Ga naar inhoud

Druppels water vloermat bijrijder


Erik Jean

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Na een weekje wintersport (auto stond die week thuis op de oprit) zag ik dat er enkele druppels water op de rubberen vloermat van de bijrijder lagen. Schijnt nogal geregend te hebben hier.

Ik had dit wel eens eerder gezien maar dacht toen dat het kwam door een natte tas of natte schoenen van iemand die met me mee was gereden. Op dat rubber blijft dat wel even liggen namelijk.

Om uit te zoeken waar het vandaan kwam ben ik door de wasstraat gereden met een zaklamp erbij. Hierbij bleek het water onderaan m'n deur langs m'n dorpel naar de vloermat te druipen.

zie foto (door het geweld van de wasstraat iets meer dan enkele druppels). Thuis verder uitgeprobeerd waar het nou precies vandaan kwam. Van onder naar boven in elk kiertje water gegoten en gaan kijken of het er in de auto weer uit kwam. Uiteindelijk bleek dat als ik water langs m'n ruit laat lopen dit waarschijnlijk (denk ik) tussen het rubber en de ruit door naar binnen loopt waarna het er onderaan de deur tussen het plastic en metaal de auto in loopt. (zie foto) en dat is dus precies de plek waar het langs m'n dorpel naar binnen komt.

Mijn vraag is als volgt: Is het normaal dat er 'wat' water langs dat rubber en de ruit kan lopen? zo ja, neem ik aan dat het met dezelfde vaart ergens naar buiten zou moeten lopen en dus niet aan de binnenkant tussen het metaal en plastic mijn auto in.. afvoertje ergens van verstopt? OF is dit niet normaal en moet ik een nieuw rubber waarmee het probleem opgelost is?

Ik ben benieuwd naar jullie goede raad!

hieronder het 'plasje' water na de wasstraat

c14bf086-c386-4953-9a0b-e53fdfcce5ad.jpg

het water wat tussen plastic en metaal uit loopt

IMAG0682.jpg

De plek waar het water de deur in gaat (vermoedelijk)

6e3123a8-9497-454e-9aed-dc1a21d56cf3.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

hmm even de accu min pool los vanwege de airbag.

dopje uit de deuropener en de schroef er uit.

er zit ook nog een schroef onder de deurgreep,en het label "airbag"eruit daarachter zit ook nog een schroef.

daarna de deurkaart met beleid eruit werken,zit rondom langs de zij en onderkant met klikkers vast en daarna naar boven toe wegnemen.

even goed kijken en als de isolatie in de deur alleen maar onder los is kun je deze met een goede kit weer vast en waterdicht kitten is de bekleding stuk moet je m vervangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.