Ga naar inhoud

inleren van alarm lukt niet


Ramonxl

Aanbevolen berichten

ik ben mijn sleutel en alarm kastje kwijt geraakt en nu staat me auto op alarm.

Ik heb een extra alarm kastje maar die moet ik opnieuw inleren want de batterij was leeg.

Dus ik heb me auto open gekregen en de toeter van het alarm uitgezet.

maar me auto staat nog steeds op alarm.

Toen het dashboard kastje eruit gehaald en de rose losse draad met een massa punt verbonden.

De sleutel in contact gezet op stand 1.

De deuren gesloten en dan zou je het kastje moeten kunnen inleren.

Maar dat werkt dus niet. ik denk dat het komt doordat me auto nog op alarm staat.

Wie weet hoe je dit probleem oplost?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ramon, om de vraag wat duidelijker te maken is het wellicht handig om te vermelde over wat voor alarm het gaat.

Heb wel een vermoeden (roze draad) maar toch. Gaat het om een "Gemel Sepi_Star" ?????

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.kew.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/e/gemel_serpistar_txhsh_kew400a.png&imgrefurl=http://www.kew.nl/index.php/catalog/product/gallery/id/371/image/796/&usg=__ygo0a92hfH2KnkYnYjtVPFbbqLI=&h=400&w=400&sz=139&hl=nl&start=13&zoom=1&tbnid=ru-pDvoaAwH_-M:&tbnh=124&tbnw=124&ei=89nbUY_QFqXK0QW4i4DQAQ&prev=/search%3Fq%3Dserpistar%2Bgemel%26um%3D1%26sa%3DX%26hl%3Dnl%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&sa=X&ved=0CEQQrQMwDA

Is de draad echt goed verbonden met de massa, naar mijn mening hoeft het contact niet aan, je vermeld niet dat je via het kastje het alarm reset????

Zie ook onderstaande;

Hou (met auto op contact) het kaal gemaakte deel tegen een massa van de auto (zit vlakbij alarm kastje dus makkelijk)

Druk op de rode knop en hou deze ingedrukt, zodra het alarm erop gaat kun je weer loslaten.

Het kastje is nu "ingeleerd" en kan gebruikt worden.

Bij jou zou het dus omgekeerd moeten kunnen.........

Hou (met auto op contact) het kaal gemaakte deel tegen een massa van de auto (zit vlakbij alarm kastje dus makkelijk)

Druk op de rode knop en hou deze ingedrukt, zodra het alarm erop gaat kun je weer loslaten.

Het kastje is nu "ingeleerd" en kan gebruikt worden.

Ik had een aantal kastjes liggen en het viel mij op dat, zodra ik er te veel wilde inleren, het er 1 nog maar doet.

Voor de zekerheid heb ik alles weer gemonteerd maar met het draadje nog naar buiten stekend zodat het een volgende keer makkelijker is om een kastje in te leren.

Daarnaast heb ik tegenwoordig altijd een extra kastje ergens in de auto verstopt zodat bij een weigerende batterij ik altijd de extra kan inlezen

Hoi Roy,

Ziet er goed uit wellicht een kleine aanvulling. Ik heb een maand geleden ook opnieuw een kastje ingeleerd. Ook bij mij bleef er het er maar een doen, echter na een aantal keren

heb ik geprobeerd om beide kastjes achterelkaar in te leren (dus blijf de massa op het kabeltje houden) en walla klus geklaard beide afstandsbedieningen

zijn ready for duty....... Ook vraag ik me af of de auto op contact moet staan voorzover ik me kan herinneren was dat bij mij niet het geval, maar ja dat zegt niet alles want

ik ben meestal na een uur alles alweer vergeten :drank:

Link naar reactie

Durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij moet dit kunnen, gewoon inplaats van de rode knop de witte knop indrukken als je massa hebt gemaakt met de roze draad.

Wachten op de piep daarna de rode knop, wachten op de piep ect. Na een aantal keren moet die het gewoon doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.