Ga naar inhoud

Materiaal portierrubbers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ter voorkoming van vastvriezen van de portierrubbers heb ik, voor aanvang van de winter, Valma stick aangebracht. Wat een rommel !! Het heeft nauwelijks gevroren (2013/2014), maar de Valmatroep (anders kan ik het niet noemen), heeft een dikke kleverige residu achtergelaten. Die rommel kleeft zo erg, dat ik haast de rubbers ermee uittrek steeds wanneer ik het portier probeer te openen. Graag wil ik die rommel verwijderen aangezien het middel erger is dan de kwaal. Ik zoek dus een oplosmiddel dat de Valma verwijdert maar dat tegelijkertijd de portierrubbers niet aantast. Valma geeft op mijn vraag niet thuis. Ik weet voldoende over bestendigheid van (kunst)rubbers maar kan met geen mogelijkheid vinden van welk materiaal de BMW portierrubbers gemaakt zijn. Ethyleen/Propyleen, Neopreen of wat dan ook. Wie kan mij helpen ?

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ik heb geen idee van het soort materiaal maar ik denk dat ikzelf aan de gang zou gaan met bv een beetje terpentine.

eerst maar eens in een hoekje om te kijken wat er gebeurd maar kijk anders eerst even welke samenstelling die valma zooi heeft,misschien kun je daaruit opmaken welk middel het beste schoonmaakt.

Link naar reactie

Ik heb van het weekend ontvetter gekocht van motip omdat ik nog oude lijmresten op de A stijl had zitten. Ontvetter op een doekje en weg lijmresten! Op het busje staat dat het op ieder metaalsoort kan en dat het dat niet aantast. Rubber is natuurlijk geen metaal maar het vloog gewoon van de A stijl af dus misschien op een onopvallende plek proberen..? Motip ontvetter kost € 5,80 dus voor de kosten hoef je het niet te laten...

Het is misschien een idee.

Succes!

Link naar reactie

Siliconenspray nooit doen, kan hinderlijk gaan kraken.

Een warm sopje met afwasmiddel zou al voldoende moeten zijn om de Valma te verwijderen. En anders Meguiar's safe degreaser. (Helaas alleen in grote verpakking te krijgen, maar omgerekend goedkoper dan bijv Dasty.) Wanneer je waxresidu hebt kun je deze verwijderen met een zogenaamde melanine spons (oa Action)

aangepast door McShine
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.