Ga naar inhoud

Fabrieks alarm via de sleutel


lennart

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn best gedaan maar kon niets vinden op het forum m.b.t. tot het originele fabrieksalarm via de sleutel.

Die heb ik dus, en het werkt niet. Mijn auto gaat op afstand op slot en open met de sleutel, ik heb dus geen aparte afstandsbediening (met de rode en grijze knop). Ik heb alarm, althans, via de VIN decoder en ook zie ik vanaf de spiegel een kabel lopen.

Als ik de auto op slot zet (en een poosje wacht) en dan bijvoorbeeld de motorkap lostrek terwijl de auto op slot is, gebeurd er niets. Volgens mij moet hij dan gaan schreeuwen en knipperen en roepen naar zijn rechtmatige eigenaar.

Die van mij dus niet. Die vind het allemaal wel best, maar ik niet, en wil graag dat het werkt.

Heeft iemand een idee waar te kijken? Ik heb gezocht naar documentatie, maar kwam alleen documentatie tegen van de achteraf ingebouwde alarmen met de losse AB met de rode en grijze knop.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Heb je Alarmklassr I, II of III? Daar zit het verschil namelijk in. Probeer eens van binnenuit de auto te openen of te bewegen. Piept die als je hem afsluit?

Link naar reactie

Nu is de motorkapschakelaar wel zo'n beetje het zwakste punt, dus probeer het eens met de kofferbak. Ergens op het forum staat wel hoe je dat kunt doen.

Ik hoor je ook niets zeggen over een LED. Heb je wel ergens een alarm-LED zitten? Daar zou je ook aan moeten kunnen zien dat het alarm is ingeschakeld.

Welke alarmklasse je hebt, is moeilijk te zeggen op deze manier. Misschien dat Rob refereert aan de diverse systemen die BMW heeft gebruikt, als ik me niet vergis DWA I, II en III.

Link naar reactie

Ik heb geen idee welke klasse het is, maar ik denk III. Ik hoor geen piepjes als ik de auto afsluit (of open), en als ik hem zonder sleutel van binnenuit probeer open te maken gaat er geen alarm af. Volgens VIN moet hij wel een alarm hebben;

S302A ALARMANLAGE Alarm system

Mijn vermoeden is dat hij uitgeschakeld is, waarschijnlijk vanwege een probleem met de motorkapschakelaar o.i.d.

Ik heb geen led lampje die idd verteld of het alarm aanstaat of juist niet.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb de AB dus in mijn sleutel zitten en niet los erbij. Mijn oude E36 had wel een losse AB, en dan is alles onder de kap ook makkelijk te volgen. Maar niet bij mijn Z-tje helaas.

Ook heb ik geprobeerd de Z3 uit te lezen op de computer, maar dat lukt gewoon niet. Ik kan niets vinden waarmee ik OBD I kan uitlezen. Dat gezegd, ik heb dan ook alleen een wifi OBDII met OBDII software op de iPad.

Als iemand weet welk type alarm ik heb en waar ik eventueel documentatie kan vinden...graag ! Ook voor eventuele foto's/plaatjes van waar wat geïnstalleerd is.

Link naar reactie

had gelijk soortig probleem met mijn vorige ZZZ. Het kan verschillende oorzaken hebben

motorkapschakelaar of achterbakschakelaar defect

andere oorzaak kan te maken hebben met je radio. Zit er nog de originele bmw radio in zo niet moet je de radio er uit halen en kijken of je een kabel ziet liggen met een vierkantje eraan. Deze is onderdeel van het gehele alarm... zoals motorkap, radio, achterbak, helling

ook kan het komen door een breuk in de kabelboom naar het kofferdeksel (bij mijn vorige ZZZ was dit het euvel)

Link naar reactie

Je moet het niet ingewikkelder maken dan het is. De radioschakelaar staat parallel aan de motorkapschakelaar, da's alles.

De kabelboom naar het kofferbakdeksel is inderdaad berucht. Daar kunnen allerlei vage kortsluitingen in zitten, inderdaad zou dat effect kunnen hebben op de functie van de schakelaar van de kofferbak - en daarmee op het alarm. En op het automatisch afsluiten van de auto. En op mysterieus stroomverbruik. En...

Maar even terug naar het alarm. Er hoort een alarm module in te zitten en die heeft een verklikkerlampje (nou ja, LED. Hoewel er ook zijn met een klein rond rood knopje waarmee je hem in/uit kunt schakelen, geloof ik. Vaag ding. Iemand hier met één der eerste alarmen?).

Begin eens met de schema's te downloaden en zoek waar die module zit (spoiler: achter het handschoenvak).

Kijk ook eens of je een tiltsensor hebt (spoiler: links onderin de kofferbak).

En kijk eens of de schakelaar van de motorkap er nog zit (geen spoiler, zelf maar even opzoeken op het forum :lol:).

Ik heb trouwens dezelfde constructie als jij: afsluiten&alarm inschakelen met de afstandsbediening in de sleutel. Als ik het goed begrepen heb, is de bedrading naar de spiegel voor de ontvanger van je afstandsbediening. Die schakelt op zijn beurt weer het alarm in - en weer uit als je 'm open maakt. Het alarm heeft dus geen eigen ontvanger. Als ik het verkeerd heb, wordt ik wel gecorrigeerd...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het lampje heb ik inmiddels gevonden. Zit gewoon in de knoppen rij in het console, maar aangezien hij het nooit heeft gedaan wist ik niet dat ie er zat :)

Weet iemand of je het alarm gewoon kunt los koppelen? Dus b.v. door een stekker los te trekken?

Link naar reactie

Nee, geen knopje. En v.w.b. de stekker, die wil ik niet lostrekken maar terugstoppen :)

Ik denk namelijk dat men het alarm "ergens" heeft los getrokken. Omdat het alarm niet werkt, en het lampje niet knippert ga ik er vanuit dat er ergens iets losgetrokken is dat het alarm en het lampje aanstuurt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.