Ga naar inhoud

Voorbumper frustratie


alex

Aanbevolen berichten

Ben eigenlijk niet veel met de Z4 bezig, veel te betrouwbare auto. Maar nu dan toch wegens een deukje net boven een voorlicht. Bumper moet eraf en lampunit eruit om er goed bij te kunnen. Kan nooit moeilijk zijn ... Alle schroeven e.d. verwijderd (in ieder geval de zichtbare). Wielkuip eruit voor wat beter zicht en dan nog het geklikte gedeelte. Niet dus. Aan de bovenkant van de bumper en de zijkant van de lamp zit ie vastgeklikt met drie palletjes in een rijtje. Die hebben een lipje dat je terug moet duwen zodat het palletje uit een rechthoekig gat kan komen. Bij twee gaat dat prima, maar de derde vertikt het. En dat is natuurlijk degene waar je met geen mogelijkheid bij kan komen en die je ook nog eens niet kan zien of voelen.

Kan iemand me misschien vertellen hoe een en ander zit (is dat derde palletje, dat het dichtst bij de lampunit zit, ook voorzien van een lipje? En zo ja, aan dezelfde kant als de andere? Is er een slimme truuk om dat lipje in te drukken?) Ik ben ondertussen zo'n anderhalf uur bezig met verschillende truuks, maar kom niet verder. Met de korte kant van een inbussleutel bijvoorbeeld, ondertussen de verbinding onder spanning houdend met een schroevendraaier. Punttangetje kom je niet eens in de buurt.

Dus voordat ik m'n frustratie af ga reageren op die arme Z4 (een 2003 3.0i overigens als dat wat uitmaakt), alle suggesties zijn welkom. Heb de zoekfunktie geprobeerd, maar dat levert helaas niet veel op. Of ik weet niet hoe je 'm goed gebruikt natuurlijk :)

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Heb al een paar keer de bumper eraf gehad maar eigenlijk nooit een lipje terug geduwd, gewoon met beleid een ruk gegeven.

Link naar reactie

Ah, het gewoonlijke dus. We gaan weer aan de gang

Nog bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.