Ga naar inhoud

Raar gevoel stuur


Patrick13

Aanbevolen berichten

Na goede tips hier al aantal problemen op kunnen lossen. Nu merkte ik onlangs bij het achteruitrijden met het stuur volledig naar links gedraaid dat het rechterwiel een soort gevoel geeft alsof er een sprongetje wordt gemaakt. Dacht eerst dat het was dat het wiel soort van bleef haken in een richel van de straattegels maar later bemerkte ik dit gevoel ook op ruwe kleine straatstenen.

Is een beetje vreemde onduidelijke omschrijving maar kan het gevoel in het stuur niet echt beter omschrijven. Soms merk ik ook bij plotseling remmen (niet eens hard maar meer bij eerste aangrijppunt) dat er een heel kort trillingkje in stuur is te voelen naar links.

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Alvast dank voor reactie!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Doet 'ie van mij ook al zolang als ik mij herinneren kan. Geen idee wat het is, maar kan geen kwaad lijkt mij aangezien ik al minstens 250.000km daarmee gereden heb.

Link naar reactie

Dit probleem heb ik ook een keer gehad bij mijn vorige auto. Toen lag het aan de te stugge veren. Daardoor kwam er teveel kracht op het wiel en begon die een beetje te springen. Als je zzz flink verlaagd is zou het ook hieraan kunnen liggen.

Link naar reactie

Hartelijk bedankt voor het meedenken en de reacties. Heb zojuist op een grote parkeerplaats diverse rondjes met volle stuuruitslag innbeide richtingennachteruit gereden. Was wat grover wegdek en toen deed ie het niet. Denk dus dat het toch iets met de gladde maar ongelijke wegdek te maken heeft waardoor het wiel iets "verspringt". Ga me er dus verder maar niet te veel zorgen over maken en genieten van het lekkere rijden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.