Ga naar inhoud

Trekhaak Z4 E89


RemcoZ4

Aanbevolen berichten

Ik lees wel wat berichtjes over een trekhaak maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit...

Als een fanatieke mountainbiker wil ik graag een trekhaak achterop m'n Z4. Niet voor een sleurhut, maar gewoon een fietsendrager. Heerlijk open rijden naar bestemming en verder per fiets...

BMW heeft een oplossing van 1500 euro met hun eigen drager en haak (geen kogel). De dealer verteld me dat je de haak waarschijnlijk blijft zien en dat wil ik niet. Verder ook behoorlijk duur...

Iemand ervaring met trekhaken voor fietsendrager? Liefst afneembaar en weggewerkt als ik de trekhaak niet gebruik.

Ik heb een M sportpakket met andere achterbumper, is dat een probleem?

Alvast dank!

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vreemd dat BMW er iets voor aanbiedt. Het mag namelijk niet. Kijk maar eens op je kentekenbewijs: maximaal gewicht is 0 kg.

Nou zul je er waarschijnlijk niet snel voor aangehouden worden als je het toch doet, maar het kan wellicht wel vervelend worden als er iets zou gebeuren. Hoe zit het verzekeringstechnisch bijvoorbeeld als je rondrijdt met een auto die niet aan de eisen op het kentekenbewijs voldoet?

Link naar reactie

Een fietesendrager is geen aanhanger en hoort gewoon bij je lading.

Als het wel een aanhanger zou zijn mag je met een fietsendrager ook niet harder dan 90

en moet het ding voorzien zijn van een mistlamp en reflector driehoeken.

aangepast door coot
Link naar reactie

Vreemd dat BMW er iets voor aanbiedt. Het mag namelijk niet. Kijk maar eens op je kentekenbewijs: maximaal gewicht is 0 kg.

De trekhaak mag wel, net als bij de E85, maar je mag er alleen GEEN aanhanger aan koppelen. Fietsenrek is geen probleem.

Op je kenteken staat alleen 0 kg, niet dat een trekhaak verboden is.....

GEEN dank Ruud!

aangepast door JK-Z4-3.0i
geen toegevoegd....prutser
Link naar reactie

Dank Ronlittle. Het eerste plaatje wat ik zie is een Z4 met aanhanger ;-)

Ik heb die firma opgebeld maar als er een M pakket op zit wordt het al lastig en moet er gezaagd en geknipt worden...

Tevens leveren ze alleen spullen en dan moet het er nog op.

Ik heb m'n BMW dealer maar weer gebeld. Gevraagd of ie het BMW fietsendrager pakketje kan bestellen zodat ik het kan bekijken en vervolgens een besluit kan maken. We zullen zien... In principe moeten ze het toch terug kunnen sturen als het ongebruikt is?...

Link naar reactie

speciaal bestellen is meestal toch betalen bij de dealer als het iets is waar niet veel vraag naar is zoals in jou situatie. Kan ook zijn dat je de verzendkosten voor het terugsturen moet betalen als je het pakket niet hoeft.

Ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ik heb op mijn Z4 2.0 een trekhaak laten monteren door mijn huis tuin en keuken garage. is afneembaar en gekocht bij Rameder in Duitsland. Prijs was heel redelijk 500 euro zonder aansluitmateriaal voor de stekker. De beeldplaatjes bij Rameder spreken voor zich. Als je de kogel afkoppelt zie je er helemaal niets van, er zit wel aan de onderkant van de bumper een plaatje dat je kunt plaatsen als ie er niet op zit.

Online gekocht en betaald en binnen 4 dagen in huis.

Garage was heel positief over kwaliteit en montage wijze.

Op kenteken zetten gaat denk ik niet lukken, vanaf fabriek staat er 0 kg trekgewicht maar een fietsenrek staat erop dus geen probleem.

Als iemand weet hoe het wel gaat lukken om het op kenteken te krijgen dan hoor ik dat graag, BMW werkt denk liever niet mee om aan te geven dat je wel wat mag trekken, die verkopen liever eigen spullen.

Kun je mooi je fietsen meenemen voor bv een mountainbike tour, of extra bagage plaatse op het fietsenrek en lekker toeren in bv Italië.

 

Link naar reactie

Ik wil me nergens mee bemoeien............maar dit topic staat in Z4 (E85-E86) techniek lounge, maarre ut gaat om een E89.........das toch different cook, dus moet dit topic niet even verplaatst worden om verwarring te voorkomen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.