Ga naar inhoud

Hifi pro speakers in deuren plaatsen


Robertoz4

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik van '2.5si' twee speakers overgenomen die bij het hifi pro systeem horen. Zelf heb ik een standaard radio en omdat ik op zich wel iets meer 'midden' in het geluid wilde wil ik nu proberen deze speakers op mijn standaard radio aan te sluiten.

Hiervoor zijn uiteraard 2 kabels per speaker nodig waarvan ik het idee heb dat ik er in ieder geval eentje heb gevonden.

In onderstaande foto is de kabel te zien die los in de deur hangt en precies op de speaker past. (met de speaker reeds in de deur)

Nu is de vraag natuurlijk waar en of er een andere kabel is.

Grotefoto-NKAE8D78.jpg

Weet iemand antwoord op:

-Wat is betreffende kabel? Een + of -? hoort ie nog ergens bij of is ie zoals ik verwacht t.b.v. de bijbehorende speaker?

-Er misschien een andere kabel ergens moet liggen voor de speaker die ik over het hoofd heb gezien (heb wel aardig goed gezocht).

-Deze bedrading zelf aangelegd moet worden? Vanaf waar/ waar naartoe?

Kortom, ik kom er niet helemaal uit en hoop jullie hulp te kunnen gebruiken!

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de reacties heren, ik begrijp jullie ook niet weten waar het enkele draad dat er al ligt voor zou dienen?
Op de stekker die reeds in de deur ligt heb ik overigens geen stroom kunnen meten.

Ik heb ook ze ook in mijn deur geplaatst maar heb een scheidingsfilter gebruikt.

Ruud, kun je dit misschien iets verder toelichten? Wat voor filter heb je gebruikt?

Ik denk dat je direct na de radio het filter geplaatst hebt en dan nieuwe bedrading getrokken hebt naar de extra speaker?

bij mijn weten gaat er per speaker een (dubbel bedrade)kabel op .

in de stekker zitten nl 2 aansluitingen.

In de stekker zitten twee polen en er loopt dubbele bedrading naartoe maar er zitten dan ook weer twee stekkers met 2 draden per stekker aan de schelp.

Ik denk dat het misschien een 2-weg speaker is en er daarom 4 draden naartoe (zouden moeten) lopen? (of 4 polen om de weerstand te verminderen?)

Zit er inmiddels aan te denken om de speaker achter de stoel door te lussen naar de deur, iemand hier nog op of aanmerkingen over?

Link naar reactie
  • Administrator

Welke filter ik heb gebruikt weet ik zo 1-2-3 niet meer maar wel eentje die ingegoten is (waterdicht).

Ik heb de speaker achter mijn stoelen in de deur gemonteerd en daar de conector van gebruikt, scheidingsfilter ook gewoon in de deur gemonteerd.

en de bedrading van de tweeter en de middentoner aangesloten op het filter (uitgaand) en het inkomende signaal uiteraard op de ingang van het filter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.