Ga naar inhoud

verlagen van Belgische Z4/Z3 met niet - Belgische veren


Tony

Aanbevolen berichten

Ter info voor Belgische forumleden. Ik ben eventueel zinnens om Z4 te verlagen met veren. Ik heb interesse in veren van Frank (EzZzyrider). Heb wat info gezocht. eerst keuringsstation in mijn buurt gemaild,met vraag wat mij te doen staat in geval ik Z wil verlagen .

Antwoord van mijn keuringsstation :

"Geachte,

Sinds de omzendbrief over verlaagde voertuigen bestaan er voor de technische controle twee procedures afhankelijk van wanneer je voertuig werd omgebouwd. Wagens die verlaagd zijn na 1 mei 2003 moeten de volledige procedure doorlopen. Dit betekent keuring verlaging (bodemvrijheid), montageattest en validatieverslag met bijkomende wielgeometrie.

Het montageattest en validatieverslag krijg je van de ombouwer.

Voor de keuring verlaging / wielgeometrie maak je een afspraak bij het keuringscentrum Zwijnaarde of Dendemonde

Mvg "

Heb keuringsstation gebeld voor iets meer uitleg :

1)Validatieverslag zit normaal bij de veren indien deze in België gekocht zijn , bij buitenlandse veren ( in mijn geval Duitse? veren tweedehands te koop in Nl ) zit , als het goed is , een TUVattest. Ik kan een validatieverslag bekomen via GOCA mits voorlegging van TUV-attest en papieren vd. wagen , GOCA beslist dan of veren al dan niet geschikt zijn voor België. Indien ze geschikt zijn zal je mail ontvangen met de vraag om faktuur van 52 € te betalen , dan sturen ze je validatieverslag op.

2)Montageattest moet je krijgen van persoon die veren plaatst , deze persoon moet een ondernemingsnr. hebben en moet natuurlijk bereid zijn om dit montageattest in te vullen. Een blanco montageattest is bvb. te krijgen bij zaken die verlagingsveren, schroefsets verkopen. Ze moeten natuurlijk bereid zijn om zo'n blanco-attest mee te geven ( daar je veren niet bij hen gekocht hebt ). Dus veren zelf plaatsen is in principe niet mogelijk.

3) bodemvrijheid moet 11cm of meer zijn.

4) dan moet je naar keuringsstation voor keuring/ wielgeometrie ( niet alle stations doen deze keuring , in O - Vl. -> Zwijnaarde of Dendermonde ) en hopen dat alles OK is

Indien je dan , om wat voor reden ook, originele veren terug wil plaatsen moet je wagen weer laten keuren -> wielgeometrie.

Tip van ?? :-) : Eerst veren proberen en indien deze goed zijn dan pas keuringsprocedure starten.

ps. Ik schrijf hier wat mij gezegd/ gemaild geweest is , heeft iemand anders andere ervaringen laat maar weten.

aangepast door bojan
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

zo gaat dat hier in B.

een hele hoop wetten en regels, soms zo ingewikkeld dat mensen die er mee bezig zijn, het zelf mis hebben en je dus 2 of 3 verschillende antwoorden krijgt over 1 onderwerp, en welk is dan juist?

En natuurlijk, het moet ook allemaal wat in het laadje brengen!!

oooh ja, dus nu maar hopen dat het met mijn verlaging gaat meevallen :hypocritesmiley: ik ben zelf ook benieuwd of ze het gaan zien

aangepast door rscl
Link naar reactie
  • Administrator

^ zal wel niet zo spaak lopen! als ik zie hoe ze hier over de grens rondrijden.... Laag, kleine velgen, lampen zwart enz enz

Link naar reactie

Hoi Bojan,

Ik dacht het hier in Duitsland al lastig was om iets aan je auto te veranderen en dat goedgekeurd te krijgen maar bij jullie is het helemaal van de zotte. Sterkte er mee want mij zou de moed al lang in de schoenen gezakt zijn.

Groet,Paul

Link naar reactie

Dat wel, maar alles wordt net voor de APK weer netjes teruggebouwd. Ieder jaar...

Ik heb twee vrienden in BE wonen en de eisen daar zijn inderdaad ridicuul hoog

Inderdaad , ik ga spacers plaatsen maar ga wachten tot na de keuring in februari , om ze dan in februari 2015 terug te verwijderen. Dit zie ik zitten , maar om jaarlijks veren te verwijderen , dat is mij iets te veel moeite.

Zoals rscl zegt , hopen dat ze het niet zien .

aangepast door bojan
Link naar reactie

ik herinner mij dat een Belg. forum lid (jan B) hier vorig jaar ergens gemeld heeft (vind het niet zo dadelijk terug) dat hij

met spacers naar de keuring is geweest en goedgekeurd, je moet denk ik, ook het geluk hebben dat ze er net niet naar kijken/opletten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.