....

Volledige invulling heb ik nog niet, die onderzoek ik als er animo is :-)

Zal iets worden van: paar uurtjes rijden, paar uurtjes zeilen paar uurtjes rijden (met allerlei versnaperingen onderweg en op het water.

Benieuwd naar jullie reactie

P.s., mocht dit op de verkeerde plek staan op het forum, wil een van de admins het dan op de juiste plek zetten?

Mogelijke zzz(z)eilers:

Individual

Marczzz3

Scorpion

Jack-z3

Z-ttree

Schoveltje

pampus?

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Bereid je maar voor op opmerkingen van mensen die bij een vorige rit opeens op een boot moesten gaan zitten... :lol:

Afijn, het klinkt wel leuk, maar het hangt er van af wat dat zeilen inhoudt. Ik ben geen zeiler, dus het komt dan hetzij neer op gezeild worden, hetzij opvolgen van de aanwijzingen van iemand die er wel iets van snapt. :)

Link naar reactie

Ach iedereen mag er een plasje over doen ;-)

Ik denk aan een zeilboot die mooi schuin kan hangen waarbij je instructies opvolgt, OF met je luie b***en op dek kunt liggen in de zon.

Geen idee hoor of ik zoiets kan vinden, maar als er genoeg interesse is wil ik het best gaan uitzoeken

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Ik vind het helemaal geen verkeerd idee! Heb vorig jaar tijdens een vakantie voor het eerst een zeiltocht gemaakt (wel op tenerife, dus dat alleen al was al gaaf), en wij vonden het super!
Ik houd dit voorstel in de gaten.

Link naar reactie

Periode: windkracht 3 a 4, boven de 20 graden celsius, de rest zien we dan wel weer....:)

Als er wat meer mensen in de lijst komen kan ik wat gaan zoeken en de agenda's proberen te matchen.

Vooreerst zal ik in het start topic de namen van mogelijke zeilvaarders zetten.

Link naar reactie

Ik denk aan een zeilboot die mooi schuin kan hangen . . . . . . . . . . . . . OF met je luie b***en op dek kunt liggen in de zon.

Geen idee hoor of ik zoiets kan vinden,

Voor schuin hangende zeiljachten kun je proberen bij TipTopsailing of Amorgos, beide gevestigd in Almere, (ggogle maar even).

Voor lui op dek liggen kun je beter boeken bij een grotere boot, bijv een platbodem (vaak oude zeilende vrachtboten).

Google op "meezeilen ijsselmeer" dan kom je bijv. deze tegen : http://www.zeilvlootmuiden.nl Ze hebben ook een "opstap zondagmiddag"

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

Alleen op mijn luie r.. op het dek liggen en eten, als er gezeild moet worden dan haak ik af :171:

Link naar reactie

Ik heb het ff met mijn ega besproken, en beiden vinden het een top-idee. Dus doen!
Actief of luieren, gezelligheid staat voorop! Wij doen mee.

Link naar reactie

Ik geloof dat ik iets van zeilen weet, heb een 42 voeter in Medemblik liggen, zie www.mijnap.nl (lol)

Link naar reactie

Mooi schip pampus! Heb wat rond gezeild op valkjes, en laatst op een 9.5m schip op het IJsselmeer....heerlijk is dat.

Die van jou, daar kunnen we toch wel met een paar man op :)

Als wij nou de versnaperingen (de opstappers) verzorgen...moet dat toch wel te doen zijn?

Jack-z3 ik zet je er bij.....pampus, wil jij ook op de lijst van geïnteresseerden?

Leuk dat er toch een aantal mensen enthousiast beginnen te raken :clapping:

aangepast door MarliesRoy
  • Like 1
Link naar reactie

Mannetje of 8 10 afhankelijk weersomstandigheden, maar ik heb een zeer volle agenda.....denk eens over data en dan moeten we maar eens bellen....

Link naar reactie

Bereid je maar voor op opmerkingen van mensen die bij een vorige rit opeens op een boot moesten gaan zitten... :lol:

Je bedoelt waarschijnlijk: "Bereid je maar voor op opmerkingen van mensen die bij een vorige rit, onaangekondigd, onvoorbereid, geheel niet uit vrije wil, idioot lang, op een boot met nogal 'aparte' bediening en nogal luidruchtige doch onverstaanbare Limboreisgids - zodat je geen praatje kon maken omdat je jezelf niet kon horen, laat staan dat anderen dat konden - IN een boot moesten gaan zitten met open ramen voor de frisse lucht die tussen de dieselwolken door af en toe ook binnenwaaide zodat je net niet door verstikking om het leven kwam, waarbij het grootste hoogtepunt bestond uit een paar koeien met hun hoeven in het water en ze bij iedere stop hoopten dat het einde nu dan toch echt nabij was maar het gehele (laat ik het maar netjes uitdrukken) 'verdraaide en vervloekte' rondje ook weer terug maakten, terwijl ze dachten dat ze zich voor de leukste rit van het jaar hadden opgegeven!"

Neuh, geen opmerkingen daarover. Roy pakt het goed aan door alleen gemotiveerde mensen te verzamelen die geheel uit vrije wil meegaan en vanaf het begin de verwachtingen goed te managen. Dus eh... wij slaan even over, maar wel een leuk initiatief. :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Neuh, geen opmerkingen daarover. Roy pakt het goed aan door alleen gemotiveerde mensen te verzamelen die geheel uit vrije wil meegaan en vanaf het begin de verwachtingen goed te managen. Dus eh... wij slaan even over, maar wel een leuk initiatief. :hypocritesmiley:

uuh, dank je wel...denk ik :clapping:

Inderdaad alleen voor mensen die daadwerkelijk mee willen zeilen.

Maar dit is ook wat anders dan in je auto of tussen de dieseldampen zitten....gewoon op windkracht aan dek(en heel af en toe binnenlopen op de motor)

De een vind het wel leuk, de ander wat minder.....wie mee wil is van harte uitgenodigd (als ik eruit kom met Pampus en/of andere kapitein)

Wie niet mee wil...leven en laten leven.... :drank:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

heb heel vroeger wel mee gezeild en ook actief gezeild ( dus niet in het kuipje zitten en niets doen) weet wat gijpen en overstag gaan is en wanneer je je hoofd moet "intrekken". Dus ja het lijkt me heel leuk om mee te doen. zet me er maar bij.

Link naar reactie

Ik heb even in de agenda zitten kijken en die zit bom en bom vol, eerste mogelijkheid zou 2 of 3 augustus zijn....

Dit is nog best ver weg, maar het staat in de agenda op voorwaarde dat het een beetje lekker weer is, Max 8 man exclusief Margriet en mij, dus met z'n 10 en aan boord, zie fotoos www.mijnap.nl

Link naar reactie

Midden in onze vakantie periode helaas.

Kun je ook na 9 augustus een gaatje vinden in de agenda? Wij zijn namelijk op de door jou genoemde data op de bonnefooi aan het toeren door het buitenland met de ZZZ en tentje in de kofferbak.

Wel fijn dat je ons aan boord wil laten :-)

Eventueel kan ik natuurlijk kijken of er wat te huur is buiten die periode, maar ja bootjes huren kost wel een paar centjes

Link naar reactie

Hè Roy dat is dan jammer want de volgende weekeinden zitten allemaal vol met allerlei wedstrijden. Door de weeks behoort voor ons tot de mogelijkheden, maar voor jullie (zwoegers) wordt dat lastiger. Kunnen het ook over de winter tillen, maar ja dat is wel een heel lange termijn. Ja al die wedstrijd organisatie maakt het leven vol.....

Ik ga me bijna schuldig voelen........

Link naar reactie

Misschien is over de winter tillen helemaal niet zo`n verkeerd idee!

Kan iedereen het alvast in zijn agenda zetten en vrijhouden, daarnaast meer dan genoeg tijd voor voorbereidingen.

En ik wil wel een keer door de week mee;-) zwoeg ik wel wat minder hahaha

Link naar reactie

@Pampus: Zitten de weekenden in september bij jou ook vol met wedstrijden e.d.?

In die maand is het vaak ook nog prachtig weer.

Link naar reactie

Yepp, dragon goldcup, dragon tune up, onk olympische klassen etc etc, gewoon vol dus.....

Link naar reactie

Nhahhhh wordt lastig aangezien het zeilprogramma 2015 nog niet bekend is, dat wordt ergens tweede week januari 2015 duidelijk, voorlopig maar eens uitgaan van 1e weekeinde juli 2015..... :-)))))

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.