Ga naar inhoud

Lage accuspanning Z4 3.0i sDrive, 2011


subaquaal

Aanbevolen berichten

Mijn 2011 Z4 gaf 1,5 maand geleden een melding "lage accuspanning". Ik had het contact maximaal 2 minuten aan staan. Ik had er die dag al 20 minuten mee gereden.

De auto is door de dealer gecontroleerd. Aangezien er ook wat andere klachten waren is de auto software opnieuw geladen.

Nu is de klacht weer terug. Dit keer had de auto wel 8 dagen stil gestaan. Maar dan mag dit naar mijn mening nog steeds niet gebeuren.

De auto zit nog in de garantie en de klachten die ik tot nu toe heb gehad worden zeer netjes opgelost.

Nu heeft deze auto een Brake Energy Regeneration systeem. De dynamo wordt alleen actief bij gas loslaten of remmen. Of wanneer de accuspanning een bepaalde ondergrens bereikt.

Ik ben benieuwd of iemand wat meer informatie kan geven wat de accuspanning hoort te zijn.

Na meting stond de accu op 11,69v.

Na de motor te hebben gestart gaf deze 14,7v aan, wat een normale laadspanning is.

Na 1,5 uur rijden met de motor weer uit gaf de accu een spanning van 12,17v. Dit lijkt mij aan de lage kant.

Zijn dit normale waardes?

Op de BMW site wordt heel summier uitgelegd hoe het systeem werkt. Daar kom ik niet verder mee. Kan iemand wat info geven of een link naar een website waar wat verder op dit systeem wordt in gegaan?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Laad de accu eens op met een acculader (bv. Ctek), direct op de polen van de accu.

Na het laden niet rijden en eens na 6 uur meten wat de accuspanning is.

Als hij weer naar 12.17 volt terug valt, dan is gebruikelijk de accu defect.

succes

aangepast door Jojo
Link naar reactie

Bedankt voor de informatie. Uit de reacties kan ik op maken dat een spanning van 12,17 echt te laag is na 1,5 rijden.

De software van de auto was opnieuw geladen aangezien er ook een aantal andere klachten waren. Twee maal ging het navigatiescherm meerdere keren achter elkaar open en dicht. Beide keren nadat ik al ruim een uur onderweg was. Verder een melding van de achterklep die open was, maar gewoon dicht bleek te zitten. Dan zou een defecte accu daar best wel eens de oorzaak van kunnen zijn.

Ik heb nog garantie. Tot op heden alleen nog maar positieve ervaring met het afhandelen van mijn klachten. Ik ga er dan ook van uit dat dit ook netjes wordt opgelost.

Ik heb geen tester of lader, dus laat ik dat aan de dealer over.

aangepast door subaquaal
Link naar reactie

Zal ik zeker doen.

Update 25/03/2014:

BMW is 1,5 week geleden uitgebreid doorgemeten. Gelukkig geen lekstroom gevonden.

Accu bleek in matige conditie te verkeren. Deze is onder garantie vervangen.

Tot op heden zeer tevreden over Ekris Veenendaal.

aangepast door subaquaal
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.