Ga naar inhoud

vergrendeling tankklepje z3 roadster defect


Z3 3.0

Aanbevolen berichten

Tijdens een gezellig weekendje Limburg was er waarschijnlijk een acuut brandstof tekort in de nacht .

Men vond het het noodzakelijk om dit aan te vullen met de brandstof uit de Zet.

Ongevraagd natuurlijk.

Hiertoe is het tankklepje met geweld opengemaakt, met als gevolg dat de vergrendeling is afgebroken (kunststof pennetje).

Inmiddels heb ik de nieuwe onderdelen kunnen traceren ( kabeltje nr 20 ) maar bij BMW wist er niemand( was lunchtijd) hoe je erbij kan komen om de kabel te vervangen.

Voor de volledigheid het betreft de vergrendeling van de tankklep. Dit wordt gestuurd door de centrale duervergrendeling. De actuator zit boven het achterwiel en via een kabel wordt er een pinnetje "in" het tankklepje geschoven.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips ?

PS men heeft ook de antenne maar meegenomen. Hier heb ik al een nieuwe voor gemonteerd :-)

aangepast door Z3 3.0
Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien toch eens een preventieve sticker op de tankdopklep plakken met de tekst,.

" Let op, tank is s'nachts leeg !!!"

Zoals ze dat ook doen bij pinautomaten in supermarkten.

Blijft wel zuur zoiets, een hoop ellende en kosten heb je ervan. :muur:

Link naar reactie

Bedankt voor de snelle reacties.

@ GSUSIVO Deze had ik gevonden , echter de oplossing stond er niet bij.

@ Ruud , Ik ga ermee aan de slag .

De stelmotor zal waarschijlijk nog OK zijn , alleen de kabel kan mogelijk vervangen worden

@ ZZZ3 In 1e instantie twijfelde ik aan de benzine meter . Deze had 1/2 vol moeten staan , maar stond in het rode gebied.

Dus dacht dat deze defect was. De boord computer gaf aan dat er nog 300 km mee gereden kon worden ????? Kreeg toch het vermoeden dat er benzine verdwenen was (de antenne was ook al weg). Bij het openen van de tankklep werd het duidelijk , pennetje was gebroken.

Een paar km verder volgde de herberekening van de boord computer ..... Snel tanken dus .... 46 Liter getankt.

Voor hetzelfde geld is er geen pomp in de buurt en sta je droog ....

Link naar reactie

Ik heb gewoon een klepje wat altijd open gaat en een benzine dop met sleutel. Ik dacht dat elke z3 dat had, maar blijkbaar niet. Weer wat geleerd, of is mijn situatie coupe specifiek ?

Link naar reactie

Random thought #318d:

... je kunt je natuurlijk afvragen wat voor zin het heeft om het te repareren als het bewezen heeft als beveiliging niet te werken en alleen maar meer schade oplevert...

:kopfkratz:

Tja Je hebt een punt. Het is geen effectieve anti diefstal beveiliging gebleken. Maar voor 9 euro en een beetje werk wil ik de Zet origineel houden.

Misschien wel met een extra beveiliging in de vorm van een dop met slot ( maar dan heb je wel weer een extra sleutel)

aangepast door Z3 3.0
Link naar reactie

Ja, voor die 9 Euro is het natuurlijk geen issue.

Mijn Z3 roadster heeft geen slot op het klepje, maar wel een slot op de tankdop. Daar past de gewone sleutel op (deur/achterbak/contactslot/kastjes en dus ook tankdop).

Link naar reactie

Onze :m: uit 1998 heeft geen vergrendeling op het tankklepje, wel een slot op de tankdop. De QP van mijn broer uit 2000 heeft wel een vergrendeling op het tankklepje maar geen slot op de tankdop.

Link naar reactie

De unit is inderdaad bereikbaar achter het "modderscherm".

Ik zal foto's maken bij de installatie van de nieuwe.

De constructie is erg fragiel. Een plastic pennetje van ca 4 cm lang en 4 a 5 mm dik moet het diefstal geweld tegenhouden :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Onbegrijpelijk :muur::muur: :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.