Ga naar inhoud

Temperatuurdrop kachel?


MarliesRoy

Aanbevolen berichten

Lijkt me niet goed, mijn 1.8 blijft constant op de helft staan met of zonder verwarming.

Voldoende koelvloeistof, lucht in het systeem, thermostaat lijkt me niet. Wel is het zo dat je

een extra radiator gaat nabootsen als je de verwarming op hoog zet en de aanjager op max

waardoor in principe de temperatuur zal dalen. Maar wellicht zijn er mensen die hier anders

over denken.

  • Like 1
Link naar reactie

ik denk richting thermostaat alleen wat dan vaak ook gebeurd is temperatuur drop als je rijd met wat koudere temperaturen

de afname van warmte van de kachel behoort geen blijvende daling tot gevolg te hebben dus het hoort denk ik niet zo.

Link naar reactie

Zo ik begrijp van bekende (is monteur) zet je de kachel hoog en aanjager op max.

Temp daalt maar zodra die iets te laag komt schakelt thermostaat om

Maar voor mijn gevoel pik ik die uitleg verkeerd op

Er zit voldoende koelvloeistof in, alleen lucht .... Ik weet het niet

Kijk in de winter met de hardtop geeft t denk ik niet echt, maar met 11 graden en open, is een kachel wel fijn

Iemand anders dan Rob of Sander nog een idee?

Link naar reactie

Als het temperatuur goed is bij normaal gebruik zonder kachel open te draaien dan Lijkt het meer op lucht in het systeem.

Kachel vol open draaien dan een stukje rijden. ( dit heb je al gedaan )? Hoort eerst ontlucht te worden.

Als alles weer is afgekoeld liefs de volgende dag vloeistof controleren ( koud motor ) er steekt bij mij een rode pen uit deze mag net tot op het bovenste randje komen.

Er zit ook naast het vuldop een ontluchting schroefje ( op het tankje ) deze gebruiken om te ontluchten tijdens het warm draaien. ( Let op verbrand jezelf niet ) los draaien tot lucht uitkomt maar niet helemaal los en dicht draaien als er geen lucht meer uit komt.

Regel.

Temperatuur sensor geeft koud aan ( geen vloeistof contact ) zelfs als de motor warm is als deze in de lucht hangt sensor moet onder in het koelvloeistof staan.

succes.

Guus

Link naar reactie

Hoi Guus,

Die ga ik binnenkort even proberen. Woon in de buurt van de Duitse grens dus kan daar even warm draaien :-)

Bij normaal gebruik (softtop dicht en gewoon verwarmen) staat de naald netjes halverwege, dus hangt in de vloeistof

Als ik het dus goed begrijp:

Warm draaien (softtop open en gelijk kijken of probleem nog aanwezig is, want snaren en rollen vervangen)

Dikke handschoenen aan en laten afstomen, eventueel onluchten via ontluchtingsschroefje

Eventueel bijvullen...schould do the trick.....

Denk dat woensdag gaat gebeuren, keep you posted

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Roy, wellicht ten overvloede. Het ontluchten van de ZZZ 1.8 geeft nog weleens problemen, dit aan den lijve ondervonden. Een handig hulpmiddel is om de voorwielen (aan de auto vast dus) omhoog te brengen zodat het/dat lucht :rant: de luchtbel naar het hoogste punt gaat te weten de ontluchtingsnippel op het reservoir op de verhoogde wielen.

Link naar reactie

Gisteren stukje Duitsland in geweest om beetje gas te geven.

Eerste instantie werd hij maar kwart warm dus even de parkeerplaats op.

Toen de meter op half stond weer gaan rijden, toen zakte de temperatuur al wat, maar met de kachel aan nog verder.

Bij ontluchten kwam er gelijk vloeistof uit en het reservoir, zat met warme motor tot net onder het streepje vol.

Kan ik er nu gevoeglijk vanuit gaan dat de thermostaat niet goed functioneert?

Iemand enig idee hoeveel tijd vervangen kost?

Want ook dit wil ik eigenlijk ook zelf proberen (met 2 linker handen)

Ik heb in de how to de post van Sledgehammer gevonden, alleen is er niet aan gegeven hoe lang het ongeveer duurt, en wanneer dat biertje gedronken wordt ;)

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Thermostaat vervangen is een klusje van een uurtje inclusief het weer bijvullen en ontluchten. Als je toch de boel gaat vervangen neem dan ook meteen (prefentief) de waterpomp mee. Kost ongeveer 60 euries deze willen ook nog wel eens de geest geven met name die met kunstof schoepen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.