Ga naar inhoud

Velgen voor mijn Z3 '98 1.9


JGA

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

He,

Vraagje kunnen deze velgen op de Z3 1.9 bouwjaar 1998, ze zouden blijkbaar van een BMW E90 komen.

4 velgen+banden r18 bmw e90 serie 3
2 velgen vooraan 8x18 225/40/r18 92w +-5mm
2 velgen achteraan 9x18 255/35/r18 94w +-5mm

Groetjes

José

aangepast door JGA
Link naar reactie
  • Administrator

Als het goed is past het

Hier zie je de ET waardes http://www.steekmaat.nl/auto/BMW/Z3%20E36%20(1996%20-%202003).html

En hier kan je berekenen welke spacers je misschien nodig hebt http://www.etwaarde.nl/et-waarde-berekenen-spoorverbreders.html

Standaard is jou et 42!

Link naar reactie

Beste forum leden,

Ik begrijp gewoon niets van die ET waarden, en blijkbaar is dit toch heel belangrijk.

Momenteel heb ik deze sets in het oog, maar zou daarom aan jullie, die meer ervaring hebben het volgende willen vragen.

De volgende set interesseren mij maar ik wil zeker weten dat ik geen problemen krijg met de wagen,

Bv: dat de velgen niet tegen het carrosserie komen of dat de wagen niet raar begint te doen tijdens het rijden.

Ook denk ik dat spacers geen optie is hier in België, dus liever geen set waar ik spacers moet plaatsen

Set 1

Set1.png

2 velgen vooraan 8x18 225/40/r18 92w +-5mm ET34
2 velgen achteraan 9x18 255/35/r18 94w +-5mm ET37

Set2

dsc_1281.jpg

vooraan 18 inch 8x18 ET35

achteraan 18inch 9x18 ET35.

Welke past er zonder aanpassing of zonder spacer te moeten plaatsen op mijn Z3 1.9 van 1998, wat is de invloed van een andere ET op de wagen.

Alvast bedankt voor jullie professionele hulp

Groetjes

José

aangepast door JGA
Link naar reactie

Ik vind ze alle 2 mooi maar zoals je gezien hebt heb ik gekozen voor een diep velgbed. Bij et van 35 hoef je geen spacers te gebruiken. Ik heb nu et26 achter en dat is de grens qua uiterlijk vind ik anders wordt het een petje auto. De 5 serie heeft bv een et22 waarde en die komt te ver naar buiten. Ik snapte er eerst ook geen bal van maar door dit forum ben ik wijzer geworden.

Link naar reactie

Je kan daar lekker wandelen! Als je je smartphone meeneemt kan je enkele routes downloaden. Vergeet ook niet het kerkje te bekijken binnen, mooi stuk kunstwerk aan de muur ;)

Link naar reactie

Ik heb voor en achter volgens mij ET34 wat vooraan perfect in het verlengde van de motorkap ligt en achteraan kan je niet veel lager gaan. Zijn style 172 M5 velgen, is ook geen lelijk setje en bij wheelpoint voor 140 euro per velg te koop dacht ik. Zijn trouwens ook 18" velgen, stuurt gewoon lekker vlot.

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie
  • 3 weken later...

He,

Ik twijfel ivm met 17inch of 18 inch,

Voel je daar echt een verschil tussen, en wat rijd er beter?

2 velgen vooraan 8x18 225/40/r18 92w

2 velgen achteraan 9x18 255/35/r18 94w
Voor = 34

Achter = 37

Bestaat bovestaande velegen in 17inch

Groetjes

José

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.