Ga naar inhoud

benzinemeter, toerenteller en temperatuurmeter doen rare dingen...


Aanbevolen berichten

Hallo !

Mijn naam is Filip Van Rillaer.

Ik ben uit belgië, Haacht. (vlaams brabant)

op dit ogenblik ben ik de trotse bezitter van een z3 1.8 uit 1996 en een z3 3.0 uit 2002.

Maar... met de 1.8 heb ik een probleem....

Van het ogenblik dat ik de contactsleutel omdraai, begint de benzinemeter rare dingen te doen....

als ik beging te rijden begingen ook de toerenteller en de temperatuurmeter gekke dingen te doen.

toerenteller = te lage toerentallen aanduiden.

temperatuurmeter = dan weer normaal, dan veel te warm, dan weer normaal...

ik heb er een filmpje van gemaakt, maar je ziet er enkel het benzinemeter probleem op.

De problemen met de toerenteller/temperatuurmeter begingen maar eerst als ik een paar minuten aan het rijden ben...

Iemand enig idee?

ps. : welke activiteiten worden hier georganiseerd? wist niet van het bestaan van dit forum af...

groetjes,

Filip

Link naar reactie

Ik kan het zo gauw niet terugvinden, maar ik meen dat er eerder eens iemand met dit euvel was, waar het uiteindelijk een probleem van vervuilde connectors bleek. Dat zou betekenen dat je de klokkenset moet uitbouwen (daar is een how-to voor). De connectors kun je schoonmaken met een contactspray, eventueel een paar maal inpluggen en weer uittrekken, nogmaals sprayen en de overdaad met een doekje opdeppen.

Link naar reactie

En hier is het een grote vraagbaak voor een hele hoop problemen

Daarnaast organiseren "we" leuke ritjes en zelfs weekendjes/weekjes weg

Klokkenset uitbouwen is makkelijk karwei, maar gebruik plastic tools aangezien anders het plastic "glas" van je set kan breken

Als je hem dan toch uit elkaar hebt liggen zou ik gelijk alle lampjes vervangen :-) kost totaal iets van 20 of 30 euro en je kunt weer een hele tijd vooruit.

Link naar reactie
  • Administrator

De storing aan je benzinemeter is het standaard probleem wat heel veel mensen wel eens hebben namelijk een gebroken keramisch weerstandsplaatje wat in de je tank bij je vlotter/ benzinepomp zit. Bij mij al 2x gesneuveld dus ik vind t wel prima zo. Als je even zoekt via de zoekfunctie dan vind je de betreffende topics hierover wel terug

Link naar reactie

Mag Ik jullie alledrie hartelijk bedanken voor de info ?

Ik ga meteen begingen met de klokkenset uit te bouwen en de kontakten na te zien...

Als het probleem daar niet mee opgelost is, ga ik dan de vlotter laten vervangen, want dat kan ik zelf niet...

Ik houd jullie op de hoogte wat het was !!

Groetjes,

Filip

Link naar reactie

Beste mensen,

Nog eens bedankt voor de info, maar het probleem is opgelost !

En de oplossing was simpel :

Zekering 46 was doorgebrand. deze blijkt van de "geschwindigkeitsregelung" te zijn.

en dan krijg je dus het effect in bovenstaand filmpje !

misschien eentje om te onthouden ! <_<

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb je een cruise control (Geschwindigkeitsregelung) in je auto of maakt dat niet uit voor het probleem? Oftewel: heb je alleen last van dit probleem als je een CC ingebouwd hebt.

Hoi Zetti,

Ik heb geen cruise controle, maar toch zit er een zekeringetje in die houder in en doet het dashbord rare dingen als dit stuk is...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.